Gospodarstvo : Promet

Objavljeno: 30.6.2020. u 19:15
Prikaza: 2251
|
Autor: Željka Gavranović

Čitatelji upozoravaju

Pojedine točke u gradu posebno su opasne za bicikliste

Ž.G./SBplus
Foto: Ž.G./SBplus
  • Ž.G./SBplus
  • Ž.G./SBplus
  • Ž.G./SBplus

Vozačima je na tom mjestu bicikliste teško uočiti na vrijeme jer im širinu vidnog polja s obje strane blokiraju zgrade, a - istovremeno - biciklisti na tom prijelazu rijetko 'prikoče'.

SLAVONSKI BROD - Izlaz iz Ulice Tome Skalice na središnju slavonskobrodsku Ulicu Petra Krešimira IV., poznatiju i kao 'Široka', postao je problematičan otkad je, uz pješački prijelaz, tim dijelom označena i biciklistička staza.

Naime, vozačima koji voze u smjeru jug-sjever teško je vidjeti i pješake i bicikliste sve do trenutka kada oni iz prostora koji im je zaklonjen zgradama zakorače praktički direktno na stazu. Naime, tu se niti ne trebaju zaustaviti ako za to nema potrebe, nego to trebaju učiniti nekoliko metara dalje gdje i stoji znak 'stop'. Na ovu je problematičnu prometnu točku upozorio i čitatelj SBplus-a potaknut sinoćnjim događajem.

„Sinoć je maloljetni biciklist na križanju Skaličine sa Širokom naletio na vozilo, zabivši se biciklom u vrata vozača. Teško je kazati tko se više uplašio, a još teže procijeniti tko je više kriv. Naime, vozači su, preglednosti radi, prisiljeni zgaziti biciklističku stazu kako bi izašli na Široku, a biciklisti bez zaustavljanja prolaze tom istom stazom. Rješenje bi, možda, bili dodatni znakovi upozorenja ili 'stop' za vozače prije te staze." - mišljenja je naš čitatelj.

Doduše, upozorenje koje vozačima dodatno skreće pozornost na stazu postoji, ali ne i znak obaveznog zaustavljanja prije te staze, što bi bilo logično jer im je s pozicije za volanom nemoguće pogoditi hoće li netko tko se biciklom ili pješice kreće Širokom ulicom 'iskoračiti' ili 'izletjeti' na stazu.

Koliko je ovo za bicikliste frekventno područje, dovoljno pokazuje činjenica da je, dok smo kroz dvije minute fotografirali lokaciju, na tom mjestu biciklističkom stazom prošlo petero biciklista - bez zaustavljanja.

Nepropisnu brzinu kretanja u pojedinim gradskim zonama slavonskobrodska Policijska postaja istaknula je kao jedan od problema u Izvješću o stanju sigurnosti na području grada u 2019. godini te predložila rješenje koje uključuje i sve brojnije biciklističke staze na području Slavonskog Broda.

- Veća aktivnost Vijeća za prevenciju, kroz sastanke, koordinacije i osmišljavanje preventivnih aktivnosti usmjerenih na zaštitu sigurnosti pješaka i biciklista u prometu, (s obzirom na novoizgrađene biciklističke staze i trake kroz predavanja i izradu brošura edukativnog sadržaja, podjelu reflektirajućih tvari, prsluka i svjetala), prevenciji ovisnosti i među vršnjačkog nasilja kroz razne radionice predavanja i promidžbene letke. - stoji u Izvješću.

Zašto je to bitno, pokazuje i podatak da Grad Slavonski Brod, uz postojeće, ove godine na dodatnih jedanaest lokacija planira graditi biciklističke staze. Donosimo ih u nastavku, uz njihovu planiranu dužinu, a vozače i bicikliste - zasad - tek možemo pozvati na oprez.

