Gospodarstvo : Turizam

Objavljeno: 4.3.2021. u 9:00
Prikaza: 1765
|
Autor: Petra Supan

Zadovoljni rezultatima usprkos koroni

'Ovaj grad turistima nudi doživljaj kroz tri važna segmenta'

Požega : 'Ovaj grad turistima nudi doživljaj kroz tri važna segmenta'Silvija Podoljak, direktorica Turističkog ureda Turističke zajednice Grada Požege(Foto: P.S./SBplus)

'Na kontinentu u pravilu nema sezona jer naša je destinacija posjećena tijekom cijele godine. Možemo reći da naši turistički subjekti rade cijele godine i da ne postoji vrijeme u kojem su zatvoreni.'

POŽEGA - U prošloj 2020. godini kriza izazvana koronavirusom bitno je izmijenila turizam u cijelom svijetu pa tako i u manjim turističkim destinacijama kao što je Požega. Kao posljedicu pandemije, na koju je svijet reagirao lockdown-om, zabilježen je pad turističkih dolazaka do 75 posto.

Turizam je jedno od najpogođenijih gospodarskih aktivnosti

Broj noćenja u gradu Požegi u 2019. godini dosegao je 18.778 turista, a u 2020. godini pao je za 35 posto na 12.536 turista, a broj dolazaka je pao za 50 posto s 9.345 posjetitelja na 4.782 posjetitelja.

- Možemo zaključiti kako je turizam nedvojbeno jedna od najpogođenijih gospodarskih aktivnosti, ali i da su naši smještajni subjekti, ipak, ostvarili dobar rezultat u odnosu na planirano i pojedine destinacije u Hrvatskoj. - za SBplus kazala je Silvija Podoljak, struc.spec.oec., direktorica Turističkog ureda Turističke zajednice Grada Požege.

Jedina županija koja 'prkosi' stereotipu ravnice

- Gosti dolaze u grad iz više razloga. Požega je grad koji turistima nudi doživljaj kroz tri segmenta koji su se pokazali najtraženijima. Prije svega svoju ponudu razvijamo na jedinstvenom aktivnom turizmu u regiji jer naša je županija jedina u Slavoniji koja prkosi stereotipu tipične ravnice. Grad je okružen gorjem Papuk, Dilj, Psunj, Krndija i Požeška gora koji ga čine pogodnim za bicikliranje, pješačenje, planinarenje i druge aktivnosti u prirodi jer gosti vole naša #brdaidoline. S druge strane, gosti dolaze i zbog sjajne gastronomije i tradicijskih jela pripremljenih na moderan način koji se mogu kušati u našim lokalnim restoranima i krčmama s domaćim namirnicama, što je neizmjerno važno za goste koji vole ekološku i domaću proizvodnju. - kazala je Silvija Podoljak.

Ono što gosti posebno cijene vezano za ovu destinaciju je suvremena kultura jer je ona središte biskupije, veleučilišta i administracije županije, a svaka građevina u baroknoj jezgri nosi svoju povijesnu priču.

Na kontinentu inače ne postoji period kada su turistički subjekti zatvoreni

- Na kontinentu u pravilu nema sezona jer naša je destinacija posjećena tijekom cijele godine. Možemo reći da naši turistički subjekti rade cijele godine i da ne postoji vrijeme u kojem su zatvoreni. Ono što možemo nazvati pojačanim dolaskom gostiju često se veže uz manifestacije poput Vincelova u siječnju, Grgureva u ožujku, Aurea Festa krajem kolovoza te Martinja početkom studenog i drugih manifestacija i sportskih događanja. - kazala je direktorica Turističkog ureda, Podoljak.

Smještajni kapaciteti su kroz godinu, gotovo svaki vikend popunjeni, međutim gosti koji dolaze kroz tjedan više su poslovni gosti. Turisti, prije svega, cijene prirodne ljepote, osobnu sigurnost, zdravlje, atmosferu i ugođaj te gostoljubivost lokalnog stanovništva.

