Gospodarstvo : Građevinarstvo

Objavljeno: 21.6.2017. u 0:01
Prikaza: 11015
|
Autor: Jerko Zovak

Preziranje struke, zakona i građana

Novi most možete koristiti - na vlastitu odgovornost!

  • sb
  • Željko Jekavić

"Korištenje mosta moguće je samo na vlastitu odgovornost", glasi posljednja rečenica Završnog izvješća glavnog nadzornog inženjera, Dražena Leke, direktora Alfa inženjeringa iz Slavonskog Broda, dostavljenog 'investitoru', Turističkoj zajednici Grada Slavonskog Broda, koja je "obnavljala povijesni drveni/vodeni most u Homverku Tvrđave Brod".

TRAŽEĆI stručno mišljenje o objektu, za kojeg glavni nadzorni inženjer osobno tvrdi kako je upotrebljiv tek "na vlastitu odgovornost", tri inženjera građevinarstva i dva arhitekta, potpisniku ovog članka, grohotom su smijali se tvrdeći kako je u pitanju nekakva greška u pisanju Izvješća, novinarsko nerazumijevanje materije, ili šala.

Nakon što su dobili informaciju da je - sukladno Rješenju Željke Perković, dipl. ing. arh., pročelnice brodskog Konzervatorskog odjela Uprave za zaštitu kulture Ministarstva kulture i toleriranju glavnog nadzornog inženjera Dražena Leke - izvođač radova 'Piramida Brod' odstupio od glavnog projekta te Most rekonstruirao bez institucionalno verificirane dokumentacije, nitko se od inženjera više smijao nije. Dapače, doslovno svi, zaključili su kako je u pitanju "nevjerojatna drskost" i/ili rijetko viđena "zloporaba položaja i ovlasti".

U ovom poslu prezirani su propisi, struka, investitor i građani 

Sredinom 2010. godine, doktori Vladimir Jerković i Mirko Duspara, kao vodeći ljudi brodske gradske uprave, prihvatili su ideju struke da se rekonstruira drveni most u Tvrđai Brod. S tim ciljem, oni su podređenima izdali projektni zadatak neka krenu u realizaciju projekta.

U svibnju 2011. godine Ingart d.o.o. iz Slavonskog Broda - njihov projektant Željko Devčić dipl.ing.građ. - za Grad Slavonski Brod, izradio je Glavni izvedbeni projekt Drvenog mosta s pripadajućim ponudbenim troškovnikom.

Nepoznatog dana na nepoznatom mjestu, Turistička zajednica Grada Slavonskog Broda i njezin osnivač, Grad Slavonski Brod, sklopili su Ugovor o međusobnim pravima i obvezama s ciljem financiranja dopune projektne dokumentacije i izvođenje radova rekonstrukcije Mosta.

01. lipnja 2012. - Temeljem projektne dokumentacije Željka Devčića, Upravni odjel za graditeljstvo, prostorno uređenje i zaštitu okoliša Grada Slavonskog Broda, Upravnom odjelu za komunalni sustav i komunalno redarstvo Grada Slavonskog Broda, kao investitoru, izdao je Rješenje za građenje Mosta. Između ostalog, iz tog Rješenja vidljivo je kako Ministarstvo kulture, Uprava za zaštitu kulturne baštine, Konzervatorski odjel u Slavonskom Brodu suglasni su s projektiranim načinom rekonstrukcije Mosta.

14. studenog 2014. - Mada je Grad Slavonski Brod naručio i dobio projektnu dokumentaciju za most preko kojeg će moći prometovati protupožarna vozila i autobusi - na izričito traženje Željke Perković - Hrvatsko vijeće za kulturna dobra "preporučilo je most obnoviti kao pješački s mogućnošću nužnog, kolnog prometa, dok bi se kolni pristup (opskrba, interventna vozila, obnova) preselio na drugi postojeći odnosno povijesni sjeverni ulaz - Osječka vrata".

