
Foto: AP/SBplus

Foto: AP/SBplus

Foto: AP/SBplus

Foto: AP/SBplus

Foto: AP/SBplus

Foto: AP/SBplus

Foto: AP/SBplus

Foto: AP/SBplus

Foto: AP/SBplus

Foto: AP/SBplus

Foto: AP/SBplus

Foto: AP/SBplus

Foto: AP/SBplus

Foto: AP/SBplus

Foto: AP/SBplus

Foto: AP/SBplus

Foto: AP/SBplus

Foto: AP/SBplus

Foto: AP/SBplus

Foto: AP/SBplus

Foto: AP/SBplus

Foto: AP/SBplus

Foto: AP/SBplus

Foto: AP/SBplus

Foto: AP/SBplus

Foto: AP/SBplus

Foto: AP/SBplus

Foto: AP/SBplus

Foto: AP/SBplus

Foto: AP/SBplus

Foto: AP/SBplus

Foto: AP/SBplus

Foto: AP/SBplus

Foto: AP/SBplus

Foto: AP/SBplus

Foto: AP/SBplus

Foto: AP/SBplus

Foto: AP/SBplus

Foto: AP/SBplus

Foto: AP/SBplus

Foto: AP/SBplus

Foto: AP/SBplus

Foto: AP/SBplus

Foto: AP/SBplus

Foto: AP/SBplus

Foto: AP/SBplus

Foto: AP/SBplus

Foto: AP/SBplus
"S obzirom na sva zbivanja u ne tako davnoj prošlosti i obola koji je dala u ratu koji je iza nas, Slavonija je svakako zaslužila pomoć s državne razine. Moramo činiti sve da zaustavimo trend odlaska mladih ljudi, da ih vratimo te da stvorimo pretpostavke da svi oni mogu ovdje dobiti posao, hraniti svoje obitelji i živjeti od svoga rada."
SLAVONSKI BROD - Hrvatska turistička zajednica u okviru
svojih aktivnosti ulaže jako puno u razvoj cijelog klastera Slavonije koji čini
pet županija, a koje obuhvaća niz aktivnosti od projekta brendiranja Slavonije
kao turističke regije do izrade nove imidž brošure, prezentacije na sajmovima s
posebnim naglaskom na prezentiranje mikrolokacija u ovom dijelu kontinentalne
Hrvatske, dakle činimo puno toga i provodimo niz aktivnosti s ciljem poticanja
razvoja turizma u ovom prekrasnom dijelu Hrvatske - kazao je direktor Hrvatske
turističke zajednice Kristijan Staničić u Bukovlju gdje je tijekom današnjeg
prijepodneva održana jedna od aktivnosti u sklopu ovogodišnje manifestacije
Dani hrvatskog turizma koji su ove godine posvećeni upravo Slavoniji.
Oni su svojevrstan tehnički suport ljudima na terenu s ciljem
razvoja turizma koji bi u budućnosti mogao biti grana koja će za sobom povući i
ostale gospodarske grane. Razvije li se turizam u Slavoniji onako kako može,
jer potencijala nesumnjivo ima, upravo on može doprinijeti razvoju sveukupnog gospodarstva
te u konačnici indirektno pomoći vraćanju života u Slavoniju.
- S obzirom na sva zbivanja u ne tako davnoj prošlosti i
obola koji je dala u ratu koji je iza nas Slavonija je svakako zaslužila pomoć
s državne razine. Moramo činiti sve da zaustavimo trend odlaska mladih ljudi,
da ih vratimo te da stvorimo pretpostavke da svi oni mogu ovdje dobiti posao,
hraniti svoje obitelji i živjeti od svoga rada. - kazao je Luka Barilović koji
je kao čelni čovjek Hrvatske gospodarske komore također nazočio današnjem skupu, naglasivši kako je upravo organiziranje dana Hrvatskog turizma u
Slavoniji prvi korak u jačanju i bredniranju ove regije kao turističke
destinacije.
A u toj regiji svojim sadržajem mjesto je pronašla i
Brodsko-posavska županija čiji je jedan od najvažnijih 'aduta' njen prometni
položaj koji, uz sve ostalo što može ponuditi, predstavlja mogućnost za razvoj
tranzitnog turizma.
- Puno je toga što naša županija može ponuditi turistima. Od
brodske Tvrđave i Galerije Ružić, preko Meštrovićeve galerije u Vrpolju,
prašuma muški bunar i Prašnik, biciklističkih staza, lovišta, povijesnih
mjesta, gastro odredišta. Na nama je da upravo tim turističkim kapacitetima
privučemo barem dio od 45 milijuna ljudi koliko ih godišnje prođe kroz Brodsko-posavsku
