Gospodarstvo : Trgovina

Objavljeno: 6.12.2018. u 15:35
Prikaza: 1718
|
Autor: Ž.G./SBplus

Jesu li roditelji pametniji od trgovaca?

Djeca su često blagdanska meta marketinških stručnjaka

Slavonski Brod : Djeca su često blagdanska meta marketinških stručnjakaIlustracija(Foto: djecjaposla)

Iako reklame za današnje proizvode često nepravedno 'ciljaju' upravo na dobnu skupinu koja još uvijek ne može ispravno i samostalno razlučivati stvarne želje i potrebe od onih nametnutih, roditelji u Hrvatskoj, čini se, znaju stati na kraj marketinškim stručnjacima jer trgovine igračkama doslovno propadaju.

SLAVONSKI BROD - Iako su djeca, preko svojih roditelja, postala omiljena meta marketinških stručnjaka jer se na njima diljem svijeta jeftinim proizvodima i prepoznatljivim brendovima zarađuju milijarde, posebice na blagdane poput današnjeg svetog Nikole koji velikodušno puni očišćene čizmice ostavljene na prozoru, u Hrvatskoj se, u razdoblju od 2012. do 2017. godine, broj poduzetnika u djelatnosti trgovine na malo igrama i igračkama u specijaliziranim prodavaonicama smanjuje.

U tom se petogodišnjem razdoblju kretao između 22 (2017.) i 28 (2014). Kroz promatrano razdoblje, prihod navedene skupine poduzetnika smanjen je sa 154,5 milijuna kuna, koliko su ostvarili 2012. godine, na 40,7 milijuna kuna, koliko je ostvareno u 2017. godini, što predstavlja ogromnu razliku i gotovo nevjerojatan pad. To je potvrda da je maloprodajna trgovina na malo igrama i igračkama u krizi, što je dijelom uzrokovala konkurencija, internetske trgovine, trgovački i diskontni lanci, piše Fina.

Broj zaposlenih se, posljedično, također smanjivao i to s 328, koliko ih je bilo 2012. godine, na 119 zaposlenih u 2017. godini, što je manje za 63,7 posto.

Konsolidirani financijski rezultat poslovanja poduzetnika u trgovini na malo igrama i igračkama u specijaliziranim prodavaonicama, bio je pozitivan uzastopno tri zadnje godine. U razdoblju od 2012. do 2014. godine iskazan je neto gubitak, a najveći je iskazan 2012. godine, u iznosu od 22,7 milijuna kuna. Navedeni gubitak rezultat je poslovanja društva one2play d.o.o. koje je u 2012. godini ostvarilo 24,7 milijuna kuna gubitka razdoblja, uz prihod u iznosu od 93,3 milijuna kuna, a već u 2013. godini prihod je smanjen na 8,9 milijuna kuna, uz gubitak razdoblja od 8,8 milijuna kuna. Slijedom navedenoga, Trgovački sud u Zagrebu je 2. travnja 2014. godine otvorio stečajni postupak, koji je u međuvremenu zaključen i društvo je brisano 19. rujna 2016. godine.

Gašenjem nekada vodećih tvrtki u ovoj branši, one2play d.o.o. i one2play maloprodaja d.o.o., lidersku poziciju preuzeo je mali poduzetnik EUROM DENIS MALOPRODAJA d.o.o., koji je u 2017. godini ostvario ukupan prihod u iznosu od 27,5 milijuna kuna, što je naviše u ovoj djelatnosti.

Prosječna mjesečna neto obračunata plaća zaposlenih kod poduzetnika u djelatnosti trgovine na malo igrama i igračkama u specijaliziranim prodavaonicama, u 2017. godini iznosila je 3.161 kunu, što je 9,3 posto više u odnosu na prethodnu godinu (2.892 kune) i 41,2 posto manje od prosječne mjesečne neto plaće zaposlenih kod poduzetnika na razini Republike Hrvatske (5.372 kuna).

Iako roditelji na djecu troše puno, očito biraju čime će ih darivati, manje troše na skupocjene igračke te ih češće naručuju 'izvana', preko interneta gdje su mnogo dostupnije i jeftinije. S druge strane, klinci sve više 'padaju' na trikove vezane uz njihove omiljene junake iz crtanih filmova pa roditelji više troše na odjeću, obuću i prehrambene proizvode koji nose znak omiljenog lika. U svakom je slučaju danas darivanje otišlo (pre)daleko od čizmica koje su nekada bile napunjene narančama i orasima kojima su se klinci itekako znali radovati.

