Gospodarstvo : Građevinarstvo

Objavljeno: 16.5.2020. u 21:00
Prikaza: 12901
|
Autor: Aleksandra Primorac

Impresivna građevina nadomak Slav. Broda

Prvi smo prešli preko mosta vrijednog 22,3 milijuna eura

AP/SBplus
Foto: AP/SBplusMost Svilaj, fotografirano 14. svibnja 2020. godine
  • AP/SBplus
  • AP/SBplus
  • AP/SBplus
  • AP/SBplus
  • AP/SBplus
  • AP/SBplus
  • AP/SBplus
  • AP/SBplus
  • AP/SBplus
  • AP/SBplus
  • AP/SBplus
  • AP/SBplus
  • AP/SBplus
  • AP/SBplus
  • AP/SBplus
  • AP/SBplus
  • AP/SBplus
  • AP/SBplus
  • AP/SBplus
  • AP/SBplus
  • AP/SBplus
  • AP/SBplus
  • AP/SBplus
  • AP/SBplus
  • AP/SBplus
  • AP/SBplus
  • AP/SBplus
  • AP/SBplus
  • hac
  • hac
  • hac
  • hac
  • HAC
  • hayat.ba

Riječ je mostu vrijednom 22,3 milijuna eura, koji je zajednički projekt Hrvatske i Bosne i Hercegovine. Sastavni je dio dionice autoceste Beli Manastir-Osijek-Svilaj koja predstavlja dio međunarodnog paneuropskog cestovnog koridora Vc.

SLAVONSKI BROD/SVILAJ - Ekipa SBplus portala, u pratnji glavnog inženjera HAC-a Roberta Španovića, prva se provezla mostom koji svojim impresivnim izgledom dominira iznad rijeke Save spajajući hrvatsku i bosansku obalu kod Svilaja, nedaleko Slavonskog Broda.

„Radovi na izgradnji mosta sada su završeni, u tijeku je provođenje testova po dovršetku i priprema za tehnički pregled. Puštanje u promet će biti nakon ishođenja uporabne dozvole za most i dovršetka radova na izgradnji graničnog prijelaza u BiH."
Riječ je mostu vrijednom 22,3 milijuna eura, koji je zajednički projekt Hrvatske i Bosne i Hercegovine. S tim da je hrvatski dio financiran i iz kredita Europske investicijske banke i bespovratnim sredstvima iz CEF fonda koji je namijenjen upravo ulaganju u infrastrukturne prioritete Europske unije u području prometa.

Gradnja mosta, koji je sastavni dio dionice autoceste Beli Manastir-Osijek-Svilaj, a koja predstavlja dio međunarodnog paneuropskog cestovnog koridora Vc. započela je u rujnu 2016. godine, a rok završetka bio je ljeto 2019. No, problemi vezani uz odlazak u stečaj Vijadukta, kao jednog od izvođača radova, a potom i visoki vodostaji koji su priječili izgradnju stupova S3 i S4,  koji se nalaze u vodi i između kojih je najveća udaljenost i zbog mogućnosti odvijanja plovidbe rijekom Savom, utjecali su na produljenje rokova. Danas, nepune četiri godine od početka radova, most je gotov, no teško da će promet njime krenuti prije jeseni.

- Ostalo je 'ušminkavanje', a do kraja šestog, početka sedmog, mjeseca trebao bi biti obavljen i tehnički pregled čija je prijava i provedba specifična zbog činjenice da se radi o zajedničkom tehničkom pregledu hrvatske i bosansko-hercegovačke strane. Nakon pregleda ide uporabna dozvola i onda puštanje u promet – pojasnio nam je Španović, glavni inženjer projekta koji je, dodaje, jedan od najuspješnijih projekata u Hrvatskoj financiran iz sredstava EU.

