Gospodarstvo : Građevinarstvo

Objavljeno: 7.2.2019. u 21:00
Prikaza: 4849
|
Autor: Aleksandra Primorac

A nedostajalo je tako malo

Evo zašto most na Svilaju još nije spojen

AP/SBplus
Foto: AP/SBplus
  • AP/SBplus
  • AP/SBplus
  • AP/SBplus
  • AP/SBplus
  • AP/SBplus
  • AP/SBplus
  • AP/SBplus
  • AP/SBplus
  • AP/SBplus
  • AP/SBplus
  • AP/SBplus
  • AP/SBplus
  • AP/SBplus
  • AP/SBplus
  • AP/SBplus
  • AP/SBplus
  • AP/SBplus
  • AP/SBplus
  • AP/SBplus
  • AP/SBplus
  • AP/SBplus
  • AP/SBplus
  • AP/SBplus
  • AP/SBplus
  • AP/SBplus
  • AP/SBplus
  • AP/SBplus

Većina teretnog prometa s graničnog prijelaza Slavonski Brod-Brod bit će preusmjerena upravo na Svilaj. S obzirom da će most, kada bude gotov imati po tri vozna traka širine tri i pol metra u oba smjera, jasno je kako će u vrijeme gužvi na granici i dobar dio putničkog prijevoza, koristiti Svilaj umjesto Broda što je dodatna prednost za čišći zrak u Gradu na Savi. Stoga ne čudi da i Brođani s nestrpljenjem očekuju završetak radova na mostu.

SLAVONSKI BROD - Visoki vodostaj rijeke Save poremetio je planove na izgradnji mosta na rijeci Savi kod Svilaja. Na gradilištu ove impresivne betonsko-čelične grdosije radnicima su nedostajala samo dva dana do povijesnog trenutka spajanja hrvatske i 'beha' strane mosta iznad rijeke Save. No ta dva dana poremetio je visok vodostaj.

- Proteklih sedam dana imali smo porast vodostaja od četiri metra što je onemogućilo završetak planiranih radova. Sada čekamo smirivanje situacije kako bismo mogli nastaviti. Hoće li to biti za pet, deset ili 15 dana to nije moguće predvidjeti – kazao je Igor Pejić, tajnik u ministarstvu komunikacija i prometa Bosne i Hercegovine koji je u srijedu, uz državnog tajnika u hrvatskom Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture, Tomislava Mihotića, nazočio radnom sastanku investitora Hrvatskih auto cesta i izvođača radova širokobriješke tvrtke Hering Inženjering.

Redovan radni sastanak nije donio ništa novoga. Tek konstataciju da se čeka pad vodostaja. No, kada do toga dođe, kako je naglasio Pejić, valjat će utrošiti pet do sedam dana za sanaciju nasipa. Tek tada će se dizalica moći vratiti natrag, a izvođač pristupiti poslovima montaže mosta.

- Most je uistinu impresivan. Sada je već skoro montiran, a kada vodostaj padne, što će nadam se biti za 15-ak dana, ostaje nam montirati taj jedan čelični segment od deset metara čime će doći do povijesnog spajanja dva kraka mosta, dvije države – kazao je Mario Marić, glavni inženjer na gradilištu Most Svilaj.

Dodaje kako ovo nije prvi puta da je Sava diktirala tempo radova otežavajući ih i usporavajući.

- Rijeka Sava je ćudljiva i nepredvidiva u svim godišnjim dobima. Već je obustavljala radove, vodostaj je varirao, izlijevala se, a najviše problema je stvarala na temeljenju mosta, čak i u ljetnim mjesecima – prisjetio se Marić. 

Podsjetimo, izgradnja mosta ugovorena je s poslovnom udrugom Hering d.d., Široki Brijeg, Bosna i Hercegovina i Viadukt d.d., Zagreb. Ugovorena vrijednost radova je 22.310.000,00 eura, a budući da se radi o zajedničkom naručitelju, sukladno međudržavnom sporazumu, Hrvatska i Bosna i Hercegovina zajednički sufinanciraju izgradnju mosta sa po 50 posto. Republika Hrvatska sudjeluje u financiranju mosta u iznosu od 11.155.000,00 €, od čega je dio od 57,97 posto financiran iz kredita EIB-a i bespovratnim sredstvima iz CEF fonda.