- Gosti i inače, na kontinent primarno dolaze zbog prirode, city breaka, sporta i rekreacije, manifestacija i posla. U Požegi, kao i u cijeloj kontinentalnoj Hrvatskoj glavne aktivnosti posjetitelja vezane su uz odlazak u restorane, razgled grada, posjete povijesnim građevinama, muzejima i galerijama. - dodala je gospođa Podoljak.

Programom vjernosti do popusta na raznim lokacijama Županije

Cijela destinacija Požeško slavonske županije, brendirana pod nazivom 'Zlatna Slavonija' sjajna je destinacija za uživanje, odmor i prikupljanje doživljaja koji će gostu ostati trajnom u sjećanju.

- Turističke agencije grada i okolice kreiraju različite turističke pakete za naše posjetitelje i goste. Možemo ovdje istaknuti i IQM PASS, program vjernosti za naše goste u kojima oni dobivaju popuste na raznim lokacijama u Županiji, a naša destinacija dodatnu vidljivost. Od jednodnevnih tura koje su posvećene obilasku grada i posjetima muzejima i lokalnim restoranima, do višednevnih tura koje su specijalizirane za rekreativne bicikliste. Turisti mogu zaploviti ostacima Panonoskog mora, obići panonske otoke na dva kotača, posjetiti lokalne kušaonice, domaće OPG-ove i degustirati slavonske delicije, upoznati povijest i kulturu. U gradu je posebno specijalizirana agencija koja gostima nudi sve doživljaje na dva kotača, jedina u ovom dijelu Hrvatske. - kazala je direktorica Podoljak.

Ostale ponude obuhvaćaju posjetu okolnim gradovima i općinama te povezuju sve njihove priče u jednu jer se odlično nadopunjuju. Posjet PP Papuk, Državnoj ergeli Lipik, uživanje u prirodi na Omanovcu, iskovati svoj novčić u Pakracu, doživjeti Adrenalinski park Duboka, obići Kutjevačke vinarije ili prošetati Pleterničkim prekrasnim Trgom Bećarca.

'Okusi Zlatne Slavonije'

Turistička zajednica Grada Požege u svojim promocijama ističe gastronomiju koja se temelji na tradiciji, ali i modernom pripravljanju jela. Restorani diljem županije prezentiraju tradicionalnu kuhinju pod nazivom 'Okusi Zlatne Slavonije' koji su inspirirani utjecajima habsburške i otomanske kuhinje.

- U Požegi se sudeći po bilješkama dugogodišnjeg požeškog gradonačelnika Franje pl. Cirakija oduvijek dobro jelo i uživalo u sjajnim vinima. Bilješke su kao kronika požeške i slavonske kuhinje poslužile poznatom gastronomu Veljku Barbieriju za njegov serijal jelovnici izgubljenih vremena. Kako gradimo urbanu priču kroz promociju grada tako se i taj tradicionalni segment lijepo transformira i u street food, moderni način konzumiranja hrane. - kazala je Podoljak.

Ovdje se sjajno nadograđuje priča o lokalnim proizvođačima čiji su proizvodi posebno traženi zbog kvalitete i načina proizvodnje, a koji su nevjerojatno brzo postali aktivni korisnici digitalnih servisa te sačuvali svoju proizvodnju i prodaju.

„Turizam je izrazito pozitivan utjecaj na lokalnu zajednicu"

Ponudu turističkih proizvoda uvijek je potrebno poboljšavati i kreirati nove proizvode koji su zanimljivi gostima. Prema anketi koju je turistička zajednica nedavno provela među stanovništvom, gotovo 70 posto ispitanika istaknulo je kako „turizam ima izrazito pozitivan utjecaj na lokalnu zajednicu".