Podsjetimo, konstrukcijski most se sastoji od šest stupišta, spregnute čelične konstrukcije i betonske ploče. Glavni raspon preko rijeke Save širine je 130 metara. U rasponsku konstrukciju ugrađeno je 5,3 tisuće tona čelika. Uz to, u gornji ustroj rasponske konstrukcije ugrađeno je i deset tisuća kubika, a u donji ustroj oko 20 tisuća kubika betona.

Most, dugačak 660, a širok 29 metara, ima po tri vozna traka širine tri i pol metra u oba smjera, zaštitni prometni pojas od pola metra s obje strane te betonsku monolitnu pješačku stazu širine 0,75 metara. Dva usporedna objekta povezana su mrežom. – Riječ je o zaštitnom pojasu koji u slučaju da netko nesmotreno pokušava prijeći s jedne na drugu stranu zapravo bude zaštićen od pada s tragičnom posljedicom – pojašnjava nam vodič, koji nas je uveo i u unutrašnjost mosta. Da sam sekundu prije nego li sam pozitivno odgovorila na upit želim li pogledati unutrašnjost ove impresivne građevine, shvatila da to mogu učiniti samo penjanjem uz ljestve, nisam sigurna da bih prihvatila. Ovako, ušli smo u potpuno osvijetljen metalni dio mosta s otvorima za ulaz radnika i strojeva u slučaju da se u budućnosti pojavi potreba za intervencijom na eventualnim popravcima.

Trava je, kažu nam, niz strme padine mosta kojim sam se uspjela spustiti, ali i popeti, samo zahvaljujući pomoći djelatnika HAC-a koji su mi ponijeli opremu, već posađena. U podnožju mosta shvatite da je svaki strah pri spuštanju vrijedio truda jer pogled na ovu impresivnu građevinu u smiraj dana ostavlja bez daha. A samo prije nešto više od godinu dana, kada smo bili ovdje, sve je to bilo jedno veliko gradilište na kojem je teško bilo zamisliti današnju sliku mosta. Tada su radnici Heringa iz Širokog Brijega, koji su Vijaduktu bili partneri u projektu, a kojeg su u cijelosti preuzeli nakon Vijaduktova odlaska u stečaj, tek pripremali montažu makro elemenata rasponske konstrukcije, odnosno srednja tri raspona koja idu preko same vode.

A spajanje mosta umjesto na samom početku veljače, zbog visokog vodostaja moralo je biti završeno nešto kasnije. Iako su im tada nedostajala samo dva dana da završe spajanje mosta, posao je odrađen krajem veljače. Asfaltiranje je započelo krajem prošle godine, uslijedili su radovi na izvedbi armiranobetonskog vijenca i pripreme za postavljanje hidroizolacije, odvodnje, opreme mosta i radovi na uređenju gradilišta u zoni inundacije rijeke.

Ono zbog čega Brođani s nestrpljenjem čekaju puštanje prometa ovim mostom i aktiviranje spomenutog graničnog prijelaza jeste to što bi taj potez trebao donijeti rasterećenje graničnog prijelaza u Slavonskom Brodu, a to za Brođane izravno znači smanjenje ionako poprilično zagađenog zraka.

„Radovi na izgradnji mosta sada su završeni, u tijeku je provođenje testova po dovršetku i priprema za tehnički pregled. Puštanje u promet će biti nakon ishođenja uporabne dozvole za most i dovršetka radova na izgradnji graničnog prijelaza u BiH.", za SBplus odgovorila je Kata Kuprešak, glasnogovornica Hrvatskih autocesta, koji su nositelji ovoga projekta.

