Gospodarstvo : Građevinarstvo

Objavljeno: 2.8.2020. u 12:00
Prikaza: 4250
|
Autor: A. Primorac

Radovi napreduju prema planu

Most Stara Gradiška rade na tri lokacije

AP/SBplus/arhiva
Foto: AP/SBplus/arhivaVrijednost radova na mostu preko rijeke Save kod Gradiške procijenjena je na 221 milijun kuna
  • AP/SBplus/arhiva
  • AP/SBplus/arhiva
  • TB/Radio Bljesa
  • AP/SBplus/arhiva

„Đuro Đaković Montaža je do sada proizvela nešto više od polovice ukupnog broja čeličnih segmenata rasponske konstrukcije mosta teške ukupno pet tisuća tona. U tijeku je mobilizacija gradilišta, a sam kraj izgradnje mosta je planiran za prvu polovicu 2022. godine."

SLAVONSKI BROD/STARA GRADIŠKA - I dok je most na rijeci Savi kod Svilaja gotov te za puštanje u promet čeka završetak svih radova s bosanskohercegovačke strane, onaj u blizini Stare Gradiške, čija je gradnja započela početkom listopada prošle godine, gradi se 'punom parom'. I to na tri lokacije: na desnoj obali Save u BiH, na lijevoj obali u Hrvatskoj te u proizvodnom pogonu Đuro Đaković Montaže, čiji su radnici zaduženi za izgradnju čelične konstrukcije mosta.

Procijenjena vrijednost radova je 221 milijun kuna, s tim da ih, u omjeru 50:50 posto, sufinanciraju Hrvatska i Bosna i Hercegovina. Most će, kada bude gotov, biti dug  426, a širok 22,5 metara. Imat će četiri trake, po dvije u svakom smjeru. Svaki trak bit će širok 3,75 metara.

"S hrvatske strane izvedeni su radovi na poboljšanju temeljnog tla, odnosno šljunčani piloti. Izvedena je zaštita građevne jame stupišta S2 pobijanjem čeličnih talpi te je izvedeno mlazno injektiranje tla na poziciji istog stupišta. U tijeku je iskop građevne jame i radnje neophodne za osiguranje iskopa u smislu razupiranja čeličnih talpi. U tijeku je mlazno injektiranje na poziciji upornjaka U1. Na gradilište su dopremljeni segmenti čelične rasponske konstrukcije, koji se u proizvodnom pogonu tvrtke Đuro Đaković Montaža proizvode u skladu s planom.", na upit SBplus portala odgovorila je Tamara Pajić iz Ureda za odnose s javnošću Hrvatskih cesta. 

 Podsjetimo, procijenjena vrijednost radova je 221 milijun kuna, s tima da ih, u omjeru 50:50 posto, sufinanciraju Hrvatska i Bosna i Hercegovina. Most će, kada bude gotov, biti dug  426, a širok 22,5 metara. Imat će četiri trake, po dvije u svakom smjeru. Svaki trak bit će širok 3,75 metara, a glavni rasponski sklop preko rijeke i inundacija (plavišta) je čelični sandučasti nosač s tri raspona od kojih bi onaj središnji, preko plovnog korita rijeke Save, trebao biti dug 170 metara, dok bi dva bočna raspona, na inundacijama, trebala biti duga po 128 metara. Minimalna širina plovnog gabarita ispod mosta je 91 metar. Stupovi središnjeg sklopa bit će puni, armiranobetonski, visine 13, odnosno 18 metara. Temeljenje će biti na pilotima. Sama nosiva čelična konstrukcija mosta težine je 4.650 tona, a posao njene izgradnje dobila je slavonskobrodska tvrtka Đuro Đaković Montaža. 

- Ovaj posao je za Montažu vrlo značajan. Njegova vrijednost je četvrtina našeg godišnjeg prometa i tim više što će znatno uposliti naše proizvodne kapacitete u Slavonskom Brodu i povratak mostogradnji na velika vrata. Mi smo cijelo vrijeme gradili mostove, manjih težina i veličina, a sada je ovo jedan pravi veliki most na čijoj će proizvodnji i montaži biti angažirano oko stotinjak naših radnika - kazao je, prilikom svečanog otvorenja radovaDrago Čugura, iz ĐĐ Montaže.

A u Montaži danas kažu kako poslovi idu prema planiranom. „Đuro Đaković Montaža je do sada proizvela nešto više od polovice ukupnog broja čeličnih segmenata rasponske konstrukcije mosta teške ukupno pet tisuća tona. U tijeku je mobilizacija gradilišta, a sam kraj izgradnje mosta je planiran za prvu polovicu 2022. godine.", na upit SBplusa odgovorila je Tea Duvnjak iz Odnosa s javnošću Đuro Đaković Montaže. 

Kada bude gotov, procjena je da bi ovim mostom za desetak godina trebalo prelaziti oko 28 tisuća vozila dnevno. Inače, njegova je izgradnja tek prvi dio velikog projekta u čijoj je drugoj fazi realizacije predviđena izgradnja spojne ceste od granice s Mađarskom preko Virovitice i Okučana do granice s BiH odakle se nastavlja spojem na autocestu Gradiška-Banja Luka. Na taj način bit će spojen koridor E661 koji predstavlja transverzalnu vezu srednje Europe i Jadranskog mora protežući se od Balatona u Mađarskoj pa do Splita. Procijenjena vrijednost izgradnje spojne ceste s hrvatske strane iznosi 410 milijuna kuna.

