Gospodarstvo : Ugostiteljstvo

Objavljeno: 26.3.2019. u 17:00
Prikaza: 2378
|
Autor: Ž.G.

Preprivlačno da bismo odoljeli

Na ove trikove padaju i Brođani kada je riječ o Fast Food-u

Slavonski Brod : Na ove trikove padaju i Brođani kada je riječ o Fast Food-uIlustracija (fotografija nije povezana s tekstom članka)(Foto: SBplus/arhiva)

Brojni fast food ugostiteljski objekti u Slavonskom Brodu, posebice u ljetnim večerima, zarađuju na strasti pretežito mladih ljubitelja nezdrave i brze, ali tako sočne hrane. I dok ih na području grada prije dvadesetak godina gotovo nije ni bilo, sada su na svakom uglu. Donosimo kojim trikovima mame gladna usta.

SLAVONSKI BROD - Slavonski Brod, kao i većina hrvatskih gradova. od zapada je uglavnom preuzeo samo ono najgore. Tako su posljednjih dvadesetak godina na brodskim ulicama nicali fast food ugostiteljski objekti. Najčešće se radi o skučenim mjestima gdje se hrana samo naručuje, a potom se gotov obrok iznosi van i 'dovršava' na kakvoj klupi ili kod kuće. Novčanik.hr, donosi niz trikova kojima nas takva mjesta tjeraju da potrošimo što više novaca.

Iako nam se često čini kao najjeftinija i najpraktičnija opcija, u fast food restoranima često potrošimo više nego što namjeravamo. Razlog tomu su trikovi kojima se taj tip restorana služi, piše Business Insider.

Slike hrane

Pri samoj usporedbi izgleda jelovnika fast food i onih klasičnih restorana, razlika je i više nego očita. Jelovnici restorana brze hrane privlače pažnjom slikama hrane i istaknutom žarko crvenom, narančastom i žutom bojom pa vidimo samo sir i sočno meso, a ne koliko taj cheeseburger košta i vrijedi li uopće toliko. S druge pak strane, ponuda onih uistinu jeftinijih stvari uvijek se nalazi negdje u kutu.

- Mozak privlače slike hrane, pogotovo kada ste gladni. Velike slike hrane ključne su za kompanije koje ih prodaju, objasnio je Hans Taparia, profesor ekonomije na prestižnom sveučilištu NYU.

Sitna slova i brojke

Dodatno, cijene te hrane su, naravno, napisane sitnim brojkama, a kao i mnoge trgovine, i fast food restorani služe se klasičnim trikom postavljanja cijene na, primjerice, 19,90 kuna kako bi se određeni proizvod činio jeftinijim.

Uz to, iako jelovnici jesu veliki, one ključne informacije kao što su sami sastojci burgera napisane su sitnim slovima pa se morate približiti štandu na kojem se hrana i naručuje. Na taj nas način restorani brzom hranom prisiljavaju da naručimo i to što prije. Mnogi stoga naruče ono što prvo vide, odnosno ono što je najčešće točno ispred njih s najvećom slikom, a često i najvećom cijenom.

Meniji

Osim navedenog, tajna dodatne zarade restorana brze hrane jesu meniji zbog kojih nam se hrana čini isplativijom, a fast food uspijeva prodati proizvode koje inače ne bi prodao u toj mjeri. Piće, primjerice, ima puno veću profitnu maržu od burgera pa se i restorani trude prodati ga što više.

Stoga u ponudi imaju meni u koji su uključeni sendvič, krumpirići i piće pa većina, iako je imala namjeru uzeti samo hamburger i eventualno još krumpiriće, uzme cijeli meni jer za koju kunu više dobiju i piće. A kad već uzimamo cijeli meni, možemo za još koju kunu uzeti i majonezu i za još koju kunu više i nešto slatko. Tako često pojedemo hranu koju nismo imali namjeru pojesti, a budući da mali meniji zapravo ne sadržavaju male krumpiriće ili malo piće, nego ono srednje, pojedemo i puno više nego što smo mislili.

Samoposlužni kiosci

S druge strane, ako pak mislite da imate veću kontrolu nad svojom narudžbom kad izbjegavate ljudski kontakt, odnosno kada naručujete na takozvanim samoposlužnim kioscima, to baš i nije tako.

- Kada ljudi imaju više vremena da nešto naruče, oni stvarno to i učine - kazao je Steve Easterbrook, izvršni direktor McDonald'sa. Taj je popularan fast food restoran, naime, od uvođenja kioska zabilježio rast prodaje što se također, osim većoj slobodi potrošača, može zahvaliti i velikoj količini slika hrane koje su ondje prikazane i temeljem koje zapravo ljudi i naručuju što će jesti.

Posteri i kuponi

Dodatno, te su kompanije stručnjaci u samom „nagovaranju" ljudi da posjete njihove restorane, kojima je u posljednjih deset godina cijena proizvoda skočila za čak 54 posto. Kada svemu navedenom pridodamo ogromne postere s najboljim mogućim ponudama koji se ne nalaze samo ispred restorana nego i diljem gradova, u autobusima, na televizijama i slično, ne iznenađuje velika posjećenost tog tipa restorana. Uz to, ako u kojem slučaju ne biste otišli na BigMac, uvijek dostupni kuponi privući će vas s ponudom dva BigMaca za cijenu jednog i pol.

