
Foto: Ž.G./SBplus

Foto: Ž.G./SBplus

Foto: Ž.G./SBplus

Foto: Ž.G./SBplus

Foto: Ž.G./SBplus

Foto: Ž.G./SBplus

Foto: Ž.G./SBplus

Foto: Ž.G./SBplus

Foto: Ž.G./SBplus
Električni romobili još nisu našli svoje mjesto u gradskim odlukama o komunalnom redu, ali uskoro će njihovo korištenje biti zakonski preciznije i strože definirano. Svatko tko njima upravlja mora paziti na svoju sigurnost, ali i druge sudionike u prometu - posebice pješake, malu djecu, osobe s invaliditetom,...
SLAVONSKI BROD - Slavonski Brod šesti je grad u Hrvatskoj u koji su - uz podršku gradske Uprave - stigli Boltovi električni romobili. Predstavljeni su danas na korzu.
- Slavonski Brod nalazi se u regiji koja voli romobile. Nadamo se da će ovdje biti jednako dobro prihvaćeni kao što su to bili u Osijeku i Vinkovcima. Drago mi je da je Slavonski Brod, nakon dvjesto europskih gradova, postao dio Bolta i na tomu se posebno zahvaljujem gradonačelniku Duspari. - kazao je Ivan Begović, Boltov 'country manager' za mikromobilnost.
Brođanima će, na jedanaest početnih različitih lokacija, biti dostupno ukupno dvjesto romobila. Promicanje korištenja ovakvog načina prijevoza izvrsno se uklapa u Akcijski plan poboljšanja kvalitete zraka za Grad Slavonski Brod.
- Jedan smo od gradova koji je prvi pokrenuo projekt gradskih bicikala. U ovoj drugoj fazi i svojevrsnom nastavku te priče odlučili smo se i na električne romobile. Imam iskustva i kao roditelj jer mi sin u Osijeku neprestano koristi romobil. Siguran sam da će to zaživjeti i među našim studentima, ali i ostalim sugrađanima. Divljanje cijena goriva, ovo je učinilo boljim i isplativijim načinom dolaska na posao. Naš grad je te veličine da s bilo kojeg kraja možete do radnog mjesta stići za desetak minuta. Jeftiniji prijevoz sigurno nećemo pronaći. - kazao je danas gradonačelnik Mirko Duspara.
Njegova zamjenica Marina Martić Puača, odradila je i testnu vožnju, želeći pokazati koliko je korištenje romobila jednostavno. Za to je - tek - potrebno preuzeti Boltovu aplikaciju i upisati svoju bankovnu karticu te se odgurnuti od tla i stisnuti kočnice u trenutku kada poželimo zaustavljanje.
Električni romobili još nisu našli svoje mjesto u gradskim odlukama o komunalnom redu, ali uskoro će njihovo korištenje biti zakonski preciznije i strože definirano. Svatko tko njima upravlja mora paziti na svoju sigurnost, ali i druge sudionike u prometu - posebice pješake, malu djecu, osobe s invaliditetom,...
- U centru grada i pješačkim zonama brzina vožnje je - u dogovoru s Gradom - ograničena na 15 kilometara na sat. Svaki romobil ima GPS pa to kontroliramo našim sustavom i on automatski usporava vozača na takvim mjestima. Zonama smo označili mjesta na kojima se (ne) smije parkirati. Bitno je da građani to učine na pravi način i ne zapriječe romobilom, primjerice, biciklističku ili pješačku stazu. Cijena usluge je 75 lipa po minuti, prvih mjesec dana. Nakon 12. minute, po minuti se plaća pola te cijene - 38 lipa. Želimo potaknuti ljude da romobil koriste i kao prijevozno sredstvo, a ne samo kao sredstvo za zabavu. Želimo da usluga zaživi i na period duži od godinu dana, koliko traje ovaj projekt. - kazao je danas Begović na slavonskobrodskom korzu, upozorivši sve buduće vozače neka posebnu pažnju obrate na osobe s invaliditetom, posebice na slijepe i slabovidne.
Hoće li djelatnicima gradske Uprave ovo biti posljednji put da voze zelene Boltove romobile ili će, pak, svojim primjerom sugrađane poticati da to čine svakodnevno - pokazat će naredni tjedni.