    Broj komentara: 0

    Komentirati članak možete samo ako ste prijavljeni!

    RegistracijaPrijava

    Komentari članaka objavljuju se u realnom vremenu. SBplus.hr ne može se smatrati odgovornim za izrečeno. Zabranjeno je vrijeđanje, psovanje i klevetanje. Upisi s takvim sadržajem bit će izbrisani.

    Ostali članci u rubrici
    SBplus.hr, Slavonski Brod : Đurina kuća i spomen-park još uvijek daleko od otvorenja

    Posljednji radovi - prije dvije godine

    Đurina kuća i spomen-park još uvijek daleko od otvorenja

    24.5.2022. | 20:00
    SBplus.hr, Slavonski Brod : Jesmo li jači od Zagreba? Najam stana i do petsto eura.

    Divljaju cijene najma stanova u SB-u

    Jesmo li jači od Zagreba? Najam stana i do petsto eura.

    12.5.2022. | 9:15
    SBplus.hr, Slavonski Brod : Uz novu zgradu imat će i prijeko potrebno dizalo

    Radovi izgradnje završeni

    Uz novu zgradu imat će i prijeko potrebno dizalo

    25.4.2022. | 19:00
    SBplus.hr, Slavonski Brod : Bilo bi bezobrazno prema drugima da sad radimo tu stazu

    Pješačka staza u MO Kolonija

    Bilo bi bezobrazno prema drugima da sad radimo tu stazu

    13.4.2022. | 15:30
    SBplus.hr, Slavonski Brod : 'U 30 godina rada nisam doživio tako nagli skok cijena'

    Nema dovoljno nekretnina i preskupe su

    'U 30 godina rada nisam doživio tako nagli skok cijena'

    27.3.2022. | 11:00
    SBplus.hr, Slavonski Brod : Uskoro gužvi ne bi trebalo biti ni na ovom križanju

    Radovi će uskoro biti završeni

    Uskoro gužvi ne bi trebalo biti ni na ovom križanju

    21.12.2021. | 7:00
    SBplus.hr, Slavonski Brod : Smije li netko gradski park krojiti prema svojim potrebama?

    Devastiranje zaštićenog dijela grada

    Smije li netko gradski park krojiti prema svojim potrebama?

    18.10.2021. | 20:30
    SBplus.hr, Slavonski Brod : Spojena čelična konstrukcija mosta na Savi

    U radove uključena i brodska tvrtka

    Spojena čelična konstrukcija mosta na Savi

    15.10.2021. | 13:15
    SBplus.hr, Slavonski Brod : Mogu naslijediti nekretninu dok im država plaća dio kredita?

    Uz pogodnosti, dolaze zabrane i obveze

    Mogu naslijediti nekretninu dok im država plaća dio kredita?

    28.9.2021. | 12:10
    SBplus.hr, Slavonski Brod : Zašto 'stoje' radovi na izgradnji vrijedne građevine?

    Projekt vrijedan više od 3 milijuna kuna

    Zašto 'stoje' radovi na izgradnji vrijedne građevine?

    26.9.2021. | 11:30
    SBplus.hr, Slavonski Brod : Znate li gdje se nalazi ovaj lift?

    Još malo i bit će u upotrebi

    Znate li gdje se nalazi ovaj lift?

    23.9.2021. | 19:00
    SBplus.hr, Slavonski Brod : Brodska znamenitost prepuna 'zakrpa'

    Obnova koja traje desetljećima

    Brodska znamenitost prepuna 'zakrpa'

    22.9.2021. | 19:00
    SBplus.hr, Slavonski Brod : Saznali smo datum konačnog otvorenja mosta u Svilaju

    Sada je i službeno

    Saznali smo datum konačnog otvorenja mosta u Svilaju

    21.9.2021. | 20:30
    SBplus.hr, Slavonski Brod : Birokracija koči otvaranje gotovog mosta

    Investicija dviju država

    Birokracija koči otvaranje gotovog mosta

    15.9.2021. | 9:10
    SBplus.hr, Slavonski Brod : 'Zgrada ne može ovisiti o entuzijazmu pojedinca'

    Tko je odgovoran za poboljšanje uvjeta?

    'Zgrada ne može ovisiti o entuzijazmu pojedinca'

    13.9.2021. | 21:00
    SBplus.hr, Slavonski Brod : Uskoro spajanje mosta preko rijeke Save

    Pratimo radove

    Uskoro spajanje mosta preko rijeke Save

    13.9.2021. | 7:00
    SBplus.hr, Slavonski Brod : U tijeku radovi na izgradnji pomoćnih terena

    Stadion kraj Save

    U tijeku radovi na izgradnji pomoćnih terena

    9.9.2021. | 10:00
    SBplus.hr, Slavonski Brod :
    SBplus.hr, Slavonski Brod :