
Foto: AP/SBplus/arhiva

Foto: AP/SBplus/arhiva

Foto: AP/SBplus/arhiva

Foto: AP/SBplus

Foto: AP/SBplus/arhiva

Foto: AP/SBplus/arhiva
- Sada se samo čeka zapisnik koji će potvrditi rezultat Tehničkog pregleda, nakon čega se ide u postupak izadavanja uporabne dozvole koju očekujemo kroz desetak do petnaest dana s obzirom na to da je riječ o projektu u kojem su sudjelovale dvije države - za SBplus istaknula je Kata Kuprešak, iz odnosa s javnošću Hrvatskih autocesta.
SLAVONSKI BROD - Most na rijeci Savi kod Svilaja, zajednička investicija Hrvatske i Bosne i Hercegovine, vrijedna 22,3 milijuna eura, prošla je Tehnički pregled.
Uz poštivanje svih epidemioloških mjera vezanih uz koronavirus, Tehnički pregled ove impozantne građevine, započeo je početkom ovoga tjedna, u pondjeljak, 29. lipnja 2020. godine. Trajao je zaključno sa 2. srpnja, a primjedbi nije bilo. - Sada se samo čeka zapisnik koji će potvrditi rezultat Tehničkog pregleda, nakon čega se ide u postupak izadavanja uporabne dozvole koju očekujemo kroz desetak do petnaest dana s obzirom na to da je riječ o projektu u kojem su sudjelovale dvije države - za SBplus istaknula je Kata Kuprešak, iz odnosa s javnošću Hrvatskih autocesta.
Dobivanjem uporabne dozvole most na rijeci Savi mogao bi biti odmah pušten u promet, no taj trenutak ovisi o dovršenosti svih radova s bosanskohercegovačke strane. S hrvatske strane već je izgrađen i carinski prijelaz vrijedan 23,6 milijuna kuna (bez PDV-a), a koji je financirana iz sredstava državnog proračuna Republike Hrvatske.
Kada je u pitanju sami most, podsjetimo, da je hrvatski dio financiran i iz kredita Europske investicijske banke i bespovratnim sredstvima iz CEF fonda koji je namijenjen upravo ulaganju u infrastrukturne prioritete Europske unije u području prometa.konstrukcijski most se sastoji od šest stupišta, spregnute čelične konstrukcije i betonske ploče. Glavni raspon preko rijeke Save širine je 130 metara. U rasponsku konstrukciju ugrađeno je 5,3 tisuće tona čelika. Uz to, u gornji ustroj rasponske konstrukcije ugrađeno je i deset tisuća kubika, a u donji ustroj oko 20 tisuća kubika betona. Most, dugačak 660, a širok 29 metara, ima po tri vozna traka širine tri i pol metra u oba smjera, zaštitni prometni pojas od pola metra s obje strane te betonsku monolitnu pješačku stazu širine 0,75 metara. Dva usporedna objekta povezana su mrežom.
Kada je u pitanju granični prijelaz dva objekta izgrađena su na izlazu iz Republike Hrvatske, a jedan glavni na ulazu u RH-a, koji služi za rad graničnih službi carine i Ministarstva unutarnjih poslova. Nadalje, tu su centralna nadstrešnica iznad deset prometnih traka putničkog prometa, objekt detaljnog pregleda putničkih vozila te hale za detaljni pregled teretnih vozila, dvije nadstrešnice s kolnim vagama za kontrolu teretnog prometa te tri sanitarna objekta na putničkom i teretnom prometu za potrebe putnika. Granični prijelaz započet će s radom tek kada se izgradi i pusti u promet most preko rijeke Save. Podsjećamo, bit će to kada s bosanskohercegovačke strane bude završena posao izgradnje tamošnjeg graničnog prijelaza.
Priopćenje za javnost Hrvatskih autocesta:
"Dovršen Most
Svilaj
-obavljen
tehnički pregled, puštanje u promet po dovršetku radova na dijelu trase u BIH
Most preko rijeke
Save kod Svilaja završen je u cijelosti. Objekt je bez uvjetnih primjedbi
prošao tehnički pregled nakon čega slijedi izdavanje uporabne dozvole. Puštanje
u promet bit će po dovršetku radova na dijelu trase u Bosni i Hercegovini. Izgradnja
ovog važnog međudržavnog infrastrukturnog projekta započela je 2016. godine.
Most je zajednička investicija
Republike Hrvatske (Hrvatske autoceste d.o.o.) i Bosne i Hercegovine.
Vrijednost izvedenih radova iznosi 171.825.856,15 kuna,
temeljem međudržavnog Sporazuma svaka država financira projekt s udjelom od
50%, udio Republike Hrvatske u investiciji iznosi 85.912.928,08 kn (11.679.674.10
€ ), od čega je 57,97% sufinancirano bespovratnim sredstvima Europske unije, odnosno Instrumenta za povezivanje Europe
(CEF). Radove na izgradnji mosta izvodila je tvrtka Hering d.d.
Građevina
ukupne duljine 660 i širine 29 metara, sastojise od dva zasebna objekta (uzvodni i nizvodni) od kojih svaki ima tri
vozna traka.
Most se nalazi na koridoru Vc Budimpešta - Beli Manastir -
Osijek - Sarajevo – Ploče, na autocesti A5, dionici Sredanci - granica BiH. Most je ujedno i kontaktna točka autocestovne mreže
Republike Hrvatske i Bosne i Hercegovine. Po puštanju u promet, u punoj prometnoj funkciji biti će ukupno 59
km autoceste A5. Također je važno
istaknuti da će se značajan dio teretnog prometa s graničnog prijelaza
Slavonski Brod - Brod, preseliti na granični prijelaz Svilaj, što će
rezultirati velikim rasterećenjem prometa na samom graničnom prijelazu kao i
prometog opterećenja kroz sam Slavonski
Brod. Omogućit će se i funkcionalnost
koridora Vc, bolja prometna povezanost RH i BIH kao i integracija u mrežu
TEN-T.
Hrvatske
autoceste d.o.o."