03. ožujka 2015. - Na sastanku 'na vrhu' s predstavnicima Ministarstva kulture i Grada Slavonskog Broda, između ostalog, zaključeno je: "... Za potrebe konkretnog izvođenja radova potrebno je dopuniti dokumentaciju u grafičkom dijelu te izraditi troškovnik radova do dovršenja obnove mosta".

U srpnju 2015. - Alfa inženjering izradio je ponudbeni Troškovnik sanacije stupova.

17. srpnja 2015. - Iako je projekte naručio Grad Slavonski Brod; Mada je iz Rješenja za građenje vidljivo kako je investitor Grad Slavonski Brod, Konzervatorski odjel u Slavonskom Brodu, Turističkoj zajednici Grada Slavonskog Broda izdao je 'prethodno odobrenje za radove dopune dokumentacije i rekonstrukcije stupišta mosta u Tvrđavi Brod. U 2. točki Rješenja ističe se kako "radovi trebaju biti izvedeni prema dostavljenoj dokumentaciji koju je izradio Alfa inženjering Dražena Leke iz Slavonskog Broda u srpnju 2015. godine. Unatoč silnome trudu potpisanog novinara da uđe u trag "dokumentaciji Alfa inženjeringa" - temeljem koje je, navodno, most zakonito rekonstruiran, do nje nismo uspjeli doći. Nema je u gradskoj upravi, nema je u Turističkoj zajednici, nema je u Konzervatorskom odjelu (mada ju spominju u svome Rješenju) niti je ima kod izvođača radova.

21. srpnja 2015. - Unatoč činjenici da "dokumentacija koju je izradio Alfa inženjering" nije prošla zakonom propisanu proceduru, dakle nije postala sastavni dio 'Građevinske dozvole', Povjerenstvo Turističke zajednice u sastavu: Marija Bašić, Hrvoje Špicer i Biljana Lončarić - u izboru između ponuditelja 'Piramida Brod' i 'Vukojević gradnja' - donijeli su Odluku o povjeravanju poslova sanacije stupova drvenog mosta tvrtki Piramida Brod po cijeni od 537.313,75 kuna. Je li ponuda bila napisana pisaćim strojem ili rukom, kao u prilogu, nije nam poznato.

16. listopadada 2015. - Utvrdivši  da je njegov projekt, bez njegova znanja odbacen, Devčić je "Kao projektant Glavnog i izvedbenog projekta broj T. D.-a: 30-512/11, od svibnja 2011., na  kojeg je dobivena Građevinska dozvola, Potvrda glavnog projekta i Rješenje o građenju", zatražio je da se s table gradilišta uklone njegovi podaci i stave podaci projektanta koji je izradio izmjene i dopune glavnog projekta odnosno podaci o izmjeni i dopuni odgovarajućeg akta kojim se odobrava građenje...".

23. veljače 2017. - Unatoč pravovremenom upozorenju glavnog projektanta, šefica Konzervatorskog odjela u Slavonskom Brodu, Željka Perković, izdala je "odobrenje za nastavak građevinskih radova u realizaciji projekta rekonstrukcije drvenog mosta u honwerku Tvrđave Brod". Pritom, posebno je navedeno kako radovi trebaju biti izvedeni "prema dostavljenoj dokumentaciji i troškovniku radova izrađenom od tvrtke 'Alfa inženjering' d.o.o. iz Slavonskog Broda...". Prema onoj zakonitoj dokumentaciji kojoj nismo mogli ući u trag.

17. svibnja 2017. - Kao investitoru, Turističkoj zajednici Grada Slavonskog Broda, izvođač radova Piramida Brod, dostavio je Zapisnik o primopredaji građevine, kojeg su potpisali izvođač radova Vlatko Mirković i nadzorni inženjer Dražen Leko, ali za investitora potpisala nije dr.sc. Biljana Lončarić.

