Gospodarstvo : Građevinarstvo

Objavljeno: 28.2.2019. u 18:05
Prikaza: 5635
|
Autor: Aleksandra Primorac

Ministar u obilasku gradilišta

Spojena konstrukcija mosta na Svilaju

hac
Foto: hac
  • hac
  • hac
  • hac
  • hac
  • hac
  • hac
  • hac
  • hac
  • hac
  • hac
  • hac
  • hac
  • AP/SBplus
  • AP/SBplus
  • AP/SBplus
  • AP/SBplus
  • AP/SBplus
  • AP/SBplus
  • AP/SBplus
  • AP/SBplus
  • AP/SBplus
  • AP/SBplus
  • AP/SBplus
  • AP/SBplus
  • AP/SBplus
  • AP/SBplus
  • AP/SBplus

Gradilište kod Svilaja danas je obišao i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković koji je tom prilikom naglasio kako je riječ o jednom od najznačajnijih projekata koji se provodi u Hrvatskoj, u suradnji s Bosnom i Hercegovinom.

SLAVONSKI BROD/SVILAJ - Nakon dvije i pol godine od početka radova danas možemo, gotovo sa sigurnošću reći, kako je na jesen pred nama otvorenje ovoga mosta koji je važan i za Hrvatsku i za Bosnu i Hercegovinu, mosta koji se nalazi na koridoru VC i koji će u konačnici povezati Budimpeštu i Ploče, što i jeste cilj - kazao je ministar mora, prometa i infrastrukture Republike Hrvatske Oleg Butković, koji je danas zajedno sa svojim kolegom Sašom Dalipagićem iz Ministarstva prometa i komunikacija BiH-a posjetio gradilište mosta u Svilaju, gdje je polaganjem zadnjeg dijela čelične konstrukcije mosta, simbolično, premoštena rijeka Sava. 

Most u Svilaju, čija je vrijednost radova 22.308.022,34 EUR bez PDV-a, važan je dio paneuropskog koridora VC i zajednička je investicija Republike Hrvatske (Hrvatske autoceste d.o.o.) i Bosne i Hercegovine. Svaka država financira 50% ugovorene vrijednosti, a hrvatski dio projekta financiran je sredstvima Europske unije, odnosno Instrumenta za povezivanje Europe (CEF ) u iznosu od 57,97% vrijednosti prihvatljivih troškova. 

Ministar Butković osvrnuo se i na nastavak izgradnje koridora VC. - Hrvatske autoceste su otvorile natječaj i uskoro će odabrati izvođača radova za dio prema Belom Manastiru te očekujemo kako će Hrvatska svoj dio trase  do točke spoja s Mađarskom izgraditi kroz dvije godine - zaključio je ministar Butković i pojasnio kako je za nastavak preostalih pet kilometara do granice s Mađarskom, već dogovorena kontaktna točka, a u izradi je i projektna dokumentacija.

Radovi na koridoru VC aktivno se provode i sa bosanskohercegovačke strane. Sredstva su osigurana, gradnja na pojedinim dionicama je u tijeku, a prilaz mostu u duljini od deset kilometara je završen. Do konačnog završetka koridora VC od mosta na Svilaju, kada bude završen i njime pušten promet, najviše će koristi imati stanovnici Svilaja.

- Ovdje je prisutno iseljavanje stanovništva, a mi se nadamo kako će se otvaranjem mosta stvoriti preduvjeti za razvoj gospodarstva i otvaranje poslovnih zona čime bi značajno utjecali na zadržavanje mladih - kazao je, uz ostalo, Dalipagić.

Podsjetimo, gradnja mosta počela je u rujnu 2016. godine, a unatoč problemima, poput odlaska Viadukta u stečaj te visokih vodostaja, ranije i sada, radovi bi trebali biti gotovi najkasnije do jeseni. I predstavnici Hrvatskih autocesta, baš kao i Oleg Butković i njegov kolega Saša Dalipagić, vjeruju kako će vremenske prilike pogodovati završetku poslova tim više što su radovi koji su bili usko vezani uz vodostaj, sada završeni.

