
Foto: Ž.G./SBplus

Foto: Ž.G./SBplus

Foto: Ž.G./SBplus

Foto: Ž.G./SBplus

Foto: Ž.G./SBplus

Foto: Ž.G./SBplus

Foto: Ž.G./SBplus

Foto: Ž.G./SBplus

Foto: Ž.G./SBplus

Foto: Ž.G./SBplus

Foto: Ž.G./SBplus

Foto: Ž.G./SBplus

Foto: Ž.G./SBplus

Foto: Ž.G./SBplus
Projekt je usmjeren na rekonstrukciju ili izgradnju takozvanih „tvrđavskih prometnica", koridore za priključenje prometnica te komunalne infrastrukture na postojeću gradsku prometnu i infrastrukturnu mrežu, kao i na uređenje zelenih površina (sadnju živica, obnovu travnjaka).
SLAVONSKI BROD - Tvrđava Brod trenutno je lokacija u
Slavonskom Brodu na kojoj se istovremeno provodi nekoliko gradskih projekata
financiranih europskim sredstvima. Osim uređenja sjeverozapadnog kavalira i
radova na rekonstrukciji tvrđavskih građevina, već nekoliko mjeseci u tijeku je
izvođenje radova na komunalnoj infrastrukturi, parternom uređenju, javnoj
rasvjeti, a svemu prethode i arheološka istraživanja.
Glavni izvođači radova su Multigrad i Elektroinstalater
Monter, a trenutno je najživlje na ulasku u Tvrđavu s Borovske ulice (Plavo
polje) jer je u tijeku priključenje na kanalizacijsku mrežu.
Gradski projekt „Parterno uređenje i komunalna
infrastruktura u Tvrđavi Brod", financiran je iz europskih sredstava i vrijedan
15,8 milijuna kuna.
Usmjeren je na rekonstrukciju ili izgradnju takozvanih „tvrđavskih
prometnica", koridore za priključenje prometnica te komunalne infrastrukture na
postojeću gradsku prometnu i infrastrukturnu mrežu, kao i na uređenje zelenih površina
(sadnju živica, obnovu travnjaka).
Radovi su već ranije zahvatili srce Tvrđave Brod, odnosno, prostor
tvrđavskog Oružnog trga, ulične koridore između kavalira i kurtina, kao i
pristupne ceste koje vode u Tvrđavu.
Glavni projektant, Marko Orkić, odlučio je pri parternom
uređenju, slijediti originalne postavke. Oružni trg, prema izvornom izgledu,
mora biti pokriven uvaljanim tucanikom, dok su dijelovi oko kapele i uz kavalir
nešto kasnije popločani opekom. Do danas su prometnice Oružnog trga bile
pokrivene nasipom uvaljanog parkovnog šljunka (tucanika).
Glavnim projektom nije predviđen kolni promet središtem
Tvrđave pa tvrđavske prometnice ostaju u funkciji pješačkih staza, iako danas
mnogi njima prometuju vozilima. To će se, nadajmo se, u budućnosti strože
regulirati kako ne bi došlo do oštećenja obnovljenog dijela Tvrđave Brod.
Oblaganje granitnim kockama, projektant je odbacio kao
preambiciozno i preskupo, ali i nerazumno jer bi se one previše oštetile i
uništile zbog svih radova koji su narednih godina pred Tvrđavom Brod. Stoga je
odluka pala na revitalizaciju postojećeg stanja.
Zbog radova još neko vrijeme neće biti uputno u Tvrđavu Brod ulaziti sa sjeverne strane jer je dobar dio puta raskopan, a zbog današnjih vremenskih uvjeta za pješake je i teško prohodan.
Cilj projekta: Osigurati komunalnu infrastrukturu u Tvrđavi
Brod kao preduvjet revitalizacije brownfield lokacije Tvrđave Brod te provesti
parterno uređenje. U okviru ovog projekta bit će realizirana obnova
infrastrukture brownfield lokacije Tvrđave Brod, dok će provedba strateških
projekta obnove objekata te s njima povezanih usluga/sadržaja na obnovljenoj
lokaciji biti osigurana kroz druge aktivnosti u skladu sa Strategijom razvoja
Urbanog područja Slavonskog Broda.
Brownfield je ulaganje u prostor postojeće izgradnje, koja
je ekonomskim ili drugim zakonitostima postala nerentabilna te je za sobom
ostavila zapuštenu infrastrukturu - industrijsku, prometnu, vojnu, turističku .
Ovakvo ulaganje za sobom povlači urbanu obnovu - rehabilitaciju četvrti i
cijelih gradova. (Izvor: forum)