županiju, te da ih ponudom zadržimo i u budućnosti kao goste koji će ovdje
uvijek rado navraćati - istaknuo je Danijel Marušić, brodsko-posavski župan,
dodavši kako, nažalost, do sada sve ono što imamo kao potencijal i nije, u onoj
mjeri u kojoj je moglo i trebalo biti, promovirano budućim turistima koje
kanimo 'svratiti' s puta i zadržati za neko vrijeme.
Stoga je upravo u budućnosti jedna od prvih zadaća lokalnih
struktura, kako vlasti tako i turističkih djelatnika, bolja i kvalitetnija
prezentiranost potencijala kojih uistinu ne manjka.
- Mi već sada jako puno radimo na prezentaciji potencijala,
no svakako uvijek se može bolje i više. Potencijala je jako puno. Preferiramo i
pozivamo prije svega one koji su prema e vizitoru već dokazano vjerni gosti da
dođu opet, ali jako puno radimo i na novim tržištima gdje smo osjetili da ima
interesa i za aktivni turizam, za boravak u prirodi, cikloturizam, jahanje,
sportski turizam, kajak kanu. Sve je to sastavni dio naše ponude uz bogati i
primjereni sadržaj naših turističkih potencijala - kazala je Ružica Vidaković iz Turističke zajednice Brodsko-posavske županije, apostrofirajući kako je na
kraju i početku svake turističke priče - čovjek. On je, kako je naglasila, ključ uspjeha, a on
nikada nije iznevjerio u svojoj ljubaznosti, požrtvovnosti prema svakom
gostu i upravo je to onaj element koji doprinosi rastu dolazaka i broju
noćenja. Da su ove njene riječi točne te da Slavonac zna i ima što ponuditi
dokazali su i svi oni koji su danas, u Bukovlju prezentirali svoju ponudu, koja
ako već nije, u svakom trenutku može postati dio turističke ponude.
Jedan od onih koji je već prepoznat od strane turista i
kojemu se oni vraćaju je i Ivo Kereković iz Živika. - Ovih dana sam imao
turiste iz Danske. Vraćaju se već četvrti puta i kada god prolaze, kad su na proputovanju obvezno svrate do nas
jer kažu nigdje se ne osjećaju tako dobro i ugodno kao ovdje i nigdje nemaju
takvu ponudu kakvu dobiju ovdje. I to treba znati prepoznati, cijeniti i
njegovati - govori Kereković koji svojim gostima nudi tradicionalne ekološki
uzgojene slavonske delicije. - Nudim sve iz našeg dvorišta i vrta. Od domaćih
kokoši, guski, patki, povrća iz vrta, do svih proizvoda svinjokolje, od
slanine, kobasice, kulina, šunke, koje radimo od crne slavonske svinje uzgojene
na prirodan načini hranjene djetelinom, bundevom, jabukom. Vrhunske delicije
koje im se nude po za njih nevjerojatno niskim cijenama nešto su što turisti znaju
cijeniti a mi bi trebali znati iskoristiti. Koliko bi oni toga htjeli odavde
ponijeti ja sam ne mogu proizvesti - kaže Kereković koji je nedavno, napravio
ranč od 200 x 60 metara za crne svinje.
I dok su šunka, slanina i kobasica tradicija koja ima svoju
priču, na području Brodsko-posavske županije ima i onih koji tek stvaraju priče
koje bi danas-sutra mogle postati tradicija, a turistička ponuda već su sada. -
U svijetu je u zadnje vrijeme ponovno in postalo uživanju u gin toniku. Upravo
to piće, koje mi proizvodimo na bazi rakije od piva, koji je naš proizvod već
19. godinu, je nešto što su turisti prihvatili i što uistinu ima potencijala da
postane lijepa priča. Tim više što zanimanja ima jer su kraft proizvodi, sve
više traženi. Kako već sada imamo dosta dugo našu pivsku kraft scenu, sada
imamo gin a pojavljuju se ljudi koji proizvode i tonik. Činjenica za to treba
malo više novca jer su domaći proizvodi iz malih serija kvalitetniji, ali ne
treba se bojati jer tržište postoji za sve i za svaki proizvod - kazala je Marijana Bošnjak.
