Objavljeno: 14.8.2019. u 12:40
Prikaza: 1634
|

Tjedan dana predstava pod zvijezdama

'FAK je ušao u pubertet pa ove godine smije biti neozbiljan'

Ž.G./SBplus

Osam zanimljivih predstava amaterskih kazalište iz Lijepe Naše, ali i izvan njezinih granica, donosi ovogodišnji rujan u Slavonskom Brodu. Na pozornici će aktualne teme biti babe, reality show-ovi, 'matora dica', a naći će se tamo i pokoji klasik. Besplatno uživanje u kazalištu i ove će godine svima biti dostupno ispod, nadamo se, vedrog zvjezdanog neba.

SLAVONSKI BROD - Približava se rujan, a samim time i ono što tijekom devetog mjeseca, već dvanaest godina uzastopno, obilježava Brod na Savi, barem onaj njegov kulturno-umjetnički dio. Radi se, dakako, o nadaleko poznatom Festivalu amaterskih kazališta. Danas je u velikoj dvorani slavonskobrodskog Centra mladih održana konferencija za medije na kojoj je organizacijski odbor otkrio što novo FAK donosi ove godine.

- Bliži nam se kraj osmog mjeseca, zadnji vikend ispratit ćemo CMC200 festival. Nakon što izdržimo petak i subotu, malo ćemo odmoriti u nedjelju, a u ponedjeljak kreće dvanaesti Festival amaterskih kazališta. Naš FAK polako ulazi u pubertet. Imamo, dakle, dobar razlog biti neozbiljni. Inače smo bili jako ozbiljni, ali ove godine ima pregršt komičnih predstava, prikladnih taman za takvog pubertetliju. - kazao je zamjenik gradonačelnika Hrvoje Andrić koji je godinama aktivno uključen u organizaciju i provedbu FAK-a, posebice prilikom 'spuštanja zastave' - tradicionalno neobičnog načina njegova otvorenja.

Početak proslave svog dvanaestog rođendana, FAK je organizirao 2.rujna na 'starom mjestu' - platou Kazališno-koncertne dvorane „Ivana Brlić Mažuranić". Program je, najavljuju organizatori, bogatiji nego ikada. Brođane i sve posjetitelje - ljubitelje 'života na daskama', očekuje ukupno osam predstava, od kojih je pet u konkurenciji za nagrade. Uz FAK su, već tradicionalno, Grad Slavonski Brod, kao glavni pokrovitelj te suorganizator KKD „Ivana Brlić Mažuranić", a ovogodišnji je partner i Gradska knjižnica Slavonski Brod.

- Bez Grada Slavonskog Broda, ne bi bilo ni predstava amaterskih kazališta. Dvanaest nas godina vjerno prate i podupiru te su suorganizatori i najveći pokrovitelj Festivala. Zahvaljujući njima, dočekali smo dvanaest godina, a nadam se da ćemo dočekati i više. Pomaže malo i Županija, a puno i KKD koja daje tehničku podršku, baš kao i Gradska knjižnica. Sve ostaje kao ranije. Predstave su besplatne za sve posjetitelje i igrat će se na platou ispred KKD-a, osim u slučaju jačeg nevremena. Počinju u 20.15 sati svake večeri. Nikad nismo imali više predstava, ove ih je godine osam, od čega je pet u konkurenciji za nagrade. Dat ćemo priliku i brodskih snagama koje će nastupiti izvan konkurencije. - kazao je Tomislav Goll iz organizacijskog odbora FAK-a te naglasio kako uvijek nastoje da FAK traje tjedan dana prije početka nove školske godine, kako bi svi imali vremena ostati na noćnim predstavama pod otvorenim nebom.

Ove će godine na pozornici biti gužva, ali vjerna publika FAK-a zna kako su predstave iz godine u godinu sve bolje pa i ovog rujna očekuju amaterizam koji se ponekad pokaže boljim od profesionalnog kazališta.

