
Foto: AP/SBplus

Foto: AP/SBplus

Foto: AP/SBplus

Foto: AP/SBplus

Foto: AP/SBplus

Foto: AP/SBplus
"Nažalost, nakon izgradnje avenije i stapanja dvije trake sjevernog kolnika u jednu došli smo u situaciju da oko 15 sati, kada se ljudi vraćaju s posla, imamo velike gužve i čekanja od po više desetaka minuta na ulazak u rotor. Onaj tko je to radio morao je vidjeti kako će i gdje nastati problem."
SLAVONSKI BROD - Od završetka građevinskih radova na izgradnji prvog dijela slavonskobrodske avenije svjedoci smo prometnih gužvi do kojih dolazi na sjevernom kolničkom traku Svačićeve, neposredno prije ulaska u kružni tok, među Brođanima poznat kao "rotor kod Halajka".
Podsjetimo, projektom je predviđeno da se dva traka sjevernog kolnika Svačićeve 'stapaju' u jedan neposredno prije ulaska u rotor. Iako su Brođani, putem SBplusa, upozoravali investitora - Hrvatske ceste te ih pozivali neka promijene projekt oni su ostali kod prvotnog rješenja. Koje se, sada, pokazalo prilično lošim.
- Dok nismo imali aveniju spoj Svačićeve na rotor kod Halajka bio je sasvim zadovoljavajući a i protočnost prometa je bila dobra. Nažalost, nakon izgradnje avenije i stapanja dvije trake sjevernog kolnika u jednu došli smo u situaciju da oko 15 sati, kada se ljudi vraćaju s posla, imamo velike gužve i čekanja od po više desetaka minuta na ulazak u rotor. Onaj tko je to radio morao je vidjeti kako će i gdje nastati problem - kazao je gradonačelnik Slavonskog Broda, dr. Mirko Duspara za svog blagdanskog susreta sa novinarima.
Dodatni je problem što desnu traku sjevernog kolnika vozači ne koriste isključivo kao traku za ulazak i izlazak za kolodvor, trgovinu ili pumpu nego gotovo u pravilu kao obilazni trak kako bi obišli kolonu u lijevoj traci te se na ulazu u rotor pokušali ugurati što prije u kružni tok. Tu nastaju prometni čepovi za koje, rečeno je jučer, postoji više mogućih rješenja. Prvo i osnovno je da vozači čitaju prometne znakove i voze trakama kako je propisano. - Možda bi donekle rasterećenju prometa moglo pridonijeti i to da se na parking trgovine ulazi kod sadašnjeg izlaza s autobusnog kolodovora, a izlazi kod pumpe. Ima i prijedloga da se osmisli mogućnost izlaska autobusa na istom mjestu gdje ulaze u kolodvor čime bi im se omogućilo uključivanje u promet na rotoru koji se nalazi na križanju Svačićeve i Vukovarske. To bi možda isto doprinijelo rasterećenju prometa na spoju avenije s rotorom "Halajko". Svakako kako o tome konačnu odluku treba donijeti struka, ali evidentno je da problem postoji i da ga treba rješavati zbog čega je Grad investitoru, a to su Hrvatske ceste uputio i dopis u kojem se traži bolje rješenje - kazao je gradonačelnik Duspara.
Ono što Brođane također zanima jeste podatak kada će biti nastavljena gradnja avenije. Prema onome što se moglo čuti u Gradskoj vijećnici svakako ne skoro. Naime, nastavak gradnje neće krenuti prije nego započne izgradnja kolektora u sklopu projekta "Brod 2". - Taj je projekt sada u fazi da smo Hrvatskim vodama i Vladi predali potrebnu dokumentaciju koja sada ide pred Europsku komisiju. A njima, ako je sve u redu, treba barem pet šest mjeseci do donošenja konačne odluke. Kako doznajemo u Hrvatskim vodama se nadaju da bi Brod 2 mogao krenuti u drugoj polovini 2019. godine. Ako to bude tako tada bi mogao krenuti i nastavak izgradnje avenije. Jer čim oni polože kolektor i naprave izvode na Slavoniju 2 i obližnje parkiralište, može se nastaviti i s radovima na aveniji - pojasnio je gradonačelnik Duspara, naglasivši kako je kolektor na toj dionici od iznimne važnosti i zbog toga što će njegovim postavljanjem biti riješeno pitanje plavljenja podvožnjaka u Kumičićevoj ulici.
Naravno pod uvjetom da sve bude napravljeno kako treba, da i tu ne bismo, kao kod spoja avenije s rotorom Halajko, morali naknadno tražiti bolja i kvalitetnija rješenja od postojećih.