Izgradnja mosta je počela u rujnu 2016. godine, a unatoč problemima, poput odlaska Viadukta u stečaj te visokih vodostaja, ranije i sada, radovi bi trebali biti gotovi do ljeta kada i istječe rok do kada bi most, kao dio budućeg Koridora VC, trebao biti pušten u promet.

Potvrđuje to i Ivan Lukić, inženjer na gradilištu, kojeg smo zatekli s bosanske strane mosta Svilaj. - Posao je jako zahtjevan, rijeka je velika, radovi su u vodi i samom koritu, radi se o dvije države, dva zakona, a dok se most ne spoji otežana je i komunikacija. Kad spojimo most slijedi izrada kolničke konstrukcije i ostali završni radovi i do ljeta bi - kako je i planirano - trebali biti gotovi – izjavio je Lukić.

Most Svilaj je od velikog značaja kako za hrvatsku tako i za bosanskohercegovačku stranu. Već samo njegovo puštanje u promet puno znači za paneuropski koridor, no ipak u punoj će funkciji biti tek kada budu gotove sve ceste koridora VC.

- On će sasvim sigurno doprinijeti boljoj komunikaciji čim se realizira, ali s druge strane obje države, i Hrvatska i Bosna i Hercegovina, ovih dana raspisuju natječaje za nove dionice koridora VC koji bi u konačnici Luku ploče s jedne strane, Sarajevo, Osijek te Budimpeštu s mađarske strane povezao u jednu cjelinu i stvorio prometni tok na korist cijele regije te tako donio i nove razvojne mogućnosti za ovo područje. Mi smo s naše strane sada u tijeku s natječajem za realizaciju ceste od mosta na Dravi do Belog Manastira i taj dio autoceste bi trebao biti gotov do 2021. godine. Nakon toga ostaje dionica od Belog Manastira do mađarske granice, koja je također u pripremi i trebala bi biti gotova do 2023. godine. Mađarska strana 15 do 20 kilometara spoja na svojoj strani također priprema za realizaciju, a i bosanska strana čitav niz natječaja realizira ili je u tijeku natječaj za njihovu realizaciju - tako da bi konačno cijeli taj koridor VC, nadam se, do 2025. godine mogao biti gotov – najavio je državni tajnik Tomislav Mihotić.

No, Slavonski Brod prednosti mosta na Svilaju trebao bi osjetiti puno prije. Naime, većina teretnog prometa s graničnog prijelaza Slavonski Brod-Bosanski Brod bit će preusmjerena upravo na Svilaj, čime će doprinijeti manjem onečišćenju zraka. Potvrdio je to i državni tajnik Mihotić.

- To je dodatna korist od ovoga mosta, jer autocesta sama po sebi se gradi sa svrhom da se na nju prebaci što veći dio teretnog prometa. I sami prijevoznici traže brže načine prijevoza, a kako autocesta to nudi sigurno će se najveći dio prometa prebaciti ovdje. Pa onda i prebacivanje s mosta u Slavonskom Brodu na ovaj most je sigurno nešto što će uslijediti i pomoći organizaciji kvalitete života u tom gradu – poručio je Mihotić.

Kada se zna da će most duljine 660, a širine 29 metara, kada bude gotov, imati po tri vozna traka širine tri i pol metra u oba smjera, onda je jasno da će u vrijeme sezonskih gužvi na granici i dobar dio putničkog prijevoza, koristiti Svilaj umjesto Broda što je dodatna prednost za čišći zrak u Gradu na Savi. 

Stoga ne čudi da i Brođani s nestrpljenjem očekuju pad vodostaja Save i završetak radova na izgradnji mosta u Svilaju.

- Dok čekamo pad vodostaja i mogućnost nastavka radova, radimo ono što trenutno možemo, a to je izrada armirano betonske konstrukcije kolničke ploče s jedne i druge strane mosta – kazao je glavni inženjer gradilišta, Marić, potvrđujući tako kako radovi ne stoje. Oko 50-ak radnika marljivo radi ono što može kako bi ovaj, jedan od najznačajnijih infrastrukturnih projekata u regiji, bio završen na vrijeme i pušten u promet.