Broj komentara: 0

Komentirati članak možete samo ako ste prijavljeni!

RegistracijaPrijava

Komentari članaka objavljuju se u realnom vremenu. SBplus.hr ne može se smatrati odgovornim za izrečeno. Zabranjeno je vrijeđanje, psovanje i klevetanje. Upisi s takvim sadržajem bit će izbrisani.

Ostali članci u rubrici
SBplus.hr, Slavonski Brod : 'Uspjeli smo obnoviti prostor i danas krećemo ispočetka'

Nakon požara koji mu je progutao radnju:

'Uspjeli smo obnoviti prostor i danas krećemo ispočetka'

28.2.2019. | 16:35
SBplus.hr, Slavonski Brod : "Zatvaramo posao zbog novog zakona o doprinosima"

Brodska obitelj Marić:

"Zatvaramo posao zbog novog zakona o doprinosima"

17.12.2018. | 11:45
SBplus.hr, Slavonski Brod : Župan Marušić suradnike izveo na ručak

Čuli su za novu brodsku gastro-ponudu

Župan Marušić suradnike izveo na ručak

13.11.2018. | 10:00
SBplus.hr, Slavonski Brod : Pozitivna gastrokritika SBplus-a uništila brodski restoran?

'Navukli im Poreznu inspekciju na vrat'

Pozitivna gastrokritika SBplus-a uništila brodski restoran?

2.8.2018. | 21:00
SBplus.hr, Slavonski Brod : Poznati restoran počastit će i Brođane besplatnim obrokom

Nova 'svjetska valuta' siže i u Sl. Brod

Poznati restoran počastit će i Brođane besplatnim obrokom

30.7.2018. | 18:30
SBplus.hr, Slavonski Brod : Najviše nezaposlenih među najmlađima i najstarijima

Nezaposlenost u blagom porastu

Najviše nezaposlenih među najmlađima i najstarijima

18.7.2018. | 10:15
SBplus.hr, Slavonski Brod : Nekorektan zakon Prkačinu i Šokiću onemogućuje korektan rad

Tek otvoreni VIPclub pred problemima

Nekorektan zakon Prkačinu i Šokiću onemogućuje korektan rad

6.7.2018. | 17:30
SBplus.hr, Slavonski Brod : Izvrstan dodatak brodskoj turističkoj ponudi

Prirodna oaza za odmor u središtu grada

Izvrstan dodatak brodskoj turističkoj ponudi

25.4.2018. | 19:45
SBplus.hr, Slavonski Brod : Unatoč upozorenjima, Brođani piju zagađenu vodu

Ugostitelji bezuspješno upozoravaju

Unatoč upozorenjima, Brođani piju zagađenu vodu

2.4.2018. | 15:00
SBplus.hr, Slavonski Brod : Vanjske terase na korzu spremno čekaju goste

Proljeće kuca na vrata

Vanjske terase na korzu spremno čekaju goste

9.3.2018. | 11:00
SBplus.hr, Slavonski Brod : McDonald's mijenja svoj najpoznatiji meni

Kako će na to reagirati brodski gosti?

McDonald's mijenja svoj najpoznatiji meni

16.2.2018. | 18:30
SBplus.hr, Slavonski Brod : O radu brodskih birtija svi sve znaju, al' previše ne haju

Institucije sustava bi to mogle i bolje

O radu brodskih birtija svi sve znaju, al' previše ne haju

15.12.2017. | 13:45
SBplus.hr, Slavonski Brod : McDonald's pozvao na otvorenje

Zadni prilog do prvog hamburgera

McDonald's pozvao na otvorenje

12.9.2017. | 16:10
SBplus.hr, Slavonski Brod : Tvrtka jeste globalna, al' maniri baš i nisu

McDonald's u Hrvatskoj

Tvrtka jeste globalna, al' maniri baš i nisu

9.8.2017. | 13:22
SBplus.hr, Slavonski Brod : Vratio se iz Australije pa otvorio salu za svatove

Sunce tuđeg neba, neće vas grijat...

Vratio se iz Australije pa otvorio salu za svatove

18.5.2016. | 22:22
SBplus.hr, Slavonski Brod : ''Ponesi svoj domaći ajvar i sudjeluj u natjecanju''

Ajvarijada u caffe baru Derby

''Ponesi svoj domaći ajvar i sudjeluj u natjecanju''

1.10.2015. | 7:37
SBplus.hr, Slavonski Brod : Hotel Park imat će kat više i 40 soba

Nakon trogodišnje obnove

Hotel Park imat će kat više i 40 soba

28.1.2015. | 15:50
SBplus.hr, Slavonski Brod : Poznati brodski ugostitelj kupio Hotel Park

Dobra vijest

Poznati brodski ugostitelj kupio Hotel Park

15.12.2014. | 11:00
SBplus.hr, Slavonski Brod :
SBplus.hr, Slavonski Brod :