SLAVONSKI BROD - Ulaganja u prometnu sigurnost nikad ne može biti previše. Djelatnici policije, uz represivne, nerijetko provode i brojne preventivne akcije, a svoje aktivnosti usmjeravaju i na najmlađe želeći im, od malih nogu, ukazivati na važnost odgovornog ponašanja u prometu. No, nisu za sve uvijek krivi izravni sudionici u prometu. Da je tomu tako, pokazala je i posljednja sjednica gradskog Vijeća Slavonskog Broda, na kojoj je otvoreno pitanje neodgovornih vlasnika koji neodržavanjem svoga raslinja na rubovima parcela i dvorišta zaklanjaju pogled vozačima te time ugrožavaju sigurnost prometa na pojedinim križanjima. Ova je pojava posebno izražena, rečeno je, na rubnim dijelovima grada.
Može li ih se i kako prisiliti da svoje 'žive' ograde te drveće i ukrasne biljke skrate ili prilagode na način da preglednost križanja bude veća, bilo je jedno od pitanja postavljenih djelatnicima Policijske uprave brodsko-posavske.
- Zakon propisuje zaštitni pojas državnih, županijskih i lokalnih cesta. Međutim, kada su u pitanju ulice u gradu, zakon nije propisao zaštitni pojas. Ipak i za to postoji rješenje. Da bi Grad takvim pojedincima mogao naložiti da urede svoje površine tako da ne ometaju preglednost križanja te da na taj način ne ugrožavaju promet, mora to riješiti u svojoj Odluci o komunalnom redu. Ponavljam, to je na svim drugim cestama riješeno te ljudi ne smiju, sukladno kategorizaciji cesta, u zaštitnom pojasu saditi drveće ili grmlje, postavljati naprave, ograde ili druge predmete koji onemogućavaju preglednost na javnoj cesti. Vi biste u svojoj Odluci o komunalnom redu trebali propisati zaštitni pojas za ulice u gradu i onda sukladno tome bi mogli i trebali djelovati. - pojasnio je načelnik prometne policije PU brodsko-posavske, Franjo Galić.
Bez obzira na to hoće li i kada Grad u svojoj Odluci o komunalnom redu uvesti članak koji bi se odnosio na zaštitni pojas i uvjete ponašanja unutar njega, sami vlasnici bi, bez obzira na to obvezuje li ih zakon ili odluka na to, sami trebali voditi računa o tomu da njihove žive ograde, grane drveća ili ukrasno grmlje ne zaklanjaju preglednost križanja. Trebali bi voditi računa o prometnoj sigurnosti prije svega jer nepregledna križanja mogu biti uzrokom prometnih nesreća u kojima mogu stradati i njihovi bližnji. Stoga, opreza nikad dosta.