S hrvatske strane carinski prijelaz već je izgrađen. Ugovorena vrijednost radova na cestovnom graničnom prijelazu Svilaj, na autocesti A5 Beli Manastir-Osijek-Svilaj, a koja je započela 21. kolovoza 2018. godine, je 23,6 milijuna kuna (bez PDV-a) i financirana je iz sredstava državnog proračuna Republike Hrvatske, istaknuli su, još ranije za SBplus, u Sektoru za izgradnju i održavanje graničnih prijelaza. Na graničnom prijelazu na dijelu putničkog prometa izgrađena su dva objekta na izlazu iz Republike Hrvatske te jedan glavni objekt na ulazu u RH-a, koji služe za rad graničnih službi carine i Ministarstva unutarnjih poslova. Nadalje, centralna nadstrešnica iznad deset prometnih traka putničkog prometa, objekt detaljnog pregleda putničkih vozila te hale za detaljni pregled teretnih vozila, dvije nadstrešnice s kolnim vagama za kontrolu teretnog prometa te tri sanitarna objekta na putničkom i teretnom prometu za potrebe putnika.Granični prijelaz započet će s radom tek kada se izgradi i pusti u promet most preko rijeke Save.

Ono zbog čega Brođani s nestrpljenjem čekaju puštanje prometa ovim mostom i aktiviranje spomenutog graničnog prijelaza jeste to što bi taj potez trebao donijeti rasterećenje graničnog prijelaza u Slavonskom Brodu, a to za Brođane izravno znači smanjenje poprilično zagađenog zraka.

Tehnički podaci o Mostu Svilaj
- Most Svilaj na rijeci Savi nalazi se na granici između Hrvatske i Bosne i Hercegovine
- Izgradnja mosta je započela u rujnu 2016. godine
- Ugovorena vrijednost je 22.310.000,00 €.
- 660 m dugački most sastoji se od 6 stupišta,  spregnute čelične konstrukcije i betonske ploče
- Glavni raspon preko rijeke Save širine je 130 m
- Most se sastoji od dva usporedna objekta svaki za lijevi i desni trak autoceste. Predviđeno je ukupno 6 voznih traka, tri u svakom smjeru, s ograničenjem brzine 80 km/h
Investitor: Hrvatske autoceste d.o.o., Zagreb, Hrvatska i Ministarstvo komunikacija i prometa BiH, Sarajevo, BiH
Projektant: IPZ d.d., Zagreb, Hrvatska
Nadzor: Centar za organizaciju građenja d.o.o., Zagreb, Hrvatska
Izvođač: Poslovna udruga Hering d.d., Široki Brijeg, Bosna i Hercegovina 

Broj komentara: 1

Komentirati članak možete samo ako ste prijavljeni!

RegistracijaPrijava
glupibosanac

glupibosanac

Komentirano: 17.5.2020. | 22:33

1

I sta bi @profesore s "tvojim" privremenim granicnim prijelazom? :) ... https://sbplus.hr/slavonski_brod/gospodarstvo/promet/iako_izgraden_carinski_prijelaz_svilaj_pricekat_ce_otvaranje.aspx#.Xr_hu2gzbIX

Broj komentara: 1

Komentirati članak možete samo ako ste prijavljeni!

RegistracijaPrijava

Komentari članaka objavljuju se u realnom vremenu. SBplus.hr ne može se smatrati odgovornim za izrečeno. Zabranjeno je vrijeđanje, psovanje i klevetanje. Upisi s takvim sadržajem bit će izbrisani.

Ostali članci u rubrici
SBplus.hr, Slavonski Brod : Most na Savi kod Svilaja na korak do puštanja u promet

Tehnički pregled prošao bez primjedbi

Most na Savi kod Svilaja na korak do puštanja u promet

3.7.2020. | 11:30
SBplus.hr, Slavonski Brod : Počela izgradnja još jednog velikog gradskog kružnog toka

Uvest će i posebnu regulaciju prometa

Počela izgradnja još jednog velikog gradskog kružnog toka

29.6.2020. | 11:00
SBplus.hr, Slavonski Brod : U ratu minirane, danas se 'dižu iz pepela'

Hoće li uspjeti namaknuti novac?