05. lipnja 2017. - Nakon sedam godina navodnog (pre)projektiranja i rekonstrukcije Drvenog mosta, u Završnom izvješću glavnog nadzornog inženjera,Dražena Leke, u zaključku stoji: "Izjavljujem da su izvedeni građevinski radovi na građevini u skladu s ugovornim troškovnikom o izvođenju građevinskih radova na sanaciji stupova mosta i izradi drvene konstrukcije mosta. Kako se radi o povijesnoj građevini, svi elementi su prilagođavani na terenu prema uvjetima koje su nam diktirali povijesni elementi. Zbog svega toga, ne možemo utvrditi točnu nosivost mosta. Također, postavljene ograde na mostu su dio povijesne strukture te kao takve ne zadovoljavaju sigurnosne uvjete... Zbog toga, korištenje mosta moguće je samo na vlastitu odgovornost".

8. lipnja 2017. - Mada direktorica Turističke zajednice, dr. sc. Biljana Lončarić, nije željela potpisati Zapisnik o primopredaji građevine niti Pisanu izjavu o predaji dokumentacije, iz njezinog dopisa Piramidi Brod i Alfa inženjeringu vidljivo je kako primjedbe nisu supstancijalnog nego efemernog karaktera. 

Pitali smo

Nakon dužeg istraživanja, raznim institucijama, ustanovama i trgovačkim društvima uputili smo niz pitanja, uglavnom, istog sadržaja.

"... Iz kopije priloženih dokumenata vidljivo je kako rekonstrukcija Mosta nije izvedena sukladno Rješenju o građenju, nego prema troškovniku, geodetskoj snimci postojećeg stanja i usmenim naputcima danim izvođaču radova 'u hodu'. Pritom, od izvornih i odobrenih projekata odstupljeno je do mjere da je konačni proizvod, Most, prema Zaključnom mišljenju glavnog nadzornog inženjera - neupotrebljiv, odnosno upotrebljiv "na vlastitu odgovornost".

1. Je li, u ovom slučaju i u ovom obujmu, investitor smio odstupiti od Glavnog projekta, bez njegove zakonite izmjene i dopune?
2. Je li izvođač radova, pri rekonstruiranju Mosta, smio odstupiti od Glavnog projekta, bez njegove valjane izmjene i dopune.
3. Je li ovako izgrađen Most održiv - ili je, iz sigurnosnih razloga, zbog 'neutvrdive nosivosti', nužno promjeniti mu izvornu namjenu?
4. U vezi s ovim objektom, što će poduzeti Građevinska inspekcija MGIPU?
Općinsko državno odvjetništvo nismo pitali: Ima li u ovom predmetu elemenata kaznenog djela, jer oni svoj posao svakako rade sukladno pozitivnim zakonskim propisima i diskrecijskim pravima ovlaštenih. Posljedično, kao i dosad, sami će utvrditi je li baš nužno 'postupati'.

Evo što su odgovorili odgovorni

Damir Klaić, Pročelnik Upravnog odjela za graditeljstvo, prostorno uređenje i zaštitu okoliša Grada Slavonskog Broda, koji je izdao Rješenje za građenje Mosta: "Nastavno na Vašu zamolbu, a vezano na Zahtjev za izmjenu i/ili dopunu Rješenja za građenje - Izgradnja drvenog tzv. „Vodenog mosta" u Tvrđavi Brod - Klasa: UP/I-350-05/11-05/79, Urbroj: 2178/01-10-12-23, od 1. 6. 2012. godine, ovim putem Vas obavještavamo da Grad Slavonski Brod, Upravni odjel za graditeljstvo, prostorno uređenje i zaštitu okoliša, nije nikada zaprimio Zahtjev za izmjenom i/ili dopunom prethodno spomenutog Rješenja".

Biljana Lončarić, direktorica Turističke zajednice u ulozi investitora: Korektno je dostavila traženu dokumentaciju te izjavila kako će ustrajati u valjanom i zakonitom okončanju rekonstrukcije mosta.

Vlatko Mirković, izvođač radova: "Radili smo kako nam je rečeno i sukladno snimkama postojećeg stanja kojeg je napravila tvrtka MIG".

Inoslava Šimović, Građevinska inspekcija MGIPU - Objavit ćemo odgovor koji nam dostavi njihova glasnogovornica.

