
Foto: Željka Gavranović/SBplus

Foto: Željka Gavranović/SBplus

Foto: Željka Gavranović/SBplus

Foto: Željka Gavranović/SBplus

Foto: Željka Gavranović/SBplus

Foto: Željka Gavranović/SBplus

Foto: Željka Gavranović/SBplus

Foto: Željka Gavranović/SBplus

Foto: Željka Gavranović/SBplus

Foto: Željka Gavranović/SBplus

Foto: Željka Gavranović/SBplus

Foto: Željka Gavranović/SBplus

Foto: Željka Gavranović/SBplus

Foto: Željka Gavranović/SBplus

Foto: Željka Gavranović/SBplus

Foto: Željka Gavranović/SBplus

Foto: Željka Gavranović/SBplus

Foto: Željka Gavranović/SBplus

Foto: Željka Gavranović/SBplus

Foto: Željka Gavranović/SBplus

Foto: Željka Gavranović/SBplus

Foto: Željka Gavranović/SBplus

Foto: Željka Gavranović/SBplus

Foto: Željka Gavranović/SBplus

Foto: Željka Gavranović/SBplus

Foto: Željka Gavranović/SBplus

Foto: Željka Gavranović/SBplus

Foto: Željka Gavranović/SBplus

Foto: Željka Gavranović/SBplus
Uz dim i dramatičnu glazbu iz radionice slavonskobrodskog pogona tvrtke Održavanje vagona, izašla je danas prava ljepotica, 'odjevena' u kockice, jedinstvenog dizajna i potpuno obnovljenih svih svojih dijelova.
SLAVONSKI BROD - Danas je u jedanaest sati, u
slavonskobrodskom pogonu tvrtke OV Održavanje vagona u Budakovoj ulici, održana
svečanost preuzimanja manevarske lokomotive. Međutim, HŽ Cargo od OV-a koji je obavio posao reparacije, nije
preuzeo bilo kakvu lokomotivu. Naime, prva je to lokomotiva oblijepljena
prepoznatljivim hrvatski dizajnom i 'odjevena' u kockice.
Manevarska lokomotiva kod slavonskobrodskih je majstora bila je na pravom 'makeoveru' te je
dobila potpuno novi, prepoznatljivo hrvatski, izgled. Lokomotiva je
dizel-hidraulička, a služi manevarskom radu na kolodvorima, industrijskim
kolosijecima te vožnji lakših vlakova na kraćim relacijama, odnosno, u situacijama
kada je neisplativo koristiti vozne ili dizel-električne lokomotive. Zbog
svojih manevarskih karakteristika i osovinskog opterećenja, može pristupati
svim industrijskim kolosijecima te je, zbog male dužine i jednostavnosti
upravljanja, najprikladnija za izvršenje svih ranžiranja na kolodvorima.
- Prva je to od pet planiranih manevarskih lokomotiva. Dvije
smo ugovorili, jednu isporučili i za mjesec dana očekujemo i drugu. HŽ Cargo ne
postoji bez voznog parka, to je njegova osnovna djelatnost. Zadovoljni smo što
lokomotiva nosi nacionalni identitet, što se radi o nečemu posebnom i
drugačijem. Očekujemo da ćemo 2019. i 2020., od ukupno pet tisuća i tristo vagona, napraviti reviziju njih 1500. U tom su ciklusu i ove reparacije lokomotiva. Dio
modernizacije već je završen, tako da HŽ Cargo ide i dalje. - kazao je Gordan
Žurga, predsjednik Uprave tvrtke HŽ Cargo d.o.o.
Tražeći način financiranja obnova starih lokomotiva, Uprava
je shvatila kako se na depoima Hrvatskih željeznica nalazi dosta materijala
koji više ne mogu biti adekvatan dio voznog parka. Nakon toga, osnovana je
komisija koja je procijenila što je iskoristivo, dok je ostatak nepotrebnih starih vagona i
lokomotiva, od kojih su neke stajale neiskorištene i do dvadeset godina, prodan kao 'staro željezo'. Tim
mrtvim kapitalom HŽ Cargo prikupio je 4,1 milijun kuna za uređenje prve dvije manevarske
lokomotive. Taj je posao HŽ Cargo s velikim povjerenjem prepustio
slavonskobrodskom pogonu Održavanja vagona čiji su radnici odradili izvrstan
posao.
- Petnaestak godina bavimo se popravkom starih lokomotiva.
Probijali smo se na tržišta Srbije te Bosne i Hercegovine, a sada mi je drago
što nas je naš vlasnik, HŽ Cargo, prepoznao kao sposobnog održavatelja i dao
nam povjerenje. Dizajn smo unutar firme dogovorili, cilj nam je bio da bude
prepoznatljiv. Zahvaljujem se gospodinu Čeoviću koji ga je osmislio te HŽ Cargu
koji ga je prihvatio. - kazao je Goran Zec, direktor pogona OV Održavanje
vagona.
Remont teretnih vagona osnovni je posao tvrtke OV Održavanje
vagona koja na području Hrvatske zapošljava 580 radnika, dok je u
slavonskobrodskom pogonu trenutno zaposleno 126 radnika koji, između ostalog,
ove godine rade i na obnovi još jednog poznatog „Ćire" koji je godinama vozio na
relaciji šećerana - Beli Manastir.
- Obnovljena je lokomotiva i dva vagona, dok je treći u
radu. Ove godine bit će kompletno dovršen, a nakon toga bit će izložen u Belom
Manastiru, na mjestu koje odabere Grad. - otkrio je gospodin Zec još jednu
zanimljivost.
Slavonskobrodski su radnici danas s ponosom promatrali svojih ruku djelo, zadovoljni obavljenim poslom i u nadi da će ga ubuduće biti još i više.