Gospodarstvo : Građevinarstvo

Objavljeno: 13.9.2021. u 7:00
Prikaza: 4357
|
Autor: A. Primorac

Pratimo radove

Uskoro spajanje mosta preko rijeke Save

Hrvatske ceste/klix.ba
Foto: Hrvatske ceste/klix.ba
  • Hrvatske ceste/klix.ba
  • Hrvatske ceste/klix.ba
  • Hrvatske ceste/klix.ba
  • Hrvatske ceste/klix.ba

Kada bude gotov most će biti dug 426, a širok 22,5 metara. Imat će četiri trake, po dvije u svakom smjeru. Svaki trak bit će širok 3,75 metara. Minimalna širina plovnog gabarita ispod mosta je 91 metar. Sama nosiva čelična konstrukcija mosta težine je 4.650 tona.

SLAVONSKIU BROD/STARA GRADIŠKA - Još nekoliko tjedana dijeli nas od trenutka kada će čelična konstrukcija mosta na rijeci Savi kod Stare Gradiške biti spojena. Mada nije riječ o Pelješkom mostu, njegovo spajanje od velike je važnosti kako za Hrvatsku tako i za Bosnu i Hercegovinu, ali i sam Slavonski Brod, jer bi u budućnosti, uz most na Svilaju, trebao 'preuzeti' dobar dio graničnog prometa, u prvom redu kamionskog, čime će se u velikoj mjeri smanjiti i onečišćenje zraka u gradu na Savi i njegovoj okolici.

- Posljednji segment mosta proizveden u pogonima Đuro Đaković montaže dopremljen je na gradilište i u narednim tjednima možemo očekivati spajanje mosta - za SBplus kazala je, prije nekoliko dana, Tea Duvnjak iz ĐĐ Montaže.

Da je tomu tako potvrdili su iz Hrvatskih cesta, koje su zajedno s Ministarstvom komunikacija i prometa BiH naručitelj izgradnje mosta preko Save, projekta vrijednog više od 19,5 milijuna eura bez PDV-a.

- Što se tiče samog mosta proizvedena je kompletna čelična konstrukcija mosta. Trenutno se ugrađuju elementi segmenta 15, tzv. upasni komad kojim će rasponska konstrukcija mosta biti spojena u središnjem dijelu raspona. Nakon ugradnje segmenta 15 uz pomoć hidrauličnih preša rasponska konstrukcija mosta će se dotjerati u takav položaj da se prvi i zadnji segment mosta, koji sada stoje na privremenim osloncima na upornjaku U1 i U4, mogu spojiti s ostatkom konstrukcije mosta. Očekuje se da će kontinuitet kompletne rasponske konstrukcije mosta biti ostvaren krajem listopada ove godine.

Na samom mostu potrebno je ugraditi prijelazne naprave i ležajeve. Potrebno je izvesti sustav hidroizolacije na koji dolaze asfaltni slojevi kolnika, postaviti stupove javne rasvjete s pripadajućom instalacijom, ogradu (pješačku i odbojnu) postaviti horizontalnu i vertikalnu prometnu signalizaciju.

Trenutno se u unutrašnjosti mosta izvode radovi na antikorozivnoj zaštiti unutrašnjosti sanduka mosta. U unutrašnjosti sanduka mosta potrebno je duž cijelog mosta postaviti cijevi sustava za odvodnju i završiti montažu hodne staze (staza koja služi za reviziju unutrašnjosti mosta).

Izvan mosta u tijeku je izrada zaštite pokosa nasipa betonskim pločama i humusiranje pokosa na dijelovima gdje je to projektom predviđeno te polaganje kanalica za odvodnju po pokosu nasipa. U zoni stupišta u tijeku je izrada obaloutvrde. Preostaje za izvesti dio nasipa do upornjaka U1 na strani RH te kolničku konstrukciju na trasi ceste na strani BiH.- na upit SBplus portala odgovorila je Tamara Pajić iz Ureda za odnose s javnošću Hrvatskih cesta.

Podsjetimo, kada bude gotov most će  biti dug  426, a širok 22,5 metara. Imat će četiri trake, po dvije u svakom smjeru. Svaki trak bit će širok 3,75 metara. Minimalna širina plovnog gabarita ispod mosta je 91 metar. Sama nosiva čelična konstrukcija mosta težine je 4.650 tona. Kako će izgledati moguće je vidjeti u video prilogu simulacije Hrvatskih cesta.

Kada bude gotov, procjenjuje se kako bi njime za desetak godina trebalo prelaziti oko 28 tisuća vozila dnevno. Inače, njegova je izgradnja tek prvi dio velikog projekta u čijoj je drugoj fazi realizacije predviđena izgradnja spojne ceste od granice s Mađarskom preko Virovitice i Okučana do granice s BiH odakle se nastavlja spojem na autocestu Gradiška-Banja Luka. Na taj način bit će spojen koridor E661 koji predstavlja transverzalnu vezu srednje Europe i Jadranskog mora protežući se od Balatona u Mađarskoj pa do Splita. Procijenjena vrijednost izgradnje spojne ceste s hrvatske strane iznosi 410 milijuna kuna.