Most je dug 660 m i širok 29 m, ima po tri vozna traka širine 3,5 metra u oba smjera i zaštitni prometni pojas od pola metra s obje strane te betonsku monolitnu pješačku stazu širine 0,75 m. Riječ je ujedno o prvom autocestovnom graničnom prijelazu punog profila između Republike Hrvatske i Bosne i Hercegovine. Njegovim puštanjem u promet u potpunosti će biti dovršena autocesta A5 Beli Manastir - Osijek - Svilaj u punom profilu, duljine 59 km.

Od puštanja u promet mosta u Svilaju koristi bi trebali imati i stanovnici Slavonskog Broda. Naime, očekuje se kako će većina teretnog prijevoza, kao i dio putničkih vozila posebice za većih gužvi, umjesto graničnog prijelaza u Slavonskom Brodu od jeseni koristiti upravo prijelaz kod mosta Svilaj. Značilo bi to izravno i smanjenje onečišćenja zraka u Slavonskom Brodu.

Tehnički podaci o Mostu Svilaj
  • Most Svilaj na rijeci Savi nalazi se na granici između Hrvatske i Bosne i Hercegovine
  • Izgradnja mosta je započela u rujnu 2016. godine
  • Ugovorena vrijednost je 22.310.000,00 €.
  • Rok dovršetka je ljeto 2019. godine.
  • 660 m dugački most sastoji se od 6 stupišta,  spregnute čelične konstrukcije i betonske ploče
  • Glavni raspon preko rijeke Save širine je 130 m
  • Most se sastoji od dva usporedna objekta svaki za lijevi i desni trak autoceste. Predviđeno je ukupno 6 voznih traka, tri u svakom smjeru, s ograničenjem brzine 80 km/h
  • Trenutni postotak izvedenosti mosta je cca 70%.
  • Dovršeni su radovi na izgradnji donjeg ustroja mosta (šest stupišta i dva upornjaka) i montaži čelične konstrukcije u četiri polja mosta (od ukupno sedam polja).
  • Na mostu se izvode radovi na izradi pomoćne konstrukcije za montažu čelika na glavnom rasponu (preko rijeke).
Investitor: Hrvatske autoceste d.o.o., Zagreb, Hrvatska i Ministarstvo komunikacija i prometa BiH, Sarajevo, BiH
Projektant: IPZ d.d., Zagreb, Hrvatska
Nadzor: Centar za organizaciju građenja d.o.o., Zagreb, Hrvatska
Izvođač: Poslovna udruga Hering d.d., Široki Brijeg, Bosna i Hercegovina i Viadukt d.d., Zagreb, Hrvatska


Pogled i situacija mosta "Svilaj"
Rasponski sklop mosta predstavlja kontinuirana greda preko sedam polja s dvostruko spregnutim poprečnim presjekom sastavljenim od čeličnog sanduka i betonske ploče. Za svaki su smjer predviđene po tri vozne trake širine 3,50 m, bez zaustavne trake sa zaštitnim prometnim pojasevima od 0,5 m s obje strane. Rasponi objekta između osi upornjaka iznose 70,0 m + 85,0 m + 100,0 m + 130,0 m + 100,0 m + 85,0 m + 70,0 m, tako da je ukupna duljina objekta 640,0 m.
Temeljenje stupova riješeno je tako da je naglavna greda pravokutnog oblika oslonjena na 24 do 36 armirano betonska pilota (ovisno o stupnom mjestu).Armirano betonski piloti su promjera 150 cm, duljine 18,0 m. Iskop na mjestima svih stupišta predviđen je uz zaštitu građevne jame čeličnim talpama duljine L=9,0 - 12,0 m i prema potrebi uz crpljenje vode. Stabilnost bočnih stranica sanduka od talpi osigurava se čeličnim razuporama pri vrhu i približno 2m iznad dna korita.