- Došli smo u organizacijsku fazu kada imamo malo prostora za izvedbu s obzirom na sve zainteresirane koji žele nastupiti na FAK-u. Priča o neobičnom Festivalu, proširila se regijom pa smo neke morali zamoliti neka pričekaju sljedeću godinu. Nakon dvanaest godina, postajemo brend puno šire, a Grad nas je istaknuo kao jedno od najvažnijih kulturnih događanja tijekom godine. Ovaj put na pozornicu stiže šaroliko društvo kazališta i predstava pa će stručni sud imati puno posla; svađat će se i nadglasavati. Novina je da će, osim okruglog stola s kazalištima nakon svake predstave, članovi stručnog žirija pisati svoj osvrt za svaku predstavu. Korisno je to za kazališta i njihov daljnji razvoj i napredak, a uistinu će dobiti stručan sud jer u žiriju sjede stručnjaci koji dobro poznaju svoja područja; od glume i režije do književnosti i govora. - kazao je Silvio Stilinović iz organizacijskog odbora koji je predstavio svih osam predstava, a o čemu one govore, moguće je poslušati u priloženom videu.

Stručni sud i ove godine čine filmski i televizijski redatelj Želimir Belić, djelatnica Gradske knjižnice Slavonski Brod, Darija Mataić Agičić te mladi slavonskobrodski glumci Luka Stilinović i Matej Safundžić. Želimir Belić ujedno je i prvi domaćin Festivala koji će brinuti da se glumci osjećaju dobro, imaju priliku za stručne, ali neformalnije razgovore i savjete, a vodit će i okrugle stolove nakon predstava.

S obzirom na to da je član stručnog žirija i ove godine, glumac Matej Safundžić dobit će priliku sa svojom predstavom nastupiti izvan konkurencije za nagrade, treću večer Festivala, kada će predstaviti i mladu glumačku ekipu koju 'trenira'.

- Ovo je sedma godina kako vodim Dramski studio pri Satiričkom kazalištu mladih i prošle se jeseni cijeloj priči priključila jedna definitivno talentirana i mlada ekipa. Uglavnom su to bili učenici prvog razreda srednje škole koji su imali niz radionica sa mnom. Na jednoj od njih, kolega Luka Stilinović, zadao im je vježbu Stanislavskog, gdje su trebali tražiti blago. U petnaest su minuta vježbu jako dobro osmislili i napravili pa sam dobio ideju da od toga napravimo predstavu. Rezultat je predstava trajanja 35 minuta u kojoj glumi njih osmero. Po meni su sjajni i veliki potencijal. Nadam se da će barem neki od njih pokušati upisati Akademiju. Zasad nas ima desetero iz Slavonskog Broda na Akademiji ili izvan nje koji se time bavimo i mislim da je to za grad velika stvar. Drago mi je što smo otišli korak dalje, nakon što toliko dugo vodim Dramski studio. Predstava je nekoliko puta odigrana, a velika je privilegija što smo dobili priliku nastupiti na FAK-u, bitnom Festivalu za cijelu Hrvatsku. - kazao je Safundžić.

Gradska knjižnica ima bogati fundus knjiga o kazalištu odnosno teatrologiji pa je ove godine dogovorena i suradnja u obliku izložbe takvih materijala koje će zaljubljenici u glumu i kazalište moći pogledati prije odlaska na plato i uživanja u predstavama.

- Mnogi mladi vole i žele dolaziti na dramske radionice, a namjeravaju i svoje obrazovanje nastaviti u tom smjeru. Izložbom im želimo pokazati kako mogu doći u Gradsku knjižnicu, posuditi knjige na tu temu i samostalno se više educirati. Postava izložbe bit će ispred samog ulaza u Knjižnicu kako bi prolaznicima bila što dostupnija i vidljiva na putu prema gledalištu na platou. - kazala je Ružica Bobovečki, ravnateljica Gradske knjižnice Slavonski Brod.

Vjerujemo kako Brođane i ove godine očekuje pet dana uživanja u izvrsnim predstavama koje će i sami ocjenjivati, a šestog će dana biti proglašene najbolje od njih u nekoliko kategorija uz izvedbu predstave prošlogodišnjeg najboljeg amaterskog kazališta prema ocjeni publike.

Raspored predstava Festivala amaterskih kazališta moguće je proučiti u nastavku.

2. rujna 2019., ponedjeljak

„Zajdavac" - Dramska skupina „Babe", Slunj