Broj komentara: 0

Komentirati članak možete samo ako ste prijavljeni!

RegistracijaPrijava

Komentari članaka objavljuju se u realnom vremenu. SBplus.hr ne može se smatrati odgovornim za izrečeno. Zabranjeno je vrijeđanje, psovanje i klevetanje. Upisi s takvim sadržajem bit će izbrisani.

Ostali članci u rubrici
SBplus.hr, Slavonski Brod : Brodska znamenitost prepuna 'zakrpa'

Obnova koja traje desetljećima

Brodska znamenitost prepuna 'zakrpa'

22.9.2021. | 19:00
SBplus.hr, Slavonski Brod : Saznali smo datum konačnog otvorenja mosta u Svilaju

Sada je i službeno

Saznali smo datum konačnog otvorenja mosta u Svilaju

21.9.2021. | 20:30
SBplus.hr, Slavonski Brod : Birokracija koči otvaranje gotovog mosta

Investicija dviju država

Birokracija koči otvaranje gotovog mosta

15.9.2021. | 9:10
SBplus.hr, Slavonski Brod : 'Zgrada ne može ovisiti o entuzijazmu pojedinca'

Tko je odgovoran za poboljšanje uvjeta?

'Zgrada ne može ovisiti o entuzijazmu pojedinca'

13.9.2021. | 21:00
SBplus.hr, Slavonski Brod : U tijeku radovi na izgradnji pomoćnih terena

Stadion kraj Save

U tijeku radovi na izgradnji pomoćnih terena

9.9.2021. | 10:00
SBplus.hr, Slavonski Brod : Ovo će odmorište na autocesti biti uklonjeno

Nastavak radova HAC-a

Ovo će odmorište na autocesti biti uklonjeno

5.7.2021. | 9:00
SBplus.hr, Slavonski Brod : Obostrani je interes što prije pustiti promet mostom Svilaj

Iako gotov prije godinu dana još je pust

Obostrani je interes što prije pustiti promet mostom Svilaj

16.6.2021. | 10:00
SBplus.hr, Slavonski Brod : Za dovršetak izgradnje lučke infrastrukture stiglo 5 ponuda

Poznat najpovoljniji ponuditelj

Za dovršetak izgradnje lučke infrastrukture stiglo 5 ponuda

31.5.2021. | 13:15
SBplus.hr, Slavonski Brod : HAC ide u uređenje još jednog odmorišta u Brodskoj županiji

Nakon vijesti o Marsoniji

HAC ide u uređenje još jednog odmorišta u Brodskoj županiji

26.5.2021. | 21:00
SBplus.hr, Slavonski Brod : Što je s ljudima koji žive na trasi Istočne vezne ceste?

S njima nitko nije pričao o izvlaštenju

Što je s ljudima koji žive na trasi Istočne vezne ceste?

18.2.2021. | 21:00
SBplus.hr, Slavonski Brod : Donosimo što grade na ovim lokacijama

Obišli smo gradilišta u Slavonskom Brodu

Donosimo što grade na ovim lokacijama

6.2.2021. | 13:45
SBplus.hr, Slavonski Brod : Započelo asfaltiranje rotora na križanju Osječke i SVC

Radnici PZC-a i ove subote aktivni

Započelo asfaltiranje rotora na križanju Osječke i SVC

23.1.2021. | 13:30
SBplus.hr, Slavonski Brod : 'Zakotrljao' se projekt kojeg obećavaju godinama

Raspisana obavijest o nadmetanju

'Zakotrljao' se projekt kojeg obećavaju godinama

12.1.2021. | 21:00
SBplus.hr, Slavonski Brod : Brodske građevinske tvrtke pomažu stradalima u potresu

Stavili svoje kapacitete na raspolaganje

Brodske građevinske tvrtke pomažu stradalima u potresu

30.12.2020. | 22:20
SBplus.hr, Slavonski Brod : Provjerite kako brodski Vodovod želi smanjiti gubitke vode

Projekt vrijedan 37,4 milijuna kn

Provjerite kako brodski Vodovod želi smanjiti gubitke vode

27.12.2020. | 21:00
SBplus.hr, Slavonski Brod : Važan projekt za Brod-plin, a još važniji za grad Slav. Brod

Izgradnja punionice stlačenog plina

Važan projekt za Brod-plin, a još važniji za grad Slav. Brod

21.12.2020. | 8:00
SBplus.hr, Slavonski Brod : Saznali smo zbog čega PZC radi nedjeljom

Na parkiralištu u Strossmayerovoj

Saznali smo zbog čega PZC radi nedjeljom

20.12.2020. | 16:00
SBplus.hr, Slavonski Brod :
SBplus.hr, Slavonski Brod :