1. Aleja Miroslava Krleže – ukupne duljine zahvata: 1.964 metara
2. Borovska ulica i Ulica Hanibala Lucića – ukupne duljine zahvata: 720 metara
3. Ulica dr. Mile Budaka – istok – ukupne duljine zahvata: 1.218 metara
4. Ulica dr. Mile Budaka – zapad – ukupne duljine zahvata: 474 metara
5. Ulica Eugena Kumičića – ukupne duljine zahvata: 2.095 metara
6. Ulica Josipa Bašića – ukupne duljine zahvata: 761 metara
7. Ulica Josipa Runjanina – ukupne duljine zahvata: 887 metara
8. Ulica Svetog Antuna - ukupne duljine zahvata: 2.275 metara
9. Vinogradska cesta – ukupne duljine zahvata: 3.135 metara
10. Vukovarska ulica – ukupne duljine zahvata: 255 metara
11. Zagrebačka ulica – ukupne duljine zahvata: 2.630 metara


    Broj komentara: 12

    Komentirati članak možete samo ako ste prijavljeni!

    RegistracijaPrijava
    glupibosanac

    glupibosanac

    Komentirano: 1.7.2020. | 15:17

    1

    .. jos par primjera: https://www.google.hr/maps/@51.9752227,5.3372774,3a,60y,180.15h,82.91t/data=!3m6!1e1!3m4!1s9P7H5-Bcbq2U6AJ82tv9ZA!2e0!7i13312!8i6656 ... https://www.google.hr/maps/@51.9866838,5.3324579,3a,60y,65.83h,74.73t/data=!3m6!1e1!3m4!1sK6uHhclT5tcazQX2Vio7Sw!2e0!7i13312!8i6656
    glupibosanac

    glupibosanac

    Komentirano: 1.7.2020. | 15:11

    2

    marketinghr@ ... ovaj "strucnjak" kojeg si citirao je "prometni debil" ... svaka biciklisticka staza ili traka je sustavni dio kolnika i za medjusobni odnos vrijede ista pravila, kao i signalizacija (kako vertikalna, tako i horizontalna) koja vrijedi i za ostala vozila medjusobno (prednost) ... znaci elektronska signalizacija (semafori) je jedno, a ako se ne koristi onda dolazi normalna vertikalna i horizontalna signalizacija koja svakom sudioniku prometa NEDVOSMISLENO ukazuje tko ima prednost. To sto takva oznacavanja u HR gotovo ne mozemo vidjeti je problem upravo takvih "strucnjaka" koji se bave projektiranjem i regulacijom prometnica ... prosetaj malo po Nizozemskoj (ne moras otputovati, koristi Google SV :)) pa usporedi oznacavanja (horizontalna i vertikalna) na mjestima gdje dolazi do krizanja biciklisticke i ostale prometne infrastrukture ... niti u jednoj situaciji nema dubioza tko ima prednost i kad nema. Jedan primjer: https://www.google.hr/maps/@51.9782457,5.3451143,3a,60y,314.59h,75.42t/data=!3m6!1e1!3m4!1scTp6DZmrgfmzPpv6oBHUZg!2e0!7i13312!8i6656
    profesor

    profesor

    Komentirano: 1.7.2020. | 14:20

    3

    @samosb Evo provjerio sam pitanje na vozačkom ispitu za prometni znak 'biciklistički prijelaz' Odgovor 'nastavljate voziti jer su biciklisti obavezni propustiti vozila' je pad na vozačkom.
    profesor

    profesor

    Komentirano: 1.7.2020. | 14:03

    4

    @samosb Da, zato što tamo nema prometnog znaka 'biciklistički prijelaz'. Malo dalje Krešimirovom, kod kafića 'Dorian Gray' postoji postavljen prometni znak 'biciklistički prijelaz'. Kod tog znaka dužni smo: 1.ako je potrebno zaustaviti se ispred obilježenog prijelaza biciklističke staze 2.ako ima biciklista stati i propustiti ih. Citirao sam priručnik auto škole. Mislim da je problem u vozačima kada ignoriraju taj prometni znak koji je ipak na malom broju biciklističkih prijelaza u gradu. Ova prometna nesreća od jučer je ignoriranje pistojećeg prometnog znaka.
    samosb

