Život : Potrošači

Objavljeno: 27.12.2018. u 12:30
Prikaza: 4640
|
Autor: Ž.G.

Hoće li primijetiti da je račun veći?

Opskrbljivač potrošače nije obavijestio o povećanju cijena

Slavonski Brod : Opskrbljivač potrošače nije obavijestio o povećanju cijenaIlustracija(Foto: gpk.hr)

Nažalost, tvrde u blogu o zaštiti potrošača, ovo nije prvi put da se taj opskrbljivač povlači po medijskom prostoru zbog problematičnih i potencijalno nezakonitih poslovnih praksi. Prošlih godina, navode, često je bio optuživan za „muljanje" i obmane kupaca.

SLAVONSKI BROD - S obzirom na to da su i brojni Brođani, svojevoljno, postali korisnici usluga RWE-a, još uvijek relativno novog opskrbljivača strujom i plinom na hrvatskom tržištu, jedan je čitatelj (i) SBplus-u dojavio zanimljivu vijest koja je trebala proći neopaženo i zamagljena blagdanima. Barem kako tvrdi blog o zaštiti potrošača čiji tekst u nastavku prenosimo u cijelosti.

Prema novim cjenicima RWE-a koje vrijede za iduću godinu, kupcima će cijena opskrbne naknade porasti čak dvaput. Time će građanima Republike Hrvatske koji su, u nadi da će imati manje račune za struju i plin, promijenili svog opskrbljivača na RWE, mjesečna obveza prema RWE-u porasti za 15 kuna mjesečno odnosno 183 kune godišnje.

Ne zvuči puno za jednog kupca, no RWE-u koji trenutno ima 140 tisuća kućanstava na opskrbi strujom (ako se uračunaju preuzeti kupci HTa i 220v) to znači nevjerojatnih 22 milijuna kuna dodatne zarade godišnje. Nije malo za jedan potez pera za kojega nitko zapravo ne zna.

Novi cjenici objavljeni su na službenim stranicama velike njemačke grupacije RWE odnosno „innogy" (nedavno su se izdvojili u zasebnu grupaciju) u Hrvatskoj na idućim web stranicama: poveznica 1 i poveznica 2. Promjenu cijena nije popratila obavijest, jasno vidljiva vijest na web stranici ili u medijima ili pismo kupcima kako će do promjene cijene opskrbne naknade doći. Navedeno nas vodi do zaključka kako RWE možda i ne želi da se zna za ovu promjenu bez da se za informaciju potrudi i pronađe.

Promjena cijena događa se pred Božić i Novu godinu iz čega se da zaključiti da je ovo svojevrsni poklon kupcima za blagdane.

Netko će se zapitati što je tu zapravo problematično? Informacija je objavljena samo kroz novi cjenik dostupan na www.rwe.hr te se čini da RWE svojim kupcima nije jasno, transparentno i na vrijeme dao do znanja da ih čeka povećanje cijena tj. promjena ugovorenih uvjeta.

Ovakvim postupkom RWE sebi osigurava značajnu financijsku korist, a kupci možda neće niti primijetiti, kamoli reagirati na promjenu cijene. Nije upitno da tvrtke posluju s ciljem ostvarivanja dobiti, no fer je i etički da kupci jasno znaju što ih očekuje te da imaju pravo odluke i izbora ako dolazi do promjena ugovorenih uvjeta.

RWE se i u prošlosti provlačio po medijskom prostoru - nažalost ne zbog najboljih praksi.

Nažalost, ovo nije prvi put da se RWE provlači po medijskom prostoru zbog problematičnih i potencijalno nezakonitih poslovnih praksi. Prošlih godina je RWE često bio optuživan za „muljanje" i obmane kupaca (op.a. iz priopćenja HEP-a iz 2014.)