Broj komentara: 7

Komentirati članak možete samo ako ste prijavljeni!

RegistracijaPrijava
Stipe

Stipe

Komentirano: 1.3.2019. | 12:27

1

Klima, ljutiš se kao dijete kojemu je netko rekao da Djed Mraz ne postoji. Bosanac ti je to odlično obrazložio.
leteci_holandez

leteci_holandez

Komentirano: 28.2.2019. | 23:42

2

tnx
glupibosanac

glupibosanac

Komentirano: 28.2.2019. | 23:36

3

Javni natjecaj (tender) je zavrsen krajem godine, javile su se tri tvrtke, najpovoljnija (najjeftinija) je konzorcij Integral B.Luka/Djuro Djakovic S.Brod/Montaza Zagreb .... ostale 2 tvrtke su gotovo duplo skuplje ponude. Ceka se odluka o izboru izvodjaca (odluka o izvodjacu je na Hrvatskim cestama, jer je takav dogovor, Bosanci odlucuju o nadzoru) ... po svim predvidjanjima ovog ljeta bi trebala poceti izgradnja.
leteci_holandez

leteci_holandez

Komentirano: 28.2.2019. | 23:06

4

@bosanac kad je on u planu? Nedavno su se spominjale neke odgode u smislu početka gradnje?
glupibosanac

glupibosanac

Komentirano: 28.2.2019. | 22:34

5

Klima@ ... Stipe je samo jednostavno zbrojio 1+1=2 .... Dodik je samo skontao da bosance nista ne veze za Osijek i Madjarsku, vec za Salzburg, Minhen i dalje (kako s ljudima, tako i s robom/trgovinom) ... nitko normalan u Bosni nece ici od Doboja na Svilaj, vec na Gradisku (autocesta je zavrsena, uskoro pocinje izgradnja mosta) .... ovaj koridor 5c je samo EU fantazija koja nikada nece postici ekonomsku rentabilnost (PGDP) niti ce dovesti do ekonomskog buma regije kroz koju prolazi (to vec vidimo godinama od Sredanaca do Osijeka) ..... Jedina beneficija za nas Brodjane je da ce mo se rijesiti kamiona i guzvi na GPu , ali ne po izgradnji mosta na Svilaju, vec po izgradnji mosta Gradiska.
Leonardo

Leonardo

Komentirano: 28.2.2019. | 22:26

6

Kroz povijest riječ most je mnogo značio , kakav GOD on bio. Porodice su odsječene nakon rata i uvođenjem granica izgubile kontakt sa poznanicima i bližnjima. Zato palac gore za ovakvu stvar
Stipe

Stipe

Komentirano: 28.2.2019. | 18:33

7

Navodno, radi se o potpuno promašenoj investiciji, jer nam je Dodik utjero svima skupa radeći autoput koji ide drugom trasom, koja koridor 5c čini potpuno marginalnim. Ulupana ogromna sredstva u Slavoniku kojom voze samo rijetki.

Broj komentara: 7

Komentirati članak možete samo ako ste prijavljeni!

RegistracijaPrijava

Komentari članaka objavljuju se u realnom vremenu. SBplus.hr ne može se smatrati odgovornim za izrečeno. Zabranjeno je vrijeđanje, psovanje i klevetanje. Upisi s takvim sadržajem bit će izbrisani.

Ostali članci u rubrici
SBplus.hr, Slavonski Brod : Obnova vrijedna gotovo dva milijuna kuna

Ulaganja u poboljšanje uvjeta

Obnova vrijedna gotovo dva milijuna kuna

8.7.2020. | 19:30
SBplus.hr, Slavonski Brod : Most na Savi kod Svilaja na korak do puštanja u promet

Tehnički pregled prošao bez primjedbi

Most na Savi kod Svilaja na korak do puštanja u promet

3.7.2020. | 11:30
SBplus.hr, Slavonski Brod : Počela izgradnja još jednog velikog gradskog kružnog toka

Uvest će i posebnu regulaciju prometa

Počela izgradnja još jednog velikog gradskog kružnog toka

29.6.2020. | 11:00
SBplus.hr, Slavonski Brod : U ratu minirane, danas se 'dižu iz pepela'

Hoće li uspjeti namaknuti novac?

