24 godine od autorskog rock festivala!

Plakat prve Pop rock fantazije (autor: B. Stipić).
  • Plakat prve Pop rock fantazije (autor: B. Stipić).
  • Plakat druge Pop rock fantazije (autor: B. Stipić)
  • Ritam Comodoa na prvoj Pop rock fantaziji.

Nastupiti na takvom jednom koncertu bila je želja svakom brodskom rock sastavu, pogotovo onom mlađem. Konkurencija je bila velika, želja za svirkom još veća, a biti najbolji svakom je bio san.

SLAVONSKI BROD - Prije 24 godine, 3. ožujka 1989. godine, u sportskoj dvorani stadiona Klasije održana je prva brodska Pop rock fantazija. Festival je organizirala Muzička omladina Slavonskog Broda koju su vodili Zvonimir Ćosić (predsjednik) i Borislav Stipić (tajnik). Bio je natjecateljskog karaktera na kojemu su sastavi iz Broda i okolice izvodili svoja autorska djela.

Krajem osamdesetih, rock događanja u Slavonskom Brodu bila su na svom vrhuncu. Brojni koncerti i festivali nizali su se iz mjeseca u mjesec. Mjesta poput Omladinskog kluba, Spomen doma „Đuro Salaj" (danas KKD IBM), Doma „Đuke Matanića" (danas „Josip Juraj Strossmayer"), stadiona Klasije, stadiona BSK i korza bila su neizostavna okupljališta velikih godišnjih rock događanja. Nastupiti na takvom jednom koncertu bila je želja svakom brodskom rock sastavu, pogotovo onom mlađem. Konkurencija je bila velika, želja za svirkom još veća, a biti najbolji svakom je bio san.
U to vrijeme Slavonski Brod je obilovao autorskim bendovima. Skoro svi su nešto pisali, glazbili te snimali.

U to vrijeme Slavonski Brod je obilovao autorskim bendovima. Skoro svi su nešto pisali, glazbili te snimali. Kako bi se taj rad prikazao široj javnosti, Muzička omladina dolazi na ideju oko organizacije jednog takvog autorskog rock festivala te uz nekoliko članova kreće u njegovu realizaciju.Već gore spomenutog datuma, 3. ožujka 1989. godine, održana je prva Pop rock fantazija. U natjecateljskom dijelu na koncertu je nastupilo 12 brodskih rock bendova, a kao gost večeri svirao je osječki sastav Valter koji je promovirao svoj debi album pod nazivom U ime naroda. Program je vodio beogradski pjevač i frontmen sastava Riblja čorba, Bora Đorđević. Stručni tročlani žiri činili su Borislav Stipić, Armin Pohara i Bora Đorđević. Sponzori koncerta bili su Boutique Papillon, Brodski list, Konoba Sebastijan i Brodski Video Centar (BVC).

U prepunoj dvorani stadiona Klasije prvi je na scenu izašao tada mladi brodski rock sastav Flash, zatim Ritam Comodoa u kojemu je tada sa Filipom Križanom i Krešimirom Celnerom svirao danas poznati glazbenik Goran Bagarić (Eric Mandango), slijede brodski punkeri Fao 3 na čelu s Jurom te nakon njih ženski rock sastav Afrodita Band pa Magično putovanje i Magnum Hrvoja Bilića. Mladom XIII. Apostolu ovo je bio jedan od prvi većih nastupa, slijede Vlado, Čoko, Igor i Arso kao Punjena ptica, Curino cvijeće Vlatka Balošića, Blekina Samba i Ti, te na kraju Casablanca Band i Sauron koji su vodili borbu oko pobjednika festivala.
Stručni žiri preglasavanjem donosi odluku o pobjedniku prve Pop rock fantazije te nagradu dodjeljuje sastavu Casablanca Band. Nagradu za najbolji tekst pjesme dobio je tada mladi a danas poznati brodski tekstopisac Željko Zovko–Čoko. Na kraju je Bora Đorđević dodijelio još nekoliko svojih osobnih nagrada, te je između ostalog svoj honorar poklonio svojim favoritima sastavu Sauron, a XIII. Apostol, Flash i još neke mlade bandove proglasio velikim rock nadama.
Stručni žiri preglasavanjem donosi odluku o pobjedniku prve Pop rock fantazije te nagradu dodjeljuje sastavu ''Casablanca Band''. Nagradu za najbolji tekst pjesme dobio je tada mladi a danas poznati brodski tekstopisac Željko Zovko–Čoko.