Zakon o gradnji - Temeljem članka 58. Nadzorni inženjer dužan je u provedbi stručnog nadzora građenja: (1.) Nadzirati građenje tako da bude u skladu s građevinskom dozvolom, odnosno glavnim projektom, ovim Zakonom, posebnim propisima i pravilima struke.

Temeljem članka 167. Novčanom kaznom u iznosu od 100.000,00 do 150.000,00 kuna kaznit će se za prekršaj pravna osoba u svojstvu izvođača ako: 
1. gradi, a ne ispunjava uvjete za obavljanje djelatnosti građenja prema posebnom zakonu (članak 53. stavak 2.)
2. pristupi građenju bez pravomoćne, odnosno izvršne građevinske dozvole ili ako nije prethodno izvršena prijava građenja (članak 53. stavak 3.)

Dio nama dostupne relevantne dokumentacije, temeljem koje je trebao biti rekonstruiran 'Vodeni most' u Tvrđavi Brod, nalazi se u prilogu ovog članka, a hoće li neki od sudionika u procesu, nakon predanog Završnog izvješća o gotovosti mosta, izraditi dodatnu dokumentaciju i, post festum, pokušati provesti propisanu proceduru izmjena i dopuna Rješenja o građenju, ostaje vidjeti. 

Broj komentara: 16

Komentirati članak možete samo ako ste prijavljeni!

RegistracijaPrijava
Petar Bašić

Petar Bašić

Komentirano: 23.6.2017. | 11:37

1

Hvala na pitanju, @pegaz, sjajno sam prošao... Utvrdio sam da u mom Brodu ima osamstotinjak inteligentnih ljudi. Za intelektualca je to ohrabrujuće bez obzira što ima i devet puta više onih drugih...
Borislav Stipić

Borislav Stipić

Komentirano: 23.6.2017. | 1:43

2

"Radili smo kako nam je rečeno i sukladno snimkama postojećeg stanja kojeg je napravila tvrtka MIG". (Vlatko Mirković). Ma ovo je "genijalno"! Vaja, ne radi li se prema glavnom i izvedbenom projektu, a ne prema onome kako netko nešta reče (da ne velim kaže)? A tvrtka MIG je radila samo geodetsku podlogu koja je trebala poslužiti izradi 3D modela koji je, pak, trebao poslužiti za utvrđivanje statičkih osobina otkopanih ostataka mosta.
pegaz

pegaz

Komentirano: 22.6.2017. | 21:02

3

Petre, kako prođe na izborima?
badjadjola

badjadjola

Komentirano: 22.6.2017. | 20:44

4

Bandićeve fontane, parkirališta u staroj jezgri grada i Dusparini mostovi prko kojih se ne može prelaziti. Pitam se kako će vatrogasno vozilo doći napr. do galerije Ružić ako preko „antiknog mosta“ i ljudi prelaze na vlastitu odgovornost? Izbori su bili nedavno, glasali ste za ovakve nebuloze ili niste ni izašli na izbore. Tako da trpite inox u baroknoj jezgri, lunapark na sajmu cvijeća i vatromet kao naveći domet gradske uprave. To je naš izbor pa tako i odgovornost.
badjadjola

badjadjola

Komentirano: 22.6.2017. | 20:15

5

Milijuni kuna za ćupriju koja dolazi s uputama kao za viagru. Ovo ima samo u Brodu i treba od samog tog čina napravit turistički spektakl. Pređite most ako imate muda! i selfiji,,,
livada

