/ 29
5090
Prikaza
6
Komentara
SLAVONSKI BROD - Danas je u jedanaest sati, u slavonskobrodskom pogonu tvrtke OV Održavanje vagona u Budakovoj ulici, održana svečanost preuzimanja manevarske lokomotive. Međutim, HŽ Cargo od OV-a koji je obavio posao reparacije, nije preuzeo bilo kakvu lokomotivu. Naime, prva je to lokomotiva oblijepljena prepoznatljivim hrvatski dizajnom i 'odjevena' u kockice.
Manevarska lokomotiva kod slavonskobrodskih je majstora bila je na pravom 'makeoveru' te je dobila potpuno novi, prepoznatljivo hrvatski, izgled. Lokomotiva je dizel-hidraulička, a služi manevarskom radu na kolodvorima, industrijskim kolosijecima te vožnji lakših vlakova na kraćim relacijama, odnosno, u situacijama kada je neisplativo koristiti vozne ili dizel-električne lokomotive. Zbog svojih manevarskih karakteristika i osovinskog opterećenja, može pristupati svim industrijskim kolosijecima te je, zbog male dužine i jednostavnosti upravljanja, najprikladnija za izvršenje svih ranžiranja na kolodvorima.
- Prva je to od pet planiranih manevarskih lokomotiva. Dvije smo ugovorili, jednu isporučili i za mjesec dana očekujemo i drugu. HŽ Cargo ne postoji bez voznog parka, to je njegova osnovna djelatnost. Zadovoljni smo što lokomotiva nosi nacionalni identitet, što se radi o nečemu posebnom i drugačijem. Očekujemo da ćemo 2019. i 2020., od ukupno pet tisuća i tristo vagona, napraviti reviziju njih 1500. U tom su ciklusu i ove reparacije lokomotiva. Dio modernizacije već je završen, tako da HŽ Cargo ide i dalje. - kazao je Gordan Žurga, predsjednik Uprave tvrtke HŽ Cargo d.o.o.
Tražeći način financiranja obnova starih lokomotiva, Uprava je shvatila kako se na depoima Hrvatskih željeznica nalazi dosta materijala koji više ne mogu biti adekvatan dio voznog parka. Nakon toga, osnovana je komisija koja je procijenila što je iskoristivo, dok je ostatak nepotrebnih starih vagona i lokomotiva, od kojih su neke stajale neiskorištene i do dvadeset godina, prodan kao 'staro željezo'. Tim mrtvim kapitalom HŽ Cargo prikupio je 4,1 milijun kuna za uređenje prve dvije manevarske lokomotive. Taj je posao HŽ Cargo s velikim povjerenjem prepustio slavonskobrodskom pogonu Održavanja vagona čiji su radnici odradili izvrstan posao.
- Petnaestak godina bavimo se popravkom starih lokomotiva. Probijali smo se na tržišta Srbije te Bosne i Hercegovine, a sada mi je drago što nas je naš vlasnik, HŽ Cargo, prepoznao kao sposobnog održavatelja i dao nam povjerenje. Dizajn smo unutar firme dogovorili, cilj nam je bio da bude prepoznatljiv. Zahvaljujem se gospodinu Čeoviću koji ga je osmislio te HŽ Cargu koji ga je prihvatio. - kazao je Goran Zec, direktor pogona OV Održavanje vagona.
Remont teretnih vagona osnovni je posao tvrtke OV Održavanje vagona koja na području Hrvatske zapošljava 580 radnika, dok je u slavonskobrodskom pogonu trenutno zaposleno 126 radnika koji, između ostalog, ove godine rade i na obnovi još jednog poznatog „Ćire" koji je godinama vozio na relaciji šećerana - Beli Manastir.
- Obnovljena je lokomotiva i dva vagona, dok je treći u radu. Ove godine bit će kompletno dovršen, a nakon toga bit će izložen u Belom Manastiru, na mjestu koje odabere Grad. - otkrio je gospodin Zec još jednu zanimljivost.
Slavonskobrodski su radnici danas s ponosom promatrali svojih ruku djelo, zadovoljni obavljenim poslom i u nadi da će ga ubuduće biti još i više.
U SB sve nesto nakaradno...ovi prebojali lokomotivu koja spada u kategoriju old timer i napravili jebeni svecanost uz catering a radnici kod Bose po salamu mirogojku i cetvrt kruha, ĐĐ slavi rockas u tisini kao da se boje nekoga, industrijske... Prikaži sve zone zjape prazne, luka Brod pozderala love u visini nekoliko gradskih proracuna a nitko nezna sta rade i koliko su zaradili, imamo autocestu koja presjeca grad na dva dijela i gradjani Slav. Broda moraju platiti ako zele doci od Slobodnice do Osjecke dok Zagrepcanci imaju besplatno autocestu oko grada, itd....
Čudo da SBplus nije svratio preko puta u ĐĐ da prisustvuje veličanstvenoj proslavi 98 godišnjice "starca" pa da napiše koju riječ o tome.
60 milijuna kuna je uloženo u osnutak ovog poduzeća i po ovome su stvarno ušli u sam vrh svjetskih proizvođača lokomotiva. Njima ni Japanci ne mogu ništa, bitno da su "kockice" na njima. Zar je onda čudno što Đuro propada?... Prikaži sve Najbolje da preuzmu one izloške na ledini, lokomotivu, parni valjak i tramvaj i da ih osposobe za rad. Ovo kao da podsjeća na odluku ministra Pavića da umirovljenici i dalje mogu raditi.