    samosb

    Komentirano: 1.7.2020. | 13:11

    5

    Profesore smije prijeći ali gurajući bicikl , a ne vozeći . Ja znam tri slučaja iz Krešimirove ulice koji su završili sa polomljenim rebrima biciklista , plačanjem kazne i štete na automobilima . Lokacije kafić Evergreen , nasuprot Otp banke i kod javnog wc . Za ostalo pitaj gđu. Nujić iz PU .
    profesor

    profesor

    Komentirano: 1.7.2020. | 13:00

    6

    "Vozači bicikla na način da upravljaju biciklom cestu mogu prijeći na prijelazu biciklističke staze preko kolnika, pri čemu se prethodno trebaju uvjeriti da kolnik mogu sigurno prijeći." Potpuno točno. Međutim dužni smo ih propustiti i ako su oni u prekršaju, ne smijemo silom ostvarivati prednost. @samosb Ovo ovdje na fotografiji je biciklistički prijelaz - biciklisti nemaju ispisan znak "STOP" na asfaltu, automobili imaju jasan znak za biciklistički prijelaz. Na ovom prijelazu biciklist ima prednost. Takav prijelaz je i u Krešimirovoj. Na većini ostalih prijelaza u gradu biciklističke staze preko kolnika uglavnom automobil ima prednost. Postoji crvena biciklistička staza na prijelazu preko kolnika na kojoj piše biciklistima stoji "STOP" a mi vozači nemamo prometni znak za biciklističku stazu - automobil ima prednost. Međutim, ne smijemo ju silom ostvariti...
    profesor

    profesor

    Komentirano: 1.7.2020. | 12:21

    7

    @marketinghr Nisam stručnjak za promet. Osobno, ja ispred ovog pješačko-biciklističkog prijelaza zaustavim se i ako nema nikoga produžim do raskrižja. Zašto? Osim biciklista tu je i mnogo pješaka, majki sa bebama u kolicima, a automobil je ubojito sredstvo. I pješak tu ima prednost, ako se nisi zaustavio on se sa dva koraka iz zone nepreglednosti zatekne na zebri... Ako se nisi zaustavio, tu je moguć i nalet na pješaka na zebri. Evo ti još jedan citat sa interneta, Dražen Laljek, glasnogovornik koprivničko-križevačke Policijske uprave: "Vozači su se dužni pješačkom prijelazu približavati sa takvom brzinom tako da ne ugrožavaju pješake, odnosno da mogu svoje vozilo zaustaviti poradi propuštanja pješaka koji su već stupili na pješački prijelaz, a u slučaju djece, starih, iznemoglih osoba, slijepih ili drugih osoba s invaliditetom vozač je iste dužan propustiti i kad tek stupaju na pješački prijelaz. Istovremeno, vozač je dužan brzinu kretanja svog vozila prilagoditi tako da vozilo može pravovremeno zaustaviti pred svakom zaprekom koju, u konkretnim uvjetima može predvidjeti. Stoga, ukoliko vozač koji se približava obilježenom pješačkom prijelazu uoči vozača bicikla koji namjerava prijeći rečeni prijelaz upravljajući biciklom preko njega treba smanjiti brzinu kretanja svog vozila kako ne bi došlo do naleta osobnog automobila na vozača bicikla. Ukoliko kod skretanja vozač presijeca biciklističku stazu ili traku koja se pruža uzduž kolnika kojim se kreće, dužan je propustiti bicikle koji se kreću po biciklističkoj stazi ili traci u istom ili suprotnom smjeru."
    samosb

    samosb

    Komentirano: 1.7.2020. | 11:26

    8

    Sve su točke u gradu opasne gdje postoji biciklistička staza . Biciklisti voze brzo i bez provjere da li mogu na siguran način prijeći cestu . Njima je bitno samo nek je crvena staza i ja imam prednost , ali praksa pokazuje nešto drugo . Rotor Svačićeva - Gupčeva ima na biciklističkoj stazi horizontalno ucrtan znak stop , međutim nitko od biciklista to ne gleda . Samo se sjure i onda se dese nesreće . I bude dobro ako završi sve sa par polomljenih rebara i plačanjem kazne zbog prekršaja i štete na automobilu .
    marketinghr

