Gospodarstvo : Građevinarstvo

Objavljeno: 15.10.2021. u 13:15
Prikaza: 3789
|
Autor: A. Primorac

U radove uključena i brodska tvrtka

Spojena čelična konstrukcija mosta na Savi

  • vrh
  • vrh
  • vrh

Čelična konstrukcija mosta, ukupne težine 4798 tona, rađena je u pogonima slavonskobrodske Đuro Đaković Montaže odakle je u segmentima dopremana na gradilište.

STARA GRADIŠKA - Danas u podne spojen je zadnji segment čelične konstrukcije mosta preko rijeke Save u Gradiški.

Kako je riječ o zajedničkoj investiciji Hrvatske i susjedne Bosne i Hercegovine, na današnjoj su svečanosti spajanja bili predstavnici obje države. Uz ministra komunikacija BiH, Vojina Mitrovića, prisutan je bio i državni tajnik hrvatskog ministarstva mora, prometa i infrastrukture, Tomislav Mihotić, ali i čelni čovjek Sektora za kooperacije pri delegaciji Europske unije u BiH, Stefan Eler.

„Ovaj most, osim što će još bolje spojiti Hrvatsku i Bosnu i Hercegovinu, olakšat će i ubrzati prijelaz granice. Treba reći i kako njegov značaj nadilazi naše granice budući da se ovaj most spaja na koridor koji predstavlja međunarodnom cestovni pravac i transverzalnu vezu srednje Europe i Jadranskog mora. Ovakvi projekti su izuzetno važni za razvoj gospodarstva za obje zemlje budući da se njime ostvaruje brža veza sa Srednjom Europom a tome će pridonijeti i nedavno otvoren most Svilaj. Izgradnja svih ovih mostova svjedoči o nastavku zajedničke suradnje i još jačeg međusobnog povezivanja Hrvatske i Bosne i Hercegovine.", istaknuo je državni tajnik Mihotić te je dodao kako je Hrvatskoj u cilju nastaviti uspješnu suradnju u pogledu prekograničnog povezivanja s BIH i prometne integracije cijelog područja, pogotovo preko rijeke Save.

Podsjetimo, međudržavni most preko rijeke Save nedaleko Stare Gradiške projekt je vrijedan 19.540.997 eura bez PDV-a, a zajednički ga rade Hrvatske ceste i Ministarstvo komunikacija i prometa BiH. Inače cjelokupni projekt obuhvaća izgradnju 50,79 metara dugačkog pristupnog puta do mosta s hrvatske strane što u cijelosti financiraju Hrvatske ceste, sami most ukupne duljine 462,25 metara  što u omjerima 50:50 financiraju HC i BiH te 411,54 metara dugačkog pristupnog puta što sa sto posto sredstava financira BiH.

Most je tek dio velikog projekta koji s hrvatske strane u nastavku predviđa izgradnju spojne ceste od granice s Mađarskom preko Virovitice i Okučana do granice s BiH odakle se nastavlja spojem na autocestu Gradiška-Banja Luka. Na taj način bit će spojen koridor E661 koji predstavlja transverzalnu vezu srednje Europe i Jadranskog mora protežući se od Balatona u Mađarskoj pa do Splita. Procijenjena vrijednost izgradnje spojne ceste s hrvatske strane iznosi 410 milijuna kuna.

Čelična konstrukcija mosta, ukupne težine 4798 tona, rađena je u pogonima slavonskobrodske Đuro Đaković Montaže odakle je u segmentima dopremana na gradilište.

Iako su radovi na mostu zbog visokog vodostaja bili usporeni krajem prošle i početkom ove godine, današnje spajanje čelične konstrukcije ostavlja prostora za nadu kako će kompletan posao na izgradnji mosta koji je započeo u listopadu 2019. godine, biti završen kako je i planirano, sredinom travnja iduće godine.

Očekuje se kako bi za desetak godina njime dnevno trebalo prelaziti oko 28 tisuća vozila. Kada bude gotov, most u Gradiški će, zajedno s nedavno otvorenim mostom u Svilaju, uvelike rasteretiti granični prijelaz u Slavonskom Brodu što će imati i izravan utjecaj na čišći zrak u gradu na Savi.

