• Ina Cirkveni/SBplus
  • Ina Cirkveni/SBplus
  • Ina Cirkveni/SBplus
  • Ina Cirkveni/SBplus
  • Ina Cirkveni/SBplus
  • Ina Cirkveni/SBplus

Osim putem videopoziva, Jan i Josip nisu bili u mogućnosti osobno prisustvovati premijeri filma koja je bila sredinom rujna prošle godine u Domagojevom rodnom gradu, točnije slavonskobrodskom Centru mladih, gdje se još jednom tražilo mjesto više. No, ovoga se puta pred brojnom publikom pojavio trojac koji, kada su krenuli na putovanje, nije niti sanjao kako će njihova avantura trajno ostati zapisana u obliku putopisno-dokumentarnog filma.

SLAVONSKI BROD - Istok nam je uvijek bio fascinantniji jer, za razliku od zapadnjačkih zemalja, kapitalizam tamo još nije došao. Jednom kad smo prošli istok, sve nas je više vukao nazad. – za SBplus kazao je Brođanin Domagoj Dević netom prije ponovnog prikazivanja putopisno-dokumentarnog filma „Idemo na istok bez Gorana Milića".

Film na trinaestodnevnom putovanju prati tročlanu ekipu čiji je dio i Domagoj, a koji je, sa svojim prijateljima Janom Škobićem Bovanom i Josipom Marijanovićem, motorom prošao pet tisuća kilometara, prolazeći pritom kroz Mađarsku, Ukrajinu, Moldaviju, Bugarsku, obalu Crnog mora, grčke otoke te Albaniju. Osim putem videopoziva, Jan i Josip nisu bili u mogućnosti osobno prisustvovati premijeri filma koja je bila sredinom rujna prošle godine u Domagojevom rodnom gradu, točnije slavonskobrodskom Centru mladih, gdje se još jednom tražilo mjesto više. No, ovoga se puta pred slavonskobrodskom publikom pojavio trojac koji, kada su krenuli na putovanje, nije niti sanjao kako će njihova avantura trajno ostati zapisana u obliku putopisno-dokumentarnog filma.

Kao svaka prava pustolovina, i ova je dovela bajkere u neplanirane situacije – bilo je tu lutanja, loših vremenskih uvjeta, neizbježnih kvarova...

- Oduvijek nam je bila želja prezentirati putovanja na lijep način, a na koncu da zabilježimo svoje uspomene. S obzirom na to da je Domagoj poznat po fotografiji, on se za to pobrinuo pa smo danas ovdje svi svjedoci njegovih umjetničkih djela koje je na tom putovanju stvorio. Sama ideja za film nastala je tek tijekom putovanja kad smo zapravo, prolazeći kroz te sve zemlje, shvatili da je interesantno i prepuno dogodovština. Imali smo izrazito dobrog materijala pa smo odlučili to iskoristiti kako bismo napravili nešto drugačije. – za SBplus kazao je Josip, a na njegove riječi nadovezao se Jan.

- Nismo imali nikakav decidan plan, no tako su se karte posložile da smo došli u posjed profesionalnije opreme koja je bila kompaktna za motore, što je velilka stavka, pa smo jednostavno pokušali snimiti što više. Po dolasku nazad pregledali smo materijal koji je na kraju ispao jako kvalitetan. - dodao je Jan. Da su od amaterskih snimki uspjeli sačiniti sjajan 45-minutni film, potvrdila je i brojna slavonskobrodska publika koja je sa zanimanjem pratila svaki detalj njihova putovanja, a kojima su 'tri mušketira' bila na raspolaganju za dodatna pitanja nakon prikazivanja.

Kao svaka prava pustolovina, i ova je dovela bajkere u neplanirane situacije – bilo je tu lutanja, loših vremenskih uvjeta, neizbježnih kvarova... No, navodi Jan, sve je to dio avanture.

- S obzirom na to da su motori osjetljivi na rupe, vožnja po nekvalitetnim cestama i različitim vremenskim uvjetima donijela nam je jedno sasvim drugačije iskustvo. Na nekim su dijelovima nedostajale ceste, ali i mostovi. Također nam je bilo teško sporazumjeti se s domaćima jer apsolutno nitko nije znao engleski. Naravno, bilo je tu i razdvajanja. Josip i ja smo u Albaniji zastali uz cestu kako bismo uživali u prizorima netaknute prirode, a Domagoj je tada produžio. No, s vremenom smo se uspjeli okupiti ponovno. – kazao je Jan.

Ljubav prema putovanju i istraživanju spojila ih je prije nekoliko godina, no dogodovštine s ovog zajedničkog će zasigurno prepričavati svojim unucima.

- Prije nego što smo išli na ovo putovanje 2018. godine u Ukrajinu i istočne zemlje, već sam dobar dio zapadne Europe obišao motociklom. No, poseban izazov proizlazio je iz avanture na istoku jer je sve drugačije, a znatno je doprinijelo mnogim dogodovštinama koje smo pritom doživjeli. Istaknuo bih prolazak kroz Transdnjestarska Republika gdje je četrdeset posto teritorija odvojeno od Moldove kao neovisne države, mjesto koje je prekriveno vojskom, tenkovima, osmatračnicom, ali nas niti u jednom trenutku nije bilo strah. – kazao nam je Josip.