Tehnički podaci o Mostu Svilaj
  • Most Svilaj na rijeci Savi nalazi se na granici između Hrvatske i Bosne i Hercegovine
  • Izgradnja mosta je započela u rujnu 2016. godine
  • Ugovorena vrijednost je 22.310.000,00 €.
  • Rok dovršetka je ljeto 2019. godine.
  • 660 m dugački most sastoji se od 6 stupišta,  spregnute čelične konstrukcije i betonske ploče
  • Glavni raspon preko rijeke Save širine je 130 m
  • Most se sastoji od dva usporedna objekta svaki za lijevi i desni trak autoceste. Predviđeno je ukupno 6 voznih traka, tri u svakom smjeru, s ograničenjem brzine 80 km/h
  • Trenutni postotak izvedenosti mosta je cca 70%.
  • Dovršeni su radovi na izgradnji donjeg ustroja mosta (šest stupišta i dva upornjaka) i montaži čelične konstrukcije u četiri polja mosta (od ukupno sedam polja).
  • Na mostu se izvode radovi na izradi pomoćne konstrukcije za montažu čelika na glavnom rasponu (preko rijeke).
Investitor: Hrvatske autoceste d.o.o., Zagreb, Hrvatska i Ministarstvo komunikacija i prometa BiH, Sarajevo, BiH
Projektant: IPZ d.d., Zagreb, Hrvatska
Nadzor: Centar za organizaciju građenja d.o.o., Zagreb, Hrvatska
Izvođač: Poslovna udruga Hering d.d., Široki Brijeg, Bosna i Hercegovina i Viadukt d.d., Zagreb, Hrvatska

 

Pogled i situacija mosta "Svilaj
Rasponski sklop mosta predstavlja kontinuirana greda preko sedam polja s dvostruko spregnutim poprečnim presjekom sastavljenim od čeličnog sanduka i betonske ploče. Za svaki su smjer predviđene po tri vozne trake širine 3,50 m, bez zaustavne trake sa zaštitnim prometnim pojasevima od 0,5 m s obje strane. Rasponi objekta između osi upornjaka iznose 70,0 m + 85,0 m + 100,0 m + 130,0 m + 100,0 m + 85,0 m + 70,0 m, tako da je ukupna duljina objekta 640,0 m.
Temeljenje stupova riješeno je tako da je naglavna greda pravokutnog oblika oslonjena na 24 do 36 armirano betonska pilota (ovisno o stupnom mjestu).Armirano betonski piloti su promjera 150 cm, duljine 18,0 m. Iskop na mjestima svih stupišta predviđen je uz zaštitu građevne jame čeličnim talpama duljine L=9,0 - 12,0 m i prema potrebi uz crpljenje vode. Stabilnost bočnih stranica sanduka od talpi osigurava se čeličnim razuporama pri vrhu i približno 2m iznad dna korita.

 Fotografija Sandre Sandre.

Simulacija izgleda dovršenog mosta

Broj komentara: 2

Komentirati članak možete samo ako ste prijavljeni!

RegistracijaPrijava
glupibosanac

glupibosanac

Komentirano: 7.2.2019. | 23:27

1

Sto ti nije jasno? Most (po projektu) ce imati 6 prometnih traka (po 3 u svakom pravcu) bez zaustavnih traka .... sto je i logicno, jer se nalazi u medjugranicnom prostoru izmedju 2 GPa. Znaci, u koliko traka se bude ulazilo/izlazilo sa GPa (koji se nalaze neposredno prije samog mosta) isti broj traka se nastavlja do drugog GPa, znaci preko mosta .... sad ti nesto jasnije?
bpz2011

bpz2011

Komentirano: 7.2.2019. | 21:37

2

"S obzirom da će most, kada bude gotov imati po tri vozna traka širine tri i pol metra u oba smjera, jasno je kako će u vrijeme gužvi na granici i dobar dio putničkog prijevoza, koristiti Svilaj umjesto Broda što je dodatna prednost za čišći zrak u Gradu na Savi.". Tko to tamo pjeva? Je li ta informacija iz Ureda gradonačelnika?

Broj komentara: 2

Komentirati članak možete samo ako ste prijavljeni!

