Ulaz u Zonu Sumraka?(Foto: ŽG/SBplus/arhiva/Čitatelj)
U travnju 2016. godine, slavonskobrodska Gradska uprava uložila je 75 tisuća kuna u sanaciju, dok je 2008. na pleksiglasne stijenke koje pješake štite od vremenskih nepogoda potrošeno 350 tisuća kuna.
SLAVONSKI BROD - Ne znam kada ste zadnji prošetali 'Đurinim
mostom'. Osim što se ruši, sve je puno smeća. Tko vodi brigu o mostu? -
ogorčeno je redakciju portala SBplus pitao čitatelj Igor kojemu je pješački most preko
pruge u Slavonskom Brodu, očigledno, svakodnevna relacija.
Posljednji put, most smo snimili u srpnju 2020. godine kada
smo poručili kako su jedine dvije mogućnosti - potpuna rekonstrukcija ili
'odlazak' u povijest.
Naime, uočili smo i tada kako su pojedini dijelovi mosta
toliko oštećeni da prijete sigurnosti prolaznika, a mada ga djelatnici
Komunalca čiste kao i sve druge dijelove grada, nesavjesni građani koriste ga
kao prostor za vršenje nužde, a smeće odbacuju gdje god stignu pa većinu dana u mjesecu izgleda prljavo i zapušteno.
U srpnju smo od Gradske uprave dobili odgovor i na drugo
Igorovo pitanje.
- „Đurin most" prelazi preko prostora Hrvatskih
željeznica i Željezničkog kolodvora u Slavonskom Brodu i napravljen je kao
poveznica Svačićeve i Budakove ulice za brži prijelaz do tvornice Đuro Đaković.
Kako su Hrvatske željeznice i Željeznički kolodvor odbili održavanje tog
pješačkog nathodnika, Grad Slavonski Brod preuzeo je njegovo održavanje. Grad
Slavonski Brod je prije nekoliko godina uložio sredstva za njegovu sanaciju,
ali zbog devastacije je došlo do ponovne potrebe njegove obnove. Nakon izrade
troškovnika pristupit će se provođenju postupka javne nabave i otklanjanju
nedostatka. - za SBplus otkrili su iz slavonskobrodske Gradske uprave.
Uslijedit će, dakle, ponovno 'krpanje', ali ne i potpuna
obnova pješačkog mosta izgrađenog prema idejnom arhitektonskom rješenju
slavonskobrodskog arhitekta Duška Medakovića.
Nisu zanemariva ni ranija ulaganja Grada u devastirani most.
Naime, u travnju 2016. godine, slavonskobrodska Gradska uprava uložila je 75
tisuća kuna u sanaciju, dok je puno ranije (2008.) na pleksiglasne stijenke koje pješake štite
od vremenskih nepogoda potrošila čak 350 tisuća kuna. Bez njih bi most, uistinu, u cijelosti izgubio svoju svrhu.
Naš zaključak o stanju pješačkog mosta koje je zgrozilo
Igora, pak, jednako je onom iz srpnja - koliko god Grad ušminkao most, to ga
neće spasiti od pojedinaca s rušilačkim nagonom kojima je normalno urinirati i
obavljati defekaciju u pješačkom mostu te odlagati smeće u kojem god kutku ovog
grada im to padne na pamet.