Ipak, na njihovom putovanju uspjela ih je zastrašiti jedna žena.

- Kad smo stigli u Ukrajinu, htjeli smo ostaviti stvari u smještaju pa smo motore parkirali ispred zgrade svog smještaja, a onda nam je jedna žena, valjda zbog buke koju smo činili, prijetila kako će nam motore zaliti benzinom i zapaliti. Nije nam bilo svejedno, putovanje je tada tek počelo i mi smo se nalazili daleko od svojih domova pa smo odlučili dobro osigurati motore. Nismo nikako htjeli ostati bez njih. – prepričao nam je Domagoj scenu koja, iako sada izaziva smijeh, tada im je itekako unosila nervozu.

Iako naziv filma isključuje Gorana Milića, on se na samom kraju pojavljuje zajedno s tročlanom ekipom. Tom im je prilikom poznati novinar i putopisac udijelio pokoji savjet koji su, tvrdi trojac, primijenili tijekom prošlogodišnjeg putovanja u Maroko.

Osim ove jedinstvene situacije koju nitko nije mogao predvidjeti, a moglo ih je, isto tako, biti znatno više, tijekom svog trinaestodnevnog putovanja mladi trojac istražio je ljepote glavnog grada Mađarske, suočio se s ukrajinskim cestama, upoznao neobične gradove koji su ostali 'zarobljeni' u nekim drugim vremenima. Domagoj, Jan i Josip uživali su na obali Crnog mora, prošetali dvorcem grofa Drakule na Karpatima, doživjeli čari vožnje planinom Balkan, osjetili ritam Soluna i toplinu Egejskog mora. Penjali su se na mistični Olimp i povijesnu Meteoru te uživali u zalasku sunca na jednom od fascinantnijih mjesta u Grčkoj. Kupali su se na najljepšim plažama svijeta, a također su doživjeli raznolikost juga i sjevera Albanije. 'Tri mušketira' veliki su zaljubljenici u putovanja, istraživanje nepoznatog, izlaska iz zone komfora. Učinili su te čine i dalje ono što mnogi toliko priželjkuju, ali za to još uvijek pronalaze izgovore kako bi ostali u svojoj zoni sigurnog. Stoga su se nadali kako će ovim filmom motivirati sve koji već dulje vremena razmišljaju kako se odvažiti i otisnuti se na jednu od svojih manjih ili većih avantura života.

U stvaranju ovog filma sudjelovao je sedmeročlani tim: redatelj Domagoj Skutari, grafički urednik Hrvoje Wächter, ton majstor Matija Obradović, narator Ivica Vlašić, tehničari Mislav Crnjac i Vedran Vranić, te Tajana ĆosićIvana Skutari koje su bile zadužene za PR i marketing, a za premijeru i drugu projekciju u Slavonskom Brodu u svojoj su 'režiji' iskoristili prostor Centra mladih.

Iako naziv filma isključuje Gorana Milića, on se na samom kraju pojavljuje zajedno s tročlanom ekipom. Tom im je prilikom poznati novinar i putopisac udijelio pokoji savjet koji su, tvrdi trojac, primijenili tijekom prošlogodišnjeg putovanja u Maroko jer njihov putopisno-dokumentarni film „Idemo na istok bez Gorana Milića" koji je sjajan prikaz avanture, pejsaža, krivudavih cesta, različitosti kultura, nacija i religija, tek im je prvi u nizu.

- Trenutno smo usredotočeni na dovršetak drugog dokumentarca prošlogodišnjeg putovanja u Maroko, a plan je da najesen bude gotov za javnost. Ove godine planiramo dva putovanja. Josip s nama ove godine neće ići jer čeka prinovu u obitelji zbog čega je odlučio motor ostaviti po strani neko vrijeme, a Jan i ja ćemo nastaviti zajedno putovati. U šestom mjesecu ćemo ponovno proći Ukrajinom, no ovoga puta prema Moskvi. On će nazad krenuti skandinavskim, a ja baltičkim zemljama. Drugo putovanje bit će u osmom mjesecu kada planiramo proći Veliku Britaniju i Irsku. – kazao je Domagoj dodavši kako imaju u planu projekciju filma i u Mostaru, odakle dolaze Jan i Josip, a nadaju se kako će biti dovoljno popularan za prikazivanje i u glavnom gradu Lijepe Naše. Od važnosti je naglasiti kako je film posvećen Adamu Grgiću, mladom Brođaninu koji je u ljeto 2016. godine tragično stradao u 21. godini, a njegova je tragedija ostavila veliki utisak na Domagoja, njegovog najboljeg prijatelja, koji je otad odlučio živjeti u trenutku. Stoga sada svojim putovanjima želi potaknuti druge na život punim plućima.