Tehnički podatci:
- Građevina: BC granica Republike Mađarske- Virovitica - Okučani -granica BiH
- Lokacijska dozvola: Izdana od strane Republika Hrvatska, Ministarstvo zaštite okoliša, prostornog uređenja i graditeljstva, 03.11.2008. Klasa: UP/I-350- 05/06-01/296, Urbroj: 531-06-2-1-08-30 KM, (III. izmjena i dopuna izdana od istog tijela 05.06.2018. godine, Klasa: UP/I-350-05/18-01/000007)
- Zainteresirane strane i strateški značaj građevine: Brza cesta ''Granica Republike Mađarske – Virovitica – Okučani –granica Bosne i Hercegovine'' osim za Republiku Hrvatsku i Bosnu i Hercegovinu ima i europski značaj. Sastavni je dio europskog priključnog transverzalnog cestovnog smjera E-661, koji povezuje Split s Banja Lukom i Balatonom. Zbog svog prometnog i gospodarskog značaja ovaj cestovni smjer uvršten je u ''III. skupinu prioriteta u mreži'' prema ''Strategiji prometnog razvitka Republike Hrvatske'' (NN br. 139/1999.) dionica ''Okučani – granica Bosne i Hercegovine'' predstavlja prioritet obzirom na mogućnost povezivanja na autocestu A3 (Bregana – Lipovac). Dionica: Okučani – granica BiH
Faza I.
- Međudržavni most preko rijeke Save kod Gradiške
- Građevinska dozvola: izdana od strane Republika Hrvatska, Ministarstvo graditeljstva i prostornog uređenja, Klasa: UP/I-361-03/12-01/105, Urbroj. 531- 04-1-066-13-24, 13.05.2013. (Izmjena i dopuna građevinske dozvole izdana od istog tijela 06.03.2019. godine, Klasa: UP/I-361- 03/18-01/000268, Urbroj: 531-06-2-1-19-0007)
- Naručitelj: Hrvatske ceste d.o.o. i Ministarstvo komunikacija i prometa BiH
-Ugovorena vrijednost radova: 19.540.997 € bez PDV-a
- Financiranje radova:Hrvatske ceste 7.947.921,19 € (41 %), MKP BiH 11.593.075,81€ (59 %)
- Ugovorena vrijednost usl. nadzora: 1.875.500,00 € bez PDV-a
- Financiranje usluga nadzora Hrvatske ceste (50 %) i MKP BiH (50 %)
- Financiranje od strane Banaka: Europska investicijska banka osigurala je financiranje ("Grant") u iznosu do 6,8 milijuna eura (MKP BiH) za projekt izgradnje međudržavnog mosta preko rijeke Save kod Gradiške. Bespovratna sredstva će se koristiti za financiranje troškova za sljedeće kategorije:
I) građevinski radovi na projektu i
II) savjetodavne usluge (nadzor nad Građevinski radovi na projektu).
- Rok za izvođenje radova: 30 mjeseci (16.04.2022.)
- Očekivani završetak radova: Kraj 2022. godine
- Datum uvođenja u posao: 16.10.2019.
- Izvođač: Zajednica poslovnih subjekata: Integral inženjering a.d. , Đuro Đaković montaža d.o.o., Zagreb montaža d.o.o.
- Nadzor Zajednica poslovnih subjekata: Institut IGH d.d. i Krebs+Kiefer
Opis zahvata:
Projekt se sastoji od izgradnje:
− pristupnog puta do mosta (tipični presjek autoceste) u Republici Hrvatskoj, ukupne duljine 50,79m (financiraju ga 100% HC)
− međudržavnog most preko rijeke Save (tipični presjek brze ceste) ukupne dužine 462,25m (financiraju HC i BiH, svaki po 50%)
− pristupni put do mosta (tipični presjek autoceste) na strani BiH u ukupnoj dužini od 411,54 m (financira BiH 100 %)
Most preko rijeke Save kod Gradiške smješten je na graničnoj liniji između Republike Hrvatske i Bosne i Hercegovine, u blizini grada Gradiške u Bosni i Hercegovini i naselja Gornji Varoš u Republici Hrvatskoj. Nakon detaljne analize odabrano je optimalno rješenje čelični nosač mosta sa 3 raspona sa sljedećim elementima: L = 128,0 + 170,0 + 128,0 = 426,0 m.
Izvedba temelja obuhvaća specifične tehnologije: poboljšanje tla, zaštitu građevne jame pobijanjem čeličnih talpi i vodonepropusno brtvljenje mlaznim injektiranjem. Predviđeno je da se konstrukcija upornjaka U1 i U4 i stupovi S2 i S3 izvedu u klasičnim oplatama u punoj visini zbog male visine nad tlom. Montaža rasponske konstrukcije U1-S2 i S3-U4 planirana je na skeli, pomoću pokretnih dizalica. Glavni raspon S2-S3 bit će sastavljen pomoću slobodne konzolne konstrukcije. Sastavljanje se odvija simetrično s oba stupa S2 i S3 prema sredini.