„Nerijetko se prodajni agenti tih opskrbljivača (op.a. misli se na RWE) predstavljaju kao zaposlenici HEP-a, traže uvid u račune za električnu energiju, mogućnost pristupa brojilu i očitanje brojila, pozivaju se pri tome na poslovnu povezanost i dogovor s HEP-om o zajedničkom tržišnom nastupu. Uz slučajeve krivotvorenja potpisa kupaca, HEP je zaprimio i prijave kupaca koji su, nakon odbijanja potpisivanja ugovora, bili izloženi verbalnom nasilju i prijetnjama. Ono što je znakovito jest da su ciljana skupina za takvo obmanjivanje u pravilu ljudi starije životne dobi s kojima se na prevaru zaključuju ugovori o opskrbi električnom energijom. Nerijetko akviziteri obećavaju nerealno niske cijene ili navodne popuste kao nagradu za dugogodišnju vjernost HEP-u i redovito podmirenje računa za električnu energiju."

Što je bilo popraćeno televizijskim reportažama „Provjereno" Nove TV (30. listopada 2014. i 28. siječnja 2016.) i brojnim drugim reportažama koji se tada punile medijski prostor. Srećom, posljednjih godina nije bilo sličnih medijskih napisa no čini se da je upitna i netransparentna poslovna praksa i dalje ostala ista.

Što je s našim starijim građanima? Vjerojatno nisu ni svjesni promjene

Kako je bilo isticano u medijima, često su ciljne skupine kupaca bili građani starije životne dobi koji nemaju pristup svim dostupnim informacijama ili različitim mogućnostima koja im se nude na tržištu.

Nadalje, RWE se kroz svoje Opće Uvjete (poglavlje Proizvodi i cijene Opskrbljivača) maksimalno zaštitio od ovakve situacije stavkama koje kažu kako opskrbljivač po vlastitoj diskreciji u bilo kojem trenutku može izmijeniti cjenovne liste te kako je Kupac ovlašten raskinuti Ugovor bez naknade i s učinkom od dana kada predviđeno povećanje cijene stupa na snagu. Obavijest Kupcu o izmjeni cijena zajedno s informacijom o navedenom pravu na raskid Ugovora, bit će dana objavom na Web stranici Opskrbljivača.

Ako su zaista kupci RWE-a većinom građani starije životne dobi koji su ugovore potpisivali s terenskim prodajnim predstavnicima RWE-a, postavlja se pitanje da li su njihova prava povrijeđena ovakvim postupkom RWE-a? Naime, poznato je da građani starije dobi nisu česti korisnici interneta te da možebitno time neće biti ni svjesni ove situacije tj. promjene cjenika.

Što napraviti?

Savjetujemo sve građane koji su nezadovoljni ovakvom poslovnom praksom neka obavijeste svoje sugrađane korisnike RWEa o ovoj jednostranoj promjeni cijena te neka iskoriste svoja tržišna i potrošačka prava te izaberu opskrbljivača koji trenutno nudi najbolje cijene. S obzirom na jednostrane promjene uvjeta RWE-a imaju pravo na raskid ugovora bez dodatnih troškova.

Kako doći do dodatnih informacija

Informacije o trenutno dostupnim mogućnostima i igračima na tržištu električne energije za kupce iz kategorije kućanstva mogu se pronaći na stranicama Hrvatske energetske regulatorne agencije:

https://www.hera.hr/hr/docs/odgovori_KEEKK.pdf — odgovori na česta pitanja

https://www.hera.hr/hr/docs/Letak_KEEKK.pdf — informativni letak

https://www.hera.hr/hr/tarifni-kalkulator-eek/ — tarifni kalkulator

no, nažalost, većina informacija nije osvježena (npr. RWE je nedavno preuzeo sve kupce Hrvatskog Telekoma d.d. i 220V d.o.o.-a) pa tako ni tarifni kalkulator iz kojeg bi kupci mogli zaključiti koja im je opcija najbolja.

Broj komentara: 1

Komentirati članak možete samo ako ste prijavljeni!

RegistracijaPrijava
Taubek

Taubek

Komentirano: 27.12.2018. | 13:20

1

Ko vas hebe kad ste poletili ko muhe na govno. Nikad nece biti ni jedan distributer struje jeftiniji od HEP-a kojima je struja primarna zadaca, a ne ko T-com i ostali koji se bave sa svim i svacim pa i sa distribucijom struje naivnim ovcama

Broj komentara: 1

Komentirati članak možete samo ako ste prijavljeni!

RegistracijaPrijava

Komentari članaka objavljuju se u realnom vremenu. SBplus.hr ne može se smatrati odgovornim za izrečeno. Zabranjeno je vrijeđanje, psovanje i klevetanje. Upisi s takvim sadržajem bit će izbrisani.

