Ilustracija (fotografija nije izravno povezana s događajima opisanima u članku)(Foto: MF/SBplus/arhiva)
Brodsko-posavska županija je za pomoć mikro poduzetnicima osigurala dva milijuna kuna pomoći za ovu godinu. Prijave na javni poziv za pomoć su sada obustavljene. Evo i zašto.
SLAVONSKI BROD - Brodsko-posavska županija je obznanila kako su obustavili zaprimanje prijava za dodjelu potpora male vrijednosti brodskoposavskim mikro poduzetnicima. Riječ je o potporama koje su namijenjene za očuvanje i unaprjeđenje poslovnih aktivnosti onih mikro poduzetnika kojima je obustavljen rad zbog epidemije koronavirusa. U obrazloženju o obustavi zaprimanja prijava navedeno je kako su u Brodsko-posavskoj županiji zaprimili prijave u iznosu od dva milijuna kuna, koliki je zapravo ukupni iznos osiguran u županijskom proračunu za tu namjenu.
Podsjetimo, riječ je o bespovratnim sredstvima namijenjenim isključivo obrtima i trgovačkim društvima. Kandidirati za pomoć su mogli samo oni koji imaju sjedište na području Brodsko-posavske županije na čijem teritoriju i posluju, da su u cijelosti u privatnom vlasništvu i registrirani u nadležnom registru do 19. ožujka ove godine. Uz ostalo, nisu smjeli imati dugovanja prema državi, biti u blokadi te je bitno da nad njima nije otvoren stečajni postupak, postupak predstečajne nagodbe ili postupak likvidacije.
Pod prihvatljivim troškovima u obzir se uzimaju nabavka opreme, repromaterijala, ali i troškovi zakupa poslovnog prostora, telekomunikacijski, komunalni i troškovi knjigovodstvenih usluga. U tu kategoriju spadaju i troškovi izrade prijavne dokumentacije projektnih prijedloga koji se kandidiraju za dodjelu bespovratnih sredstava na nacionalnoj razini, troškove izrade cjelovitih zahtjeva za HAMAG-BICRO zajmove, troškove izrade cjelovitih zahtjeva za HBOR kredite te za sve ostale natječaje i mjere vezane za ublažavanje posljedica epidemije bolesti COVID-19, a u obzir dolaze troškovi koji su nastali najranije od 19. ožujka ove godine.
Potpore se odobravaju u stopostotnom iznosu, ali maksimalno 15 tisuća kuna po korisniku s najmanje jednim zaposlenim na puno radno vrijeme, odnosno 30 tisuća kuna po korisniku s više od jednog zaposlenog na puno radno vrijeme na dan prijave na javni poziv.