livada

Komentirano: 22.6.2017. | 10:40

6

nema tvrđava nikakve veze ni s antikom ni sa srednjim vijekom, građena je u vrijeme baroka - potpuno drugi stil, način gradnje, funkcionalnost. most mora imati izdržljivost za vatrogasna vozila iz pukog razloga da bi mogla reagirati u slučaju požara. ovo je samo nastavak seljačluka i stihije pri obnovi i "modernizaciji" tvrđave stare 302 godine. branka kaminski je prije skoro 30 godina ponudila projekt obnove, ništa od toga. zlatko uzelac je ponudio pomoć, ništa od toga. na kraju se svaki objekt obnavlja kako se kome svidi; lupi se malo armature, malo ljepila pa se sve zamaskira... na sjevernom dijelu tvrđave je stovarište građevinskog materijala i parkiralište, kanali se održavaju jednom godišnje, autima ulazi tko i kako hoće. kapela sv. ane se obnavlja više od 10 godina i dan danas nije u funkciji. sramotno je koliko malo je napravljeno na obnovi tvrđave, a još veća sramota kako su neki objekti obnovljeni. nova nadstrešnica od inoxa i stakla na klasičnoj gimnaziji je vrhunac gluposti
Petar Bašić

Petar Bašić

Komentirano: 21.6.2017. | 15:13

7

6 godina za obnovu jednog drvenog mostića, koji je na kraju koštao milijune kuna... Počelo je već s preplaćivanjem tarabe oko gradilišta mosta, koja je plaćena i do pet puta skuplje od tržišne cijene (zbog čega me gradonačelnik više puta tužio za klevetu tražeći nebulozne odštete!) zatim je nastavljeno s potpunom neorganiziranošću (dovedeni su kopači, bez da je izmještena struja, npr), pa se nastavilo s plaćanjem pedesetak tisuća kuna tvrki iz Osijeka za "ekspertizu može li iskopani cigleni most podnijeti teret vatrogasnog vozila od 25 tona na novom mostu" premda su se cigle iz građevine mogle vaditi rukom!?... Kako je počelo, tako je i završilo.
miromaric

miromaric

Komentirano: 21.6.2017. | 12:08

8

marketinghr,,,sve to diktira politika.Tako da razni inžinjeri i mudrijaši negledaju struku već politiku.Svaki od njih brani svoju stranku bezpogovorno.Istina im nije bitna,zato pola njih svjesno lažu u propagandne svrhe svoje stranke.
livada

livada

Komentirano: 21.6.2017. | 11:53

9

Još jedan pokazatelj koliko stihije ima u Brodu. Mostić od 50 metara se gradi 7 godina, ne napravi se po projektu i na kraju se skupo plati, a ne može se normalno koristiti. Ne da tenkovi ne bi smjeli preko mosta već ne bi smjeli ni pokušati automobili pošto općenito ne bi smjeli u tvrđavu. Da gradski oci prošetaju koji puta, umjesto da se voze do ureda, sigurno bi bili zdraviji. Ovo je bio i trebao biti samo pješački most. Sve drugo je uništavanje povijesne baštine. Za to je odgovoran Konzervatorski ured koji žmiri ne na jedno već na oba oka što se tvrđave tiče. Ne da se neće naći na listi UNESCO-a već će biti dobro ako ostane i na listama našeg ministarstva kulture
marketinghr

marketinghr

Komentirano: 21.6.2017. | 10:08

10

Davore... nije to baš tako. I ja sam razgovarao s graditeljima. Pretjerali su s tenkom od 40 tona. Govorili su raznim ljudima razne priče. No, meni je zanimljivo kako su stručni ljudi suprotstavljeni pri davanju ocjena oko izvedenih radova. Iste su škole i fakultete završili, a sada suprotna tumačenja?? Ima li i tu politika umješane prste?

Broj komentara: 16

Komentirati članak možete samo ako ste prijavljeni!

RegistracijaPrijava
Prikaži sve komentare 12

Komentari članaka objavljuju se u realnom vremenu. SBplus.hr ne može se smatrati odgovornim za izrečeno. Zabranjeno je vrijeđanje, psovanje i klevetanje. Upisi s takvim sadržajem bit će izbrisani.

Ostali članci u rubrici
SBplus.hr, Slavonski Brod : Đurina kuća i spomen-park još uvijek daleko od otvorenja

Posljednji radovi - prije dvije godine

Đurina kuća i spomen-park još uvijek daleko od otvorenja

24.5.2022. | 20:00
SBplus.hr, Slavonski Brod : Jesmo li jači od Zagreba? Najam stana i do petsto eura.

