
Foto: Ž.G./SBplus

Foto: Ž.G./SBplus

Foto: Ž.G./SBplus

Foto: Ž.G./SBplus

Foto: Ž.G./SBplus

Foto: Ž.G./SBplus

Foto: Ž.G./SBplus

Foto: Ž.G./SBplus

Foto: Ž.G./SBplus

Foto: Ž.G./SBplus

Foto: Ž.G./SBplus

Foto: Ž.G./SBplus

Foto: Ž.G./SBplus

Foto: Ž.G./SBplus

Foto: Ž.G./SBplus

Foto: Ž.G./SBplus

Foto: Ž.G./SBplus

Foto: Ž.G./SBplus

Foto: Ž.G./SBplus

Foto: FB

Foto: FB

Foto: FB


Foto: Ž.G./SBplus

Foto: Ž.G./SBplus

Kada je građevinarstvo u pitanju, i laicima je bilo jasno kako se ne radi o klasičnoj terasi, nego više o otvorenom ugostiteljskom objektu.
SLAVONSKI BROD - Ljetna terasa slavonskobrodskog Boom Bara,
smještenog uz pješačku zonu nedaleko starog Gradskog kupališta uz rijeku Savu,
izgrađena je ovog ljeta. Svojim modernim dizajnom i luksuznijim izgledom no što
je onaj na koji su Brođani naviknuli, kao i općim dojmom (posebice u večernjim
ljetnim satima), mamila je brojne poglede. Kada je građevinarstvo u pitanju, i
laicima je bilo jasno kako se ne radi o klasičnoj terasi, nego više o otvorenom
ugostiteljskom objektu.
Međutim, Brođani nisu u njemu dugo uživali jer je, nekoliko
tjedana po otvorenju, u drugoj polovici rujna počela demontaža, a djelomice i rušenje
(betoniranih dijelova) pa danas na tom mjestu opet nema ničega.
Naime, vlasnici su počinili fatalnu grešku, unatoč pismeno ugovorenim i uobičajeno zadanim normama za ugostiteljske terase kojih su se trebali držati, oni su skupocjeni
objekt izgradili bez prethodnih konzultacija s odgovarajućim službama, kao i bez ishođenja
potrebnih dozvola koje, zapravo, za takvu građevinu ne bi ni mogli dobiti.
Uvjereni kako Brođane interesira zbog čega je 'misteriozno' nestala neobična ugostiteljska terasa, od nadležnog Upravnog odjela Grada Slavonskog Broda,
zatražili smo temeljit uvid u cijeli slučaj, kao i tijek događaja.
U nastavku, odgovor Gradske uprave prenosimo u cijelosti.
„Nadzorom komunalnog redara na Šetalištu braće Radić 19/c,
utvrđeno je da je ugostiteljska ljetna terasa ispred Boom Bara postavljena
suprotno zaključenom Ugovoru o zakupu javne površine i odredbama Odluke o
komunalnom redu (Službeni glasnik Grada Slavonskog Broda br. 6/19.) kojom je
utvrđen način i uvjeti postavljanja ugostiteljske ljetne terase na javnoj
zelenoj površini.
Komunalni redar je u postupku utvrdio da je ljetna terasa u
potpunosti postavljena suprotno odredbama Odluke o komunalnom redu - od
postolja terase koji je izveden na način da je trajno vezan na podlogu bez
mogućnosti pomicanja te za uklanjanje zahtijeva rušenje, visine i načina
postavljanja podija ljetne terase i terase u cijelosti, do postavljanja
stepeništa i gornje etaže konstrukcije čime je nastala trajna građevina ukupne
visine 5,66 m.
Člankom 57. Odluke o komunalnom redu propisano je da
korištenje dijelova javnih i drugih površina za terase mora biti na način da se
ne ometa korištenje zgrada i drugih objekata, postojeće urbane opreme te da se
ne ugrožava sigurnost i redovan protok sudionika u prometu, a posebno da se
očuva siguran prilaz i prolaz vozila hitne pomoći, policije, vatrogasaca (žurne
službe) te vozila komunalnih službi i sl. Terase se postavljaju na otvorenom
prostoru ispred ugostiteljskih objekata, zanatskih ili drugih radnji (u pravilu
ispred poslovnog prostora), kao i na lokacijama na kojima se posluživanje hrane
i pića obavlja na kolniku (pješačka zona), trgovima, na javnim zelenim
površinama i parkirališnim mjestima. Terase se postavljaju sukladno uvjetima
utvrđenim u odobrenju odnosno ugovorom o zakupu.
Članak 58. Odluke o komunalnom redu definira podij kao
mobilijarni element terase kojim se vrši izravnavanje visinskih razlika unutar
površine koja se koristi za terasu ili izravnanje poprečnog ili uzdužnog
nagiba. Podij mora biti sastavljen od segmenata modularnog tipa, s potkonstrukcijom
koja omogućuje brzo i jednostavno sklapanje i rasklapanje te rubom koji zatvara
pogled na potkonstrukciju. Ne dozvoljava se postavljanje trajnih podija, što
znači da se ne mogu izvoditi u varijanti trajnog vezanja za podlogu bez
mogućnosti pomicanja, brzog uklanjanja ili demontaže, odnosno, ne mogu se
izvoditi u varijanti kojom bi se zbog micanja podloga morala rušiti ili
razarati.
U ovom slučaju, na javnoj površini izgrađen je objekt koji
je kao takav neodrživ s obzirom da zahtijeva ishođenje određenih dozvola i
suglasnost svih sudionika u postupku ishođenja dozvole. Za gradnju navedene
građevine potrebno je, sukladno Zakonu o gradnji, izraditi projektnu
dokumentaciju te ishoditi građevinsku dozvolu, a kako se radi o javnoj površini
u općoj uporabi, ishođenje akta za gradnju u ovom slučaju nije bilo niti
moguće. Ovdje se ne radi ni o kakvom kažnjavanju, ali nažalost do sada je bilo
jako puno slučajeva gdje su terase bile betonirane (ujedno i narušen izgled
javne površine) i nakon što su napuštene, zatečeno stanje iziskivalo je dodatne
troškove prilikom vraćanja u prvobitno stanje. Ne smijemo zaboraviti da se
ljetne terase postavljaju na zemljištu koje ima poseban značaj za jedinicu
lokalne samouprave, stoga je i upisano u zemljišnu knjigu kao javno dobro u
općoj uporabi.", stoji u odgovoru Gradske uprave.
Bez obzira na svoju ljepotu i posebnost, dakle, terasa u tom
obliku nije smjela biti izgrađena u najužem centru grada i najljepšem dijelu
slavonskobrodske pješačke zone.
Nakon ovog najnovijeg slučaja, valja podsjetiti kako bi
jednaka mjerila trebala postojati i u kontroli drugih ugostiteljskih objekata. Ne
samo kada je u pitanju građevinski dio (jer većina tih objekata ili terasa ipak nema betoniran dio kao u slučaju uklonjene), nego i onda kada izgledom nagrđuju
centar grada i/ili zauzimaju pola ulice. Pa je tako, primjerice, možda konačno
sazrelo vrijeme i za uklanjanje 'šatora' Kuće piva iz Starčevićeve ulice, o čemu je SBplus pisao u veljači davne 2017.
Poduzetničke i obrtničke ideje Grad, dakako, treba njegovati
i poticati, no ne treba to činiti bezuvjetno i na štetu ostalih građana. Naime,
jasno je svima, počne li se svatko ponašati kako želi i na javne površine
postavi što god mu padne na pamet - slijedi potpuna anarhija.