Za one koji umjesto uživanja u dobroj kapljici, bilo da je
riječ o kraft pivu, gin tonicu, domaćem vinu ili onom vinu od kupine i maline,
radije biraju uživanje u domaćem voću Brodsko-posavska županija i tu ima što
ponuditi. Na 20 hektara voćnjaka Stipe Velikanovića 12 je sorti jabuka tako da
ne treba sumnjati da će svatko pronaći jabuku, bojom i okusom, onu koju najviše
voli. Ako ne kod njega ono kod nekog od njegovih kolega koji se na županiji također bave uzgojem voća, a čiji proizvodi itekako mogu biti dio tusiritičke
ponude i nešto što svoje mjesto može naći ne samo u ponudi na trpezi slavonskih
turističkih smještajnih kapaciteta, nego i onih na moru čime bi povezivanje
plave i zelene Hrvatske konačno dobilo puni smisao.
Osim gastro ponude, Brodsko-posavska županija može se
pohvaliti i nizom drugih zanimljivih turističkih potencijala, od kojih je se
jedan posebno čini zanimljivim, a predstavljen je danas u okviru Dana
Hrvatskog turizma. Naime, u svijetu je već odavna prepoznat potencijal lova s
grabljivicama, a Slavonski Brod ima prvu i jedinu registriranu sokolarsku
udrugu u Hrvatskoj koja je danas u Bukovlju predstavljena prezentacijom mlade
sive sokolice Grete. - Veza između sokolarstva i turizma je jako velika. U
drugim državama svijeta tipa Saudijske Arabije ili Engleske postoje
specijalizirana tržišta koja nude isključivo dnevne pakete za lov s pticama
grabljivicama. Nude terene za obuku ptica grabljivica. Mi ovdje možemo složiti
jedan lijepi slavonski paket jer Brod ima nekoliko fantastičnih lovišta koji
mogu nuditi takve pakete i usluge strancima. Za sada je to u povoju. ali u
budućnosti se nadamo da će zaživjeti - kazao je Renato Kubak iz brodske Sokolarske udruge.
No razvoj turizma u Slavoniji i Baranji, a time i u
Brodsko-posavskoj županiji, samim stavljanjem njegove ponude na turističku kartu
Hrvatske ne znači puno bez prometne povezanosti, u prvom redu avionske kojoj,
zbog brzine dolaska do odredišta i povratka, teži sve veći broj turista,
posebice onih zainteresiranih za kraće, jednodnevne ili vikend aranžmane.
- Nažalost to je problem cijele zemlje jer naše turističke
destinacije nisu dovoljno kvalitetno povezane pogotovo kad je u pitanju zračni
promet. Ali o tom povezivanju posebice plave i zelene Hrvatske iznimno je važno
putnički tj prometno ju povezati. U tom smislu razmatramo mogućnost davanja manjih zračnih luka u koncesiju stranim
ulagačima kako bi uz, relativno dobru cestovnu povezanost, Slavoniju kvalitetno s ostalim regijama povezali i zračnim putem - najavio je Burilović.
Ostvari li se ove njegova najava bit će to još jedan iskorak više u onome što Slavonija nudi, a što su danas mogli vidjeti turistički djelatnici i predstavnici agencija koji su imali priliku u Bukovlju osjetiti Slavoniju, njene boje, mirise, bogatstvo, njenog čovjeka, njegovu pjesmu i smijeh, unatoč teškom životu. Ne treba niti sumnjati da će svoje iskustvo danas viđenog i doživljenog itekako znati prenijeti budućim gostima Slavonije i Baranje. Onima, za koje se nadamo, da ćemo ih znati zadržati i da će nam se vraćati, bilo da ih zanima odmor, tranzitni turizam, ciklo turizam, lov, ribolov, jahanje ili tek uživanje u miru, tišini, zalasku sunca uz zalogaj slavonskih delicija i kapljicu mirisnog vina.
Dani Hrvatskog turizma bit će nastavljeni i sutra kada je u Bukovlju na rasporedu predavanje "From farm to table", uz predstavljanje OPG-ova, njihovih proizvoda i bogate ponude te, kako Slavoniji i priliči kad im gosti stignu, uz tradicionalni šokački ručak.