Druga Pop rock fantazija održana je 28. travnja 1990. godine. Festival je vodio Branko Đurić (poznati nadrealist i frontmen sastava Bombaj štampa). U natjecateljskom dijelu nastupilo je 9 brodskih rock sastava koji su brodskoj publici i žiriju izveli po tri autorske pjesme. U drugom dijelu koncerta dok se čekala objava žirija nastupio je sarajevski sastav Bombaj štampa (uz pomoć XIII. Apostola) i gosti iz Austrije ''Pyriel de Surris'' s kojima je nastupio brođanin Miljenko Bogdanović-Miki na solo gitari. Suorganizatori koncerta bili su caffe bar "Gordona" i modni atelje "Dajana", dok su neki od sponzora bili videoteka "Texas", frizerski salon "Luna", "Master-elektronik", caffe bar "Ž", parfumerija "Coco", "Trgovina auto dijelova" i drugi.

Drugu Pop rock fantaziju, u opet prepunoj dvorani stadiona Klasije, otvorio je sastav Rommel. Braća Darko i Dinko Zorić, Popo te Davor Dudrak u svom prvom javnom nastupu predstavili su se pjesmama "Kad' se mrak spusti nad grad", "Tu na krilu mom" i "Sjene na zidu". Nakon njih na scenu dolazi Šljiva sa svojim sastavom Plagijat u kojem još sviraju Adam i Valentin Puškarić te Tihomir Pernar. Izvodi pjesme "Pokreni se", "Nemoj misliti" i "Sanja". Onda jedan od Kostinih mini projekata Kosta i coctel band s pjesmama "Na mojim usnama", "Vrati se" i "Ledena Kraljice". Zatim s bolesnom vokalisticom izlazi ženski rock sastav Afrodita band. Izvode pjesme "Sanjam uzalud", "Da si ovdje ti" i "Ove noći". Ubrzo nakon toga pok. Dijana Derkač počinje svirati s popularnim ženskim sastavom ''Maxmett''. Jura sa Lucom, Čimerom i Šulcom, ovaj puta nastupa pod nazivom V-3. Vjeran punk stilu izvodi pjesmu "Hipik" i druge.

Slijedi sastav Galerija. Oni u to vrijeme imaju već objavljenu ploču pod nazivom Djevojka iz izloga, koja je ujedno i prvi brodski LP. Gale sa svojom ekipom izvodi pjesme "Što si lagala", "Crna marica" (nova, neobjavljena) i "Lutka iz izloga" (jedna od njihovih najvećih hitova). Kao sedmi sastav te večeri predstavio se Blekin rock sastav Samba i Ti. Publiku pale svojim poznatim hitovima "Stari moj", "Sjedim u baru" i "Muzika". Nakon Bleke na scenu izlazi Sauron. Kosta, Toni, Thomas i Adnan nastup počinju s pjesmom "Nećemo noćas spavati", nastavljaju s "Popila si cijelo pivo da se spustiš na moj nivo" i završavaju s "Pokraj mene prolaze legije". Kao posljednji bend u natjecateljskom dijelu nastupio je sastav ''XIII. Apostol''. Apostoli kao i Galerija također u to vrijeme već imaju objavljeni materijal te izvode tri pjesme s albuma Miris prašine, "Puste su ulice", "Pamtim to veče" i "Reci mi".

Uvjerljivu pobjedu druge Pop rock fantazije odnio je sastav Sauron.

Pobjednika druge Pop rock fantazije nije birao stručni žiri već posjetitelji. Oni su svoje ulaznice ubacivali u kutije koje su ranije pripremljene i s nazivima sastava izložene u dvorani. Uvjerljivu pobjedu druge Pop rock fantazije odnio je sastav Sauron.

Od 1990-te do danas, osim Vlatkovog Carpe Diem musica održanog 26. svibnja 2006. godine, u Brodu ništa slično više nije organizirano. Sastavi koji su djelovali nakon toga svoje su pjesme prezentirali na raznim koncertima i svirkama. Snimani su demo materijali te putem CD-a dijeljeni dalje, a neki poput Fruštuka i Stagea objavili su svoje albume. U to vrijeme veliku ulogu u prezentiranju brodske rock scene imao je Stari Mačak Tom, koji je putem radija u eter puštao svaki demo materijal koji mu je došao pod ruku. Dolaskom popularnog servisa Youtuba, 2005. godine, snimke i videospotovi počinju su objavljivati na internetu te on od tada postaje jedan od glavnih načina prezentacije i reklamira

Tehnologija, način življenja i vrijeme učinili su svoje. Ostaju sjećanja na Pop rock fantazije i nastupe uživo brodskih autorskih bandova te za sada nada i želja da se u skorije vrijeme organizira jedan takav festival u Brodu.