U ratu minirane, danas se 'dižu iz pepela'

9.6.2020. | 21:00
SBplus.hr, Slavonski Brod : Prvi smo prešli preko mosta vrijednog 22,3 milijuna eura

Impresivna građevina nadomak Slav. Broda

Prvi smo prešli preko mosta vrijednog 22,3 milijuna eura

16.5.2020. | 21:00
SBplus.hr, Slavonski Brod : 'Život nije stao. Veseli da borba za bolje uvjete traje.'

Projekt vrijedan 16,2 milijuna kuna

'Život nije stao. Veseli da borba za bolje uvjete traje.'

6.5.2020. | 9:00
SBplus.hr, Slavonski Brod : Na mjestu stare 'nikla' je nova zgrada

Projekt vrijedan 6,3 milijuna kuna

Na mjestu stare 'nikla' je nova zgrada

28.4.2020. | 16:30
SBplus.hr, Slavonski Brod : Što je sporno u rekonstrukciji kolnika Smičiklasove ulice?

Čitatelji pitaju, iz Grada odgovaraju

Što je sporno u rekonstrukciji kolnika Smičiklasove ulice?

13.4.2020. | 20:00
SBplus.hr, Slavonski Brod : U Luci Brod grade punom parom

Pratimo radove

U Luci Brod grade punom parom

21.2.2020. | 21:00
SBplus.hr, Slavonski Brod : Konačno će 'zapad' nalikovati 'istoku'

Radi se punom parom

Konačno će 'zapad' nalikovati 'istoku'

17.2.2020. | 18:00
SBplus.hr, Slavonski Brod : 'Sve će biti sanirano'

Obećanje građanima:

'Sve će biti sanirano'

13.2.2020. | 10:30
SBplus.hr, Slavonski Brod : Nekada smo karantenom sprječavali kugu, a danas?

Odričemo li se lako baštine?

Nekada smo karantenom sprječavali kugu, a danas?

8.2.2020. | 15:30
SBplus.hr, Slavonski Brod : I na brodskom tržištu u ponudi su luksuzne nekretnine

Imaju li svoje kupce?

I na brodskom tržištu u ponudi su luksuzne nekretnine

7.2.2020. | 14:00
SBplus.hr, Slavonski Brod : Nakon više desetaka godina stiže novo ruho

Pratimo radove na obnovi zgrade PU

Nakon više desetaka godina stiže novo ruho

5.2.2020. | 19:00
SBplus.hr, Slavonski Brod : Novo krilo Doma zdravlja poprima svoj oblik

Proširena 'pedijatrija'

Novo krilo Doma zdravlja poprima svoj oblik

25.1.2020. | 19:40
SBplus.hr, Slavonski Brod : Provjerili smo ovogodišnje uvjete za energetsku obnovu kuća

Naglasak na 'energetskom siromaštvu'

Provjerili smo ovogodišnje uvjete za energetsku obnovu kuća

17.1.2020. | 10:00
SBplus.hr, Slavonski Brod : Slavonski Brod u društvu Vukovara i Siska

S najjeftinijim kvadratnim metrom

Slavonski Brod u društvu Vukovara i Siska

14.1.2020. | 10:00
SBplus.hr, Slavonski Brod : Konačno vrisak struke protiv urbanog vandalizma

Smijemo li okretati glavu?

Konačno vrisak struke protiv urbanog vandalizma

6.12.2019. | 9:30
SBplus.hr, Slavonski Brod : Prilika stanarima zgrada za obnovu uz sufinanciranje

Ide novi javni poziv

Prilika stanarima zgrada za obnovu uz sufinanciranje

5.12.2019. | 16:30
SBplus.hr, Slavonski Brod :
SBplus.hr, Slavonski Brod :