U ratu minirane, danas se 'dižu iz pepela'

9.6.2020. | 21:00
SBplus.hr, Slavonski Brod : 'Život nije stao. Veseli da borba za bolje uvjete traje.'

Projekt vrijedan 16,2 milijuna kuna

'Život nije stao. Veseli da borba za bolje uvjete traje.'

6.5.2020. | 9:00
SBplus.hr, Slavonski Brod : Na mjestu stare 'nikla' je nova zgrada

Projekt vrijedan 6,3 milijuna kuna

Na mjestu stare 'nikla' je nova zgrada

28.4.2020. | 16:30
SBplus.hr, Slavonski Brod : Što je sporno u rekonstrukciji kolnika Smičiklasove ulice?

Čitatelji pitaju, iz Grada odgovaraju

Što je sporno u rekonstrukciji kolnika Smičiklasove ulice?

13.4.2020. | 20:00
SBplus.hr, Slavonski Brod : U Luci Brod grade punom parom

Pratimo radove

U Luci Brod grade punom parom

21.2.2020. | 21:00
SBplus.hr, Slavonski Brod : Konačno će 'zapad' nalikovati 'istoku'

Radi se punom parom

Konačno će 'zapad' nalikovati 'istoku'

17.2.2020. | 18:00
SBplus.hr, Slavonski Brod : 'Sve će biti sanirano'

Obećanje građanima:

'Sve će biti sanirano'

13.2.2020. | 10:30
SBplus.hr, Slavonski Brod : Nekada smo karantenom sprječavali kugu, a danas?

Odričemo li se lako baštine?

Nekada smo karantenom sprječavali kugu, a danas?

8.2.2020. | 15:30
SBplus.hr, Slavonski Brod : I na brodskom tržištu u ponudi su luksuzne nekretnine

Imaju li svoje kupce?

I na brodskom tržištu u ponudi su luksuzne nekretnine

7.2.2020. | 14:00
SBplus.hr, Slavonski Brod : Nakon više desetaka godina stiže novo ruho

Pratimo radove na obnovi zgrade PU

Nakon više desetaka godina stiže novo ruho

5.2.2020. | 19:00
SBplus.hr, Slavonski Brod : Novo krilo Doma zdravlja poprima svoj oblik

Proširena 'pedijatrija'

Novo krilo Doma zdravlja poprima svoj oblik

25.1.2020. | 19:40
SBplus.hr, Slavonski Brod : Provjerili smo ovogodišnje uvjete za energetsku obnovu kuća

Naglasak na 'energetskom siromaštvu'

Provjerili smo ovogodišnje uvjete za energetsku obnovu kuća

17.1.2020. | 10:00
SBplus.hr, Slavonski Brod : Slavonski Brod u društvu Vukovara i Siska

S najjeftinijim kvadratnim metrom

Slavonski Brod u društvu Vukovara i Siska

14.1.2020. | 10:00
SBplus.hr, Slavonski Brod : Konačno vrisak struke protiv urbanog vandalizma

Smijemo li okretati glavu?

Konačno vrisak struke protiv urbanog vandalizma

6.12.2019. | 9:30
SBplus.hr, Slavonski Brod : Prilika stanarima zgrada za obnovu uz sufinanciranje

Ide novi javni poziv

Prilika stanarima zgrada za obnovu uz sufinanciranje

5.12.2019. | 16:30
SBplus.hr, Slavonski Brod : Umjesto izgradnje nove 'ušminkat' će staru zgradu policije

Nakon čekanja pola stoljeća

Umjesto izgradnje nove 'ušminkat' će staru zgradu policije

5.12.2019. | 9:00
SBplus.hr, Slavonski Brod : Trebamo li biti zabrinuti zbog azbesta?

Kancerogeni materijal svuda oko nas

Trebamo li biti zabrinuti zbog azbesta?

15.11.2019. | 22:00
SBplus.hr, Slavonski Brod :
SBplus.hr, Slavonski Brod :