 

    Broj komentara: 1

    Komentirati članak možete samo ako ste prijavljeni!

    RegistracijaPrijava
    Samo_istina

    Samo_istina

    Komentirano: 15.10.2021. | 17:21

    1

    Kakva je situacija u Bosni bude te vi jos i jezeve stavljali na njega.

    Broj komentara: 1

    Komentirati članak možete samo ako ste prijavljeni!

    RegistracijaPrijava

    Komentari članaka objavljuju se u realnom vremenu. SBplus.hr ne može se smatrati odgovornim za izrečeno. Zabranjeno je vrijeđanje, psovanje i klevetanje. Upisi s takvim sadržajem bit će izbrisani.

    Ostali članci u rubrici
    SBplus.hr, Slavonski Brod : Đurina kuća i spomen-park još uvijek daleko od otvorenja

    Posljednji radovi - prije dvije godine

    Đurina kuća i spomen-park još uvijek daleko od otvorenja

    24.5.2022. | 20:00
    SBplus.hr, Slavonski Brod : Jesmo li jači od Zagreba? Najam stana i do petsto eura.

    Divljaju cijene najma stanova u SB-u

    Jesmo li jači od Zagreba? Najam stana i do petsto eura.

    12.5.2022. | 9:15
    SBplus.hr, Slavonski Brod : Uz novu zgradu imat će i prijeko potrebno dizalo

    Radovi izgradnje završeni

    Uz novu zgradu imat će i prijeko potrebno dizalo

    25.4.2022. | 19:00
    SBplus.hr, Slavonski Brod : Bilo bi bezobrazno prema drugima da sad radimo tu stazu

    Pješačka staza u MO Kolonija

    Bilo bi bezobrazno prema drugima da sad radimo tu stazu

    13.4.2022. | 15:30
    SBplus.hr, Slavonski Brod : 'U 30 godina rada nisam doživio tako nagli skok cijena'

    Nema dovoljno nekretnina i preskupe su

    'U 30 godina rada nisam doživio tako nagli skok cijena'

    27.3.2022. | 11:00
    SBplus.hr, Slavonski Brod : Uskoro gužvi ne bi trebalo biti ni na ovom križanju

    Radovi će uskoro biti završeni

    Uskoro gužvi ne bi trebalo biti ni na ovom križanju

    21.12.2021. | 7:00
    SBplus.hr, Slavonski Brod : Smije li netko gradski park krojiti prema svojim potrebama?

    Devastiranje zaštićenog dijela grada

    Smije li netko gradski park krojiti prema svojim potrebama?

    18.10.2021. | 20:30
    SBplus.hr, Slavonski Brod : Mogu naslijediti nekretninu dok im država plaća dio kredita?

    Uz pogodnosti, dolaze zabrane i obveze

    Mogu naslijediti nekretninu dok im država plaća dio kredita?

    28.9.2021. | 12:10
    SBplus.hr, Slavonski Brod : Zašto 'stoje' radovi na izgradnji vrijedne građevine?

    Projekt vrijedan više od 3 milijuna kuna

    Zašto 'stoje' radovi na izgradnji vrijedne građevine?

    26.9.2021. | 11:30
    SBplus.hr, Slavonski Brod : Znate li gdje se nalazi ovaj lift?

    Još malo i bit će u upotrebi

    Znate li gdje se nalazi ovaj lift?