Broj komentara: 1

Komentirati članak možete samo ako ste prijavljeni!

RegistracijaPrijava
Stipe

Stipe

Komentirano: 6.12.2018. | 18:49

1

no shit?

Broj komentara: 1

Komentirati članak možete samo ako ste prijavljeni!

RegistracijaPrijava

Komentari članaka objavljuju se u realnom vremenu. SBplus.hr ne može se smatrati odgovornim za izrečeno. Zabranjeno je vrijeđanje, psovanje i klevetanje. Upisi s takvim sadržajem bit će izbrisani.

Ostali članci u rubrici
SBplus.hr, Slavonski Brod : Mogu li 'domaći' prodavači preživjeti uz ponudu centara?

Cvijeća i lampiona na svakom koraku

Mogu li 'domaći' prodavači preživjeti uz ponudu centara?

28.10.2019. | 19:00
SBplus.hr, Slavonski Brod : Brođani danas imaju kamo u nabavku

Donosimo radno vrijeme trgovina

Brođani danas imaju kamo u nabavku

15.8.2019. | 9:30
SBplus.hr, Slavonski Brod : Brođane pozvali neka kupe domaće plodove koje su uzgojili

Velika ponuda, kvaliteta, niske cijene

Brođane pozvali neka kupe domaće plodove koje su uzgojili

4.7.2019. | 15:00
SBplus.hr, Slavonski Brod : Blagdanske dane planirate provesti u šopingu?

Donosimo radno vrijeme trgovina

Blagdanske dane planirate provesti u šopingu?

19.6.2019. | 17:00
SBplus.hr, Slavonski Brod : 'Hrana se dobro kontrolira - nema straha za ispravnost'

Vjerujete li im kad kažu:

'Hrana se dobro kontrolira - nema straha za ispravnost'

4.5.2019. | 11:00
SBplus.hr, Slavonski Brod : Radno vrijeme trgovina na Praznik rada

Provjerili smo

Radno vrijeme trgovina na Praznik rada

1.5.2019. | 9:20
SBplus.hr, Slavonski Brod : Radno vrijeme trgovina za blagdane

Provjerili smo

Radno vrijeme trgovina za blagdane

20.4.2019. | 10:00
SBplus.hr, Slavonski Brod : I ove će godine volonteri skupljati zečeve s ceste

Kada nakon blagdana dosade žive igračke

I ove će godine volonteri skupljati zečeve s ceste

9.4.2019. | 17:00
SBplus.hr, Slavonski Brod : Na buvljak treba ići slobodnog uma

Od igle do lokomotive

Na buvljak treba ići slobodnog uma

2.3.2019. | 17:30
SBplus.hr, Slavonski Brod : Subota bez Tržnice kao da nije subota

'Trbuh grada'

Subota bez Tržnice kao da nije subota

26.1.2019. | 18:50
SBplus.hr, Slavonski Brod : Trgovinama su sada, kao radnici, dobri i umirovljenici

Nedostatak radne snage

Trgovinama su sada, kao radnici, dobri i umirovljenici

19.1.2019. | 11:30
SBplus.hr, Slavonski Brod : Zimska ponuda slavonskobrodske tržnice

Gužva u subotnje jutro

Zimska ponuda slavonskobrodske tržnice

19.1.2019. | 9:30
SBplus.hr, Slavonski Brod : 'Na zapadu sva je burad prazna, bez rakije najgora je kazna'

Prodaja 'na crno' ili registracija?

'Na zapadu sva je burad prazna, bez rakije najgora je kazna'

11.1.2019. | 18:20
SBplus.hr, Slavonski Brod : Donosimo sutrašnje radno vrijeme trgovina

Nedjelja, ali i blagdan

Donosimo sutrašnje radno vrijeme trgovina

5.1.2019. | 16:00
SBplus.hr, Slavonski Brod : Što je konkretno i koliko pojeftinilo?

Niži PDV utjecao na cijene

Što je konkretno i koliko pojeftinilo?

4.1.2019. | 19:20
SBplus.hr, Slavonski Brod : Donosimo radno vrijeme trgovina

Posljednji dan stare godine

Donosimo radno vrijeme trgovina

31.12.2018. | 9:50
SBplus.hr, Slavonski Brod : Na blagdanskom stolu 120 tisuća purica i to uglavnom domaćih

Najveći proizvođač je u Slavonskom Brodu

Na blagdanskom stolu 120 tisuća purica i to uglavnom domaćih

22.12.2018. | 8:30
SBplus.hr, Slavonski Brod :
SBplus.hr, Slavonski Brod :