    marketinghr

    Komentirano: 1.7.2020. | 8:27

    9

    profesor@ Evo što piše jedan drugi stručnjak: – Prilikom kretanja biciklom preko crveno obilježene biciklističke staze koja se proteže uz pješački prijelaz dozvoljeno je upravljati biciklom. Međutim vozač bicikla je dužan obratiti pozornost na promet vozila, jer nema prednost prolaska u odnosu na vozače motornih vozila, osim u slučaju kada prometom upravljaju semafori i vozač bicikla ima uključeno/upaljeno zeleno svjetlo – objašnjava. Dakle, prilikom dolaska do ceste, morate stati, propustiti vozila na cesti i potom se smijete prevesti preko prijelaza.
    profesor

    profesor

    Komentirano: 30.6.2020. | 21:58

    10

    @Jablanovi_kraj_Gloge Evo ti dio članka iz Večernjeg lista kao pojašnjenje ovakvih situacija: "Tamo gdje postoji biciklistička staza, koja se nastavlja preko zebre, biciklisti smiju nastaviti voziti preko pješačkog prijelaza. Tamo gdje nema biciklističke staze, biciklisti bi se pred pješačkim prijelazom trebali zaustaviti i preko njega gurati bicikl - pojasnio je Goran Husinec, sudski vještak za cestovni promet, napomenuvši da se od vozača automobila zahtijeva pojačan oprez jer biciklisti mogu voziti vrlo brzo. Dakle, pred automobil mogu izletjeti i brzinom od 40 km/h, budući da nigdje nije propisano koliko brzo smiju voziti biciklisti. – Čak i kad bi biciklist trebao sići s bicikla i gurati ga, a to ne čini, ako ga vozač automobila vidi, mora ga propustiti, jer se automobil poima kao opasno sredstvo. Iako je biciklist u prekršaju, vozač automobila ga mora propustiti, ne smije na silu ostvariti svoju prednost. Tu činjenicu mnogi, nažalost, zloupotrebljavaju, ali automobilist ne smije silom ni na biciklista ni na pješaka - rekao je Goran Husinec. Pojasnio je da je u takvim situacijama biciklist kriv u prekršajnom smislu, no gleda se i je li vozač automobila poduzeo sve što je mogao da spriječi nezgodu, bez obzira na to što je biciklist očito pogriješio. – U svakom slučaju, vrijedi poimanje automobila kao opasnog sredstva čiji je vozač dužan sve poduzeti da autom nekoga ne ozlijedi. Zakon kao takav je dobar, jer štiti slabije sudionike u prometu, ali ga niti jedna strana ne bi smjela zloupotrebljavati - zaključio je Husinec, napomenuvši kako je tolerancija u prometu neophodna.'

    Broj komentara: 12

    Komentirati članak možete samo ako ste prijavljeni!

    RegistracijaPrijava
    Prikaži sve komentare 12

    Komentari članaka objavljuju se u realnom vremenu. SBplus.hr ne može se smatrati odgovornim za izrečeno. Zabranjeno je vrijeđanje, psovanje i klevetanje. Upisi s takvim sadržajem bit će izbrisani.

    Ostali članci u rubrici
    SBplus.hr, Slavonski Brod : Brođani javno potpisivali prisegu

    Na korzu pred 'plavcima'

    Brođani javno potpisivali prisegu

    21.10.2020. | 11:45
    SBplus.hr, Slavonski Brod : Prijavljujete li prekršaje MUP-u, redarima ili medijima?

    Evo što kažu brojke

    Prijavljujete li prekršaje MUP-u, redarima ili medijima?

    18.10.2020. | 9:10
    SBplus.hr, Slavonski Brod : Završena izgradnja rotora vrijednog 3,8 milijuna kuna

    Grade još jedan kružni tok

    Završena izgradnja rotora vrijednog 3,8 milijuna kuna

    11.10.2020. | 16:30
    SBplus.hr, Slavonski Brod : Sudar motocikla i automobila u Osječkoj ulici

    Cesta kojom se vozi u kolonama

    Sudar motocikla i automobila u Osječkoj ulici

    6.10.2020. | 14:30
    SBplus.hr, Slavonski Brod : Zaštita od korone (ni)je dovela do diskriminacije?