Divljaju cijene najma stanova u SB-u

Jesmo li jači od Zagreba? Najam stana i do petsto eura.

12.5.2022. | 9:15
SBplus.hr, Slavonski Brod : Uz novu zgradu imat će i prijeko potrebno dizalo

Radovi izgradnje završeni

Uz novu zgradu imat će i prijeko potrebno dizalo

25.4.2022. | 19:00
SBplus.hr, Slavonski Brod : Bilo bi bezobrazno prema drugima da sad radimo tu stazu

Pješačka staza u MO Kolonija

Bilo bi bezobrazno prema drugima da sad radimo tu stazu

13.4.2022. | 15:30
SBplus.hr, Slavonski Brod : 'U 30 godina rada nisam doživio tako nagli skok cijena'

Nema dovoljno nekretnina i preskupe su

'U 30 godina rada nisam doživio tako nagli skok cijena'

27.3.2022. | 11:00
SBplus.hr, Slavonski Brod : Uskoro gužvi ne bi trebalo biti ni na ovom križanju

Radovi će uskoro biti završeni

Uskoro gužvi ne bi trebalo biti ni na ovom križanju

21.12.2021. | 7:00
SBplus.hr, Slavonski Brod : Smije li netko gradski park krojiti prema svojim potrebama?

Devastiranje zaštićenog dijela grada

Smije li netko gradski park krojiti prema svojim potrebama?

18.10.2021. | 20:30
SBplus.hr, Slavonski Brod : Spojena čelična konstrukcija mosta na Savi

U radove uključena i brodska tvrtka

Spojena čelična konstrukcija mosta na Savi

15.10.2021. | 13:15
SBplus.hr, Slavonski Brod : Mogu naslijediti nekretninu dok im država plaća dio kredita?

Uz pogodnosti, dolaze zabrane i obveze

Mogu naslijediti nekretninu dok im država plaća dio kredita?

28.9.2021. | 12:10
SBplus.hr, Slavonski Brod : Zašto 'stoje' radovi na izgradnji vrijedne građevine?

Projekt vrijedan više od 3 milijuna kuna

Zašto 'stoje' radovi na izgradnji vrijedne građevine?

26.9.2021. | 11:30
SBplus.hr, Slavonski Brod : Znate li gdje se nalazi ovaj lift?

Još malo i bit će u upotrebi

Znate li gdje se nalazi ovaj lift?

23.9.2021. | 19:00
SBplus.hr, Slavonski Brod : Brodska znamenitost prepuna 'zakrpa'

Obnova koja traje desetljećima

Brodska znamenitost prepuna 'zakrpa'

22.9.2021. | 19:00
SBplus.hr, Slavonski Brod : Saznali smo datum konačnog otvorenja mosta u Svilaju

Sada je i službeno

Saznali smo datum konačnog otvorenja mosta u Svilaju

21.9.2021. | 20:30
SBplus.hr, Slavonski Brod : Birokracija koči otvaranje gotovog mosta

Investicija dviju država

Birokracija koči otvaranje gotovog mosta

15.9.2021. | 9:10
SBplus.hr, Slavonski Brod : 'Zgrada ne može ovisiti o entuzijazmu pojedinca'

Tko je odgovoran za poboljšanje uvjeta?

'Zgrada ne može ovisiti o entuzijazmu pojedinca'

13.9.2021. | 21:00
SBplus.hr, Slavonski Brod : Uskoro spajanje mosta preko rijeke Save

Pratimo radove

Uskoro spajanje mosta preko rijeke Save

13.9.2021. | 7:00
SBplus.hr, Slavonski Brod : U tijeku radovi na izgradnji pomoćnih terena

Stadion kraj Save

U tijeku radovi na izgradnji pomoćnih terena

9.9.2021. | 10:00

Vezani članci

SBplus.hr, Slavonski Brod : Most koji, kako je i red, povezuje

Udruženim snagama

Most koji, kako je i red, povezuje

9.9.2012.
Za obnovu mosta razumijevanje pokazalo nekoliko ministarstava.
SBplus.hr, Slavonski Brod : Prvi drveni cestovni most u Hrvatskoj do 2013.