    23.9.2021. | 19:00
    SBplus.hr, Slavonski Brod : Brodska znamenitost prepuna 'zakrpa'

    Obnova koja traje desetljećima

    Brodska znamenitost prepuna 'zakrpa'

    22.9.2021. | 19:00
    SBplus.hr, Slavonski Brod : Saznali smo datum konačnog otvorenja mosta u Svilaju

    Sada je i službeno

    Saznali smo datum konačnog otvorenja mosta u Svilaju

    21.9.2021. | 20:30
    SBplus.hr, Slavonski Brod : Birokracija koči otvaranje gotovog mosta

    Investicija dviju država

    Birokracija koči otvaranje gotovog mosta

    15.9.2021. | 9:10
    SBplus.hr, Slavonski Brod : 'Zgrada ne može ovisiti o entuzijazmu pojedinca'

    Tko je odgovoran za poboljšanje uvjeta?

    'Zgrada ne može ovisiti o entuzijazmu pojedinca'

    13.9.2021. | 21:00
    SBplus.hr, Slavonski Brod : Uskoro spajanje mosta preko rijeke Save

    Pratimo radove

    Uskoro spajanje mosta preko rijeke Save

    13.9.2021. | 7:00
    SBplus.hr, Slavonski Brod : U tijeku radovi na izgradnji pomoćnih terena

    Stadion kraj Save

    U tijeku radovi na izgradnji pomoćnih terena

    9.9.2021. | 10:00

    Vezani članci

    SBplus.hr, Slavonski Brod : Most nade koji spaja regiju

    Označen početak radova

    Most nade koji spaja regiju

    11.10.2019.
    Riječ je o projektu koji je započeo još 2011. godine potpisivanjem sporazuma između Vlade RH i Vijeća Ministara BiH, a nakon što je početkom ovoga ljeta potpisan ugovor o izvođenju, danas je s bosanskohercegovačke strane označen i početak radova na zajedničkom projektu Hrvatske i
    SBplus.hr, Slavonski Brod : Napreduju radovi na mostu kod Gradiške. Angažirani i ronioci

    Projekt vrijedan 221 milijun kuna

    Napreduju radovi na mostu kod Gradiške. Angažirani i ronioci

    24.10.2020.
    "Najavljena je i u radionicu dopremljena cjelokupna količina čelika za izradu rasposnke konstrukcije mosta. Ukupno je proizvedeno ili je u proizvodnji 3210 tona od 4798 tona čelične konstrukcije (cca 66,9%). Na poziciju ugradnje sa strane RH-a dopremljeno je 160, a na BiH stranu
    SBplus.hr, Slavonski Brod : 'Ovaj most je moj maturalni rad'

    Posjetili smo gradilište mosta na Savi

    'Ovaj most je moj maturalni rad'

    5.11.2020.
    - Probleme koje smo do sada imali smo 'premostili' - kazala je Anita Blažević. Sada je, nadaju se svi, ostalo premostiti samo rijeku. Kako bi spajala. Ne samo obale, nego i ljude.
    SBplus.hr, Slavonski Brod : Unatoč kašnjenjima uzrokovanih vodostajem, radovi napreduju

    Pratimo radove na međudržavnom mostu

    Unatoč kašnjenjima uzrokovanih vodostajem, radovi napreduju

    23.1.2021.
    "U razdoblju između Božića i Sveta Tri Kralja uslijed visokog vodostaja rijeke Save došlo je do plavljenja dijela inundacije na kojem su strojevi i oprema te su dizalice na neko vrijeme bile evakuirane iz inundacije dok se vodostaj nije počeo smanjivati. Trenutno vodostaj nema ut
    SBplus.hr, Slavonski Brod : Kako napreduju radovi na jednom od najvećih gradilišta

    Provjerili smo

    Kako napreduju radovi na jednom od najvećih gradilišta

    8.5.2021.
    "Izvođač radova, na jednom od trenutno najvećih gradilišta u Slavoniji, je u suradnji s Hrvatskim cestama povećao kapacitet i dinamiku gradnje kako bi dostigao kašnjenja nastala zbog prirodne nepogode."
    SBplus.hr, Slavonski Brod : Uskoro spajanje mosta preko rijeke Save

    Pratimo radove

    Uskoro spajanje mosta preko rijeke Save

    13.9.2021.
    Kada bude gotov most će biti dug 426, a širok 22,5 metara. Imat će četiri trake, po dvije u svakom smjeru. Svaki trak bit će širok 3,75 metara. Minimalna širina plovnog gabarita ispod mosta je 91 metar. Sama nosiva čelična konstrukcija mosta težine je 4.650 tona.
    SBplus.hr, Slavonski Brod :
    SBplus.hr, Slavonski Brod :