    Gotovo 50 % smanjenje prometa putnika

    Zaštita od korone (ni)je dovela do diskriminacije?

    4.10.2020. | 17:30
    SBplus.hr, Slavonski Brod : Vrijeme da netko počne sustavno brinuti o održavanju mosta

    Dvadeset godina nakon izgradnje

    Vrijeme da netko počne sustavno brinuti o održavanju mosta

    30.9.2020. | 21:00
    SBplus.hr, Slavonski Brod : Provjerili smo u kojoj su fazi radovi u Luci Slavonski Brod

    Presjek radova na velikom gradilištu

    Provjerili smo u kojoj su fazi radovi u Luci Slavonski Brod

    30.9.2020. | 18:35
    SBplus.hr, Slavonski Brod : "Ovo je vozačica za 'pohvaliti'"

    Čitateljica skreće pozornost:

    "Ovo je vozačica za 'pohvaliti'"

    30.9.2020. | 11:10
    SBplus.hr, Slavonski Brod : (Pre)ostaje im SBplus da iskažu svoje nezadovoljstvo

    Ogorčeni na svoje (su)građane

    (Pre)ostaje im SBplus da iskažu svoje nezadovoljstvo

    27.9.2020. | 19:00
    SBplus.hr, Slavonski Brod : Policija najavila usporavanje prometa u Splavarskoj ulici

    Nakon sve učestalijih nesreća

    Policija najavila usporavanje prometa u Splavarskoj ulici

    25.9.2020. | 8:00
    SBplus.hr, Slavonski Brod : Kružni tokovi kao rješenje prometnih problema

    Po uzoru na susjede

    Kružni tokovi kao rješenje prometnih problema

    23.9.2020. | 18:30
    SBplus.hr, Slavonski Brod : Poboljšanje tri opasna pješačka prijelaza u gradu

    Sigurnost pješaka na prvom mjestu

    Poboljšanje tri opasna pješačka prijelaza u gradu

    22.9.2020. | 9:30
    SBplus.hr, Slavonski Brod : Zatvaraju promet kroz Široku

    Besplatno korištenje gradskih bicikala

    Zatvaraju promet kroz Široku

    21.9.2020. | 16:00
    SBplus.hr, Slavonski Brod : Ovi bi dijelovi grada trebali postati pješačke zone

    Prijedlozi rješenja prometnih problema

    Ovi bi dijelovi grada trebali postati pješačke zone

    20.9.2020. | 18:10
    SBplus.hr, Slavonski Brod : Idealna lokacija za besplatan parking u pješačkoj zoni

    Prema onoj 'Snađi se, druže'?

    Idealna lokacija za besplatan parking u pješačkoj zoni

    19.9.2020. | 9:00
    SBplus.hr, Slavonski Brod : Mjesta za osobe s invaliditetom zakrčili biciklima

    Pred brodskom Bolnicom

    Mjesta za osobe s invaliditetom zakrčili biciklima

    14.9.2020. | 14:00
    SBplus.hr, Slavonski Brod : Gradit će novi moderni granični prijelaz

    Nova obećanja

    Gradit će novi moderni granični prijelaz

    5.9.2020. | 9:00
    SBplus.hr, Slavonski Brod : Putnik čekao autobus koji nikad nije stigao

    Što se dogodilo liniji iz Njemačke?

    Putnik čekao autobus koji nikad nije stigao

    27.8.2020. | 18:00
    SBplus.hr, Slavonski Brod : Uz autocestu će graditi novi restoran, kafić, benzinsku...?

    Zemljište za 87 tisuća kuna mjesečno

    Uz autocestu će graditi novi restoran, kafić, benzinsku...?

    22.7.2020. | 19:00
    SBplus.hr, Slavonski Brod :
    SBplus.hr, Slavonski Brod :