- Po pitanju zadovoljstva lokalnog stanovništva pojedinim elementima turističke ponude, najbolje su ocijenjene kušaonice vina i vinske ture te dostupnost domaćih proizvoda, a područja koja traže unaprjeđenje su raspoloživost smještajnih kapaciteta, ponuda izleta i posebne atrakcije. Ipak, ono što bih istaknula je nedostatak smještajnih kapaciteta na čemu će se, vjerujem, kroz sljedeći period i najviše raditi. Upravo smo krajem godine završili Studiju integralnog upravljanja kvalitetom u destinaciji kojom smo napravili smjernice rada i standardne operativne procese za turističke zajednice, privatni smještaj, hotele, prenoćišta, atrakcije, obiteljska poljoprivredna gospodarstva, ugostiteljske objekte, suvenirnice, turističke agencije i vinarije čime smo krenuli u implementaciju sustava upravljanja kvalitetom koji brine o ekonomskom razvoju, zaštiti okoliša i očuvanju identiteta lokalnog stanovništva, a posjetiteljima nudi jedinstveno i originalno iskustvo, temeljeno na zahtjevima ujednačene razine kvalitete svih proizvoda i usluga u destinaciji. - kazala je direktorica Podoljak.

Fokusirat će se na pružanje podrške privatnicima

Tijekom ove godine u planu je otvaranje Centra za posjetitelje Požeška kuća, koji će biti polazišna točka svakom posjetitelju i mjesto na kojem turisti upoznaju grad i okolicu kroz dvije razine. Ove godine krenuo je u rekonstrukciju i Gradski muzej Požega kroz zajednički projekt 'Požeške bolte' o čemu smo pisali ranije.

- Radimo na mnogim projektima od kojih ističemo implementiranje Studije integralnog upravljanja kvalitetom u destinaciji Zlatna Slavonija. Potičemo naše poduzetnike na edukacije, osvještavamo i podižemo kvalitetu, nadopunjujemo svoje baze za promociju, radimo na novoj web stranici, novoj mapi grada i višejezičnoj brošuri za sve naše posjetitelje. - kazala je Silvija Podoljak.

Također, rade na tematskim manifestacijama u kojima će se fokusirati na pružanje podrške privatnim iznajmljivačima, restoranima, kušaonicama, poljoprivrednim gospodarstvima, atrakcijama i ostalim turističkim subjektima da svjesno rade na svojoj promociji kroz društvene mreže, kroz kreiranje svojih malih obiteljskih priča, komuniciranju sa svojim klijentima i kupcima, stvaranju dubokih veza s njima i kreiranju doživljaja u ovoj destinaciji koje će gosti prepoznati i poželjeti doći čim to bude moguće.

Iako je zabilježen pad turističkih dolazaka, radilo se o osmišljanju događanja, izgledu brošure i planiranju nečeg novog, turistička zajednica nije stala s radom.

Broj komentara: 0

Komentirati članak možete samo ako ste prijavljeni!

RegistracijaPrijava

Komentari članaka objavljuju se u realnom vremenu. SBplus.hr ne može se smatrati odgovornim za izrečeno. Zabranjeno je vrijeđanje, psovanje i klevetanje. Upisi s takvim sadržajem bit će izbrisani.

Ostali članci u rubrici
SBplus.hr, Slavonski Brod : Ulaz na Festival neće biti moguć bez ulaznica

Iako su svi programi besplatni

Ulaz na Festival neće biti moguć bez ulaznica

25.8.2020. | 21:15
SBplus.hr, Slavonski Brod : Žitelji županije imaju priliku reći što (ne) valja

Što mijenjati, a što zadržati?

Žitelji županije imaju priliku reći što (ne) valja

10.8.2020. | 12:30
SBplus.hr, Slavonski Brod : Dolazi li zlatno razdoblje turizma Slavonije?

Povećan interes

Dolazi li zlatno razdoblje turizma Slavonije?

25.5.2020. | 13:30
SBplus.