
Foto: MR/SBplus

Foto: MR/SBplus

Foto: MR/SBplus

Foto: MR/SBplus
S obzirom da orgulje imaju barokni štih, nastojali smo program prilagoditi tome što će najbolje zvučati. Violina i orgulje nisu čest spoj, ali ako se ima dovoljno iskustva i program se prilagodi, može doista izreći one misli koje su skladatelji htjeli izreći publici.
SLAVONSKI BROD - Večerašnji koncert Gorana Končara na violini
i Edmunda Borića-Andlera, na orguljama u Crkvi
presvetog Trojstva koji je uz potporu Ministarstva kulture organizirala
Kazališno koncertna dvorana, još je jedna poslastica u nizu koncerata
namijenjenih publici istančanog glazbenog ukusa, i ljubiteljima klasične
glazbe. Uz skladbe Georga Friedricha Händela, mogle su se čuti i one koje su uglazbili Andrija Motovunjanin, Julije Bajamonti, Miroslav Miletić, Benedetto Marcello,Tomaso Antonio Vitali, Anonimus, dakle od baroka do suvremene hrvatske glazbe.
Goran Končar, jedan od najistaknutijih hrvatskih violinista,
sa respektabilnom glazbenom prošlošću od pola stoljeća dobro je već poznat
brodskoj publici pred kojom je svirao više puta kao voditelj Zagrebačkog kvarteta kome je na čelu bio punih
četvrt stoljeća. Pravi je virtuoz, svi će se složiti, za čije je umijeće
donekle „odgovoran" i vrijedni instrument, Giovannija Battiste Guadagninija iz
1753. godine.
Međunarodnu
solističku karijeru, Končar je započeo 1982. gostujući u Europi, SAD-u, Japanu,
Koreji i Izraelu. Od 1984. do 1994. bio je koncertni majstor Kraljevskog
filharmonijskog orkestra u Londonu, Simfonijskog orkestra HRT-a i Zagrebačke
filharmonije. Među brojim nagradama osobito se ističe Nagrada Vladimir Nazor
(2006.). Među brojnim autorima posebno je posvećen interpretacijama djela Johanna Sebastiana Bacha (Solo sonate i
partite), a zatim repertoaru koji je radio s Maxom Rostalom. Posebnu pozornost
posvećuje izvedbi klasika 20. stoljeća te suvremenim djelima zbog čega su mu niz skladatelja, poput Borisa
Papandopula, Milka Kelemena, Giuseppea Gavazza…, posvetili skladbe.
Veliki glazbenik ne krije da mu je svaki dolazak u Slavonski
Brod, posebno u velebnu crkvu, veliko
veselje. „ Puno puta smo razgovarali o tome kako bi bilo lijepo napraviti ovdje neke
snimke a u Slavonskom Brodu čuvaju se neki od vrijednih rukopisa literature za
gudačke instrumente, no ideje su pred nama" kazao je maestro. Objasnio je i
kako su odabrali večerašnji program koji kao i svaki ima svoj specifikum.
„Svake orgulje imaju
svoj identitet, odraz su sredine u kojoj se nalaze. Moj današnji instrument je
otprilike iz vremena kada su građene ove orgulje pa bi se trebali u zvuku
nadopunjavati.S obzirom da orgulje imaju barokni štih, nastojali smo program
prilagoditi tome što će najbolje zvučati. Violina i orgulje nije čest spoj, ali
ako se ima dovoljno iskustva i program se prilagodi, može doista izreći one
misli koje su skladatelji htjeli izreći publici...
Već 13 godina Goran Končar i Edmund Andler-Borić uspješno
surađuju. Na Muzičkoj akademiji u Zagrebu Andler-Borić diplomirao je klavir u
klasi Ide Gamulin, orgulje u klasi Ljerke Očić, a magisterij orgulja u klasi Marija Penzara. Ističe se izvedbama virtuoznih skladbi iz razdoblja romantizma
i suvremene glazbe. Osobito je aktivan kao koncertant te je s održanih nekoliko
stotina koncerata po Europi, Južnoafričkoj Republici, Izraelu, SAD-u, Siriji,
Bjelorusiji, Ukrajini i Rusiji, najistaknutiji mladi umjetnik orguljaš.
Ovaj nagrađivani orguljaš također ističe poseban spoj
violine kao žičanog i orgulja kao puhačkog instrumenta, što se rijetko može
čuti, sa dvije različite boje koje se sjajno spoje u akustičnom prostoru
brodske Velike crkve, koja ga je očarala." Riječ je i o vrsnim orguljama,
mehaničkom instrumentu koji je možda više podložan komornom muziciranju nego
velikim solističkim koncertima. Po drugi puta sam u Brodu. Jako sam iznenađen i oduševljen
ljepotama samostana i crkve, ljepotom oltara Grad je lijep i zbog toga sam
jedno ljeto bio kao turist ovdje", kazao je Borić-Andler, povlačeći poveznicu
i sličnost između biskupije u Sisku i samostana u Brodu.
Koncert vrsnih glazbenika, večeras je na žalost, slušao mali
broj ljubitelja kvalitetne glazbe, koji su moglo se vidjeti, uživali u pravom
smislu u onome što su čuli.