RegistracijaPrijava

Komentari članaka objavljuju se u realnom vremenu. SBplus.hr ne može se smatrati odgovornim za izrečeno. Zabranjeno je vrijeđanje, psovanje i klevetanje. Upisi s takvim sadržajem bit će izbrisani.

Ostali članci u rubrici
SBplus.hr, Slavonski Brod : Konačno će 'zapad' nalikovati 'istoku'

Radi se punom parom

Konačno će 'zapad' nalikovati 'istoku'

17.2.2020. | 18:00
SBplus.hr, Slavonski Brod : 'Sve će biti sanirano'

Obećanje građanima:

'Sve će biti sanirano'

13.2.2020. | 10:30
SBplus.hr, Slavonski Brod : Nekada smo karantenom sprječavali kugu, a danas?

Odričemo li se lako baštine?

Nekada smo karantenom sprječavali kugu, a danas?

8.2.2020. | 15:30
SBplus.hr, Slavonski Brod : I na brodskom tržištu u ponudi su luksuzne nekretnine

Imaju li svoje kupce?

I na brodskom tržištu u ponudi su luksuzne nekretnine

7.2.2020. | 14:00
SBplus.hr, Slavonski Brod : Nakon više desetaka godina stiže novo ruho

Pratimo radove na obnovi zgrade PU

Nakon više desetaka godina stiže novo ruho

5.2.2020. | 19:00
SBplus.hr, Slavonski Brod : Novo krilo Doma zdravlja poprima svoj oblik

Proširena 'pedijatrija'

Novo krilo Doma zdravlja poprima svoj oblik

25.1.2020. | 19:40
SBplus.hr, Slavonski Brod : Provjerili smo ovogodišnje uvjete za energetsku obnovu kuća

Naglasak na 'energetskom siromaštvu'

Provjerili smo ovogodišnje uvjete za energetsku obnovu kuća

17.1.2020. | 10:00
SBplus.hr, Slavonski Brod : Slavonski Brod u društvu Vukovara i Siska

S najjeftinijim kvadratnim metrom

Slavonski Brod u društvu Vukovara i Siska

14.1.2020. | 10:00
SBplus.hr, Slavonski Brod : Konačno vrisak struke protiv urbanog vandalizma

Smijemo li okretati glavu?

Konačno vrisak struke protiv urbanog vandalizma

6.12.2019. | 9:30
SBplus.hr, Slavonski Brod : Prilika stanarima zgrada za obnovu uz sufinanciranje

Ide novi javni poziv

Prilika stanarima zgrada za obnovu uz sufinanciranje

5.12.2019. | 16:30
SBplus.hr, Slavonski Brod : Umjesto izgradnje nove 'ušminkat' će staru zgradu policije

Nakon čekanja pola stoljeća

Umjesto izgradnje nove 'ušminkat' će staru zgradu policije

5.12.2019. | 9:00
SBplus.hr, Slavonski Brod : Trebamo li biti zabrinuti zbog azbesta?

Kancerogeni materijal svuda oko nas

Trebamo li biti zabrinuti zbog azbesta?

15.11.2019. | 22:00
SBplus.hr, Slavonski Brod : Most nade koji spaja regiju

Označen početak radova

Most nade koji spaja regiju

11.10.2019. | 22:00
SBplus.hr, Slavonski Brod : Počinju s gradnjom mosta na Savi

Realizacija više milijunskog projekta

Počinju s gradnjom mosta na Savi

10.10.2019. | 22:00
SBplus.hr, Slavonski Brod : Projekt vrijedan 6,3 milijuna kuna

Radovi u tijeku

Projekt vrijedan 6,3 milijuna kuna

17.9.2019. | 8:00
SBplus.hr, Slavonski Brod : Tradicionalne Slavonce sve više osvajaju montažne kuće

Novi trend u izboru nekretnine

Tradicionalne Slavonce sve više osvajaju montažne kuće

17.8.2019. | 15:00
SBplus.hr, Slavonski Brod : Koja slavonskobrodska naselja među kupcima dobro kotiraju?

Analiziramo trenutno stanje na tržištu

Koja slavonskobrodska naselja među kupcima dobro kotiraju?

31.7.2019. | 22:00
SBplus.hr, Slavonski Brod :
SBplus.hr, Slavonski Brod :