FOTO: U Tvrđavi Brod

Prvi drveni cestovni most u Hrvatskoj do 2013.

5.12.2012.
Uzelac: “Projekt Tvrđave Brod jedan je od naših najznačajnijih projekata i najda
SBplus.hr, Slavonski Brod : Vodeni most ide dalje

Nastavak radova

Vodeni most ide dalje

24.7.2013.
Sutra se nastavljaju radovi na obnovi "Vodenog mosta" u brodskoj Tvrđavi.
SBplus.hr, Slavonski Brod : Ovako rekonstruira stupište mosta u Tvrđavi Brod

Piramida d.o.o.

Ovako rekonstruira stupište mosta u Tvrđavi Brod

26.8.2015.
U kojoj se fazi nalazi rekonstrukcija i kako to zanatski izgleda vidljivo je u priloženoj foto galeriji.
SBplus.hr, Slavonski Brod : Postavili prvu drvenu gredu na most u Tvrđavi

Djelatnici "Piramide Brod"

Postavili prvu drvenu gredu na most u Tvrđavi

6.10.2016.
- Obradili smo i 60 do 70 posto građe na mjeru i duljinu, dio građe smo izbušili i evo krenuli smo danas s postavljanjem drvenih greda. Za taj posao trebat će nam nekih tridesetak radnih dana - za SBplus kazao je Vlatko Mirković iz "Piramide Brod".
SBplus.hr, Slavonski Brod : Drveni most u Tvrđavi neće biti gotov ove godine?

Grede još nisu isporučene

Drveni most u Tvrđavi neće biti gotov ove godine?

13.12.2016.
Radovi na izgradnji drvenog mosta u slavonskobrodskoj Tvrđavi kasne, a obzirom na to da naručena drvena građa još nije stigla postavlja se pitanje hoće li izvođač radova biti u prilici iste završiti do kraja godine.
SBplus.hr, Slavonski Brod : Novi most možete koristiti - na vlastitu odgovornost!

Preziranje struke, zakona i građana

Novi most možete koristiti - na vlastitu odgovornost!

21.6.2017.
"Korištenje mosta moguće je samo na vlastitu odgovornost", glasi posljednja rečenica Završnog izvješća glavnog nadzornog inženjera, Dražena Leke, direktora Alfa inženjeringa iz Slavonskog Broda, dostavljenog 'investitoru', Turističkoj zajednici Grada Slavonskog Broda, koja je "ob
SBplus.hr, Slavonski Brod : Agresija na zakone, struku i zdrav razum bit će dopuštena

Ako tako odluče institucije države

Agresija na zakone, struku i zdrav razum bit će dopuštena

14.11.2017.
Mada ne bi sasvim korektno bilo tvrditi kako zbog ovakvog postupanja hrvatskih institucija mladi ljudi odlaze u Njemačku, sasvim sigurno, moguće je tvrditi kako njemačke institucije, niti u ovakvom slučaju, ne bi se ponašale kao hrvatske.
SBplus.hr, Slavonski Brod : Rušenje ovog mosta naredila je državna inspektorica. Amen!

Nakon intenzivne istrage SBplus-a

Rušenje ovog mosta naredila je državna inspektorica. Amen!

11.2.2020.
I iz ovog slučaja, vidljivo je kako ozbiljnim istraživačkim novinarstvom - i na malom lokalnom mediju - moguće je biti učinkovit i društveno koristan.
SBplus.hr, Slavonski Brod : Nismo svi kurvini sinovi

Piše Jerko Zovak

Nismo svi kurvini sinovi

15.9.2020.
Napisati kako u kriminalnom djelu „nije poznata prava istina" - nakon što smo ga do u tančine istražili, kirurški secirali i o svakom detalju, godinama, javnost i 'institucije sustava' informirali - može tek potpuni novinarski aljkavac ili medijski profesionalac.
SBplus.hr, Slavonski Brod :
SBplus.hr, Slavonski Brod :