Ostali članci u rubrici
SBplus.hr, Slavonski Brod : Brod Plin pitali smo zašto su Brođanima računi tako visoki

Građani tvrde - cijene grijanja divljaju

Brod Plin pitali smo zašto su Brođanima računi tako visoki

28.2.2020. | 18:00
SBplus.hr, Slavonski Brod : Može li Pošta ispuniti obećanje dano Brođanima?

Tako je već mjesec dana - tvrde građani

Može li Pošta ispuniti obećanje dano Brođanima?

7.2.2020. | 8:45
SBplus.hr, Slavonski Brod : Brođani ne mogu zamisliti subotu bez Tržnice

Bogata ponuda

Brođani ne mogu zamisliti subotu bez Tržnice

25.1.2020. | 10:30
SBplus.hr, Slavonski Brod : Provjerili smo zimsku ponudu na Tržnici

'Zelena špica'

Provjerili smo zimsku ponudu na Tržnici

18.1.2020. | 10:50
SBplus.hr, Slavonski Brod : Pobunili se stanari zgrade 2 Slavonije II

Muči ih što i druge

Pobunili se stanari zgrade 2 Slavonije II

13.1.2020. | 18:30
SBplus.hr, Slavonski Brod : Građani do kraja veljače mogu tražiti posebna prava

Kao i ranijih godina

Građani do kraja veljače mogu tražiti posebna prava

9.1.2020. | 11:00
SBplus.hr, Slavonski Brod : Kako bacati manje hrane i biti sigurniji tijekom blagdana?

Donosimo savjete i prijedloge

Kako bacati manje hrane i biti sigurniji tijekom blagdana?

26.12.2019. | 17:00
SBplus.hr, Slavonski Brod : Još uvijek „Eldorado“ za Slavonce

Predblagdanska kupovina preko Save

Još uvijek „Eldorado“ za Slavonce

23.12.2019. | 17:40
SBplus.hr, Slavonski Brod : Ove je godine ponuda puno kvalitetnija, ali i nešto skuplja

Pravo je vrijeme za izbor božićnog drvca

Ove je godine ponuda puno kvalitetnija, ali i nešto skuplja

21.12.2019. | 14:20
SBplus.hr, Slavonski Brod : Po novom, u Pošti je moguće zamijeniti Bitcoin u kune

I druge kriptovalute

Po novom, u Pošti je moguće zamijeniti Bitcoin u kune

15.12.2019. | 16:50
SBplus.hr, Slavonski Brod : Grad pomaže, ali cijene skaču u nebo

Sve je teže 'prezimiti'

Grad pomaže, ali cijene skaču u nebo

13.12.2019. | 13:05
SBplus.hr, Slavonski Brod : 'Pošto' kilogram čvaraka na brodskoj Tržnici?

Suhomesnata delikatesa

'Pošto' kilogram čvaraka na brodskoj Tržnici?

7.12.2019. | 16:00
SBplus.hr, Slavonski Brod : Jeste li očistili dimnjak prije sezone loženja?

Kako ne bi došlo do zapaljenja

Jeste li očistili dimnjak prije sezone loženja?

28.11.2019. | 17:15
SBplus.hr, Slavonski Brod : Plastika istjerala ružmarin iz svatova

Zašto robujemo lošim novotarijama?

Plastika istjerala ružmarin iz svatova

23.11.2019. | 12:00
SBplus.hr, Slavonski Brod : Provjerite isplativost promjene opskrbljivača

Kako do nižih računa?

Provjerite isplativost promjene opskrbljivača

19.11.2019. | 22:30
SBplus.hr, Slavonski Brod : Do nekih Brođana voda i dalje stiže olovnim cijevima?

Građani pitaju komu se obratiti

Do nekih Brođana voda i dalje stiže olovnim cijevima?

16.11.2019. | 12:40
SBplus.hr, Slavonski Brod : Korice bilježnica za novu školsku godinu izazvale skandal

Odgovara li tržište na zahtjeve kupaca?

Korice bilježnica za novu školsku godinu izazvale skandal

22.8.2019. | 12:00
SBplus.hr, Slavonski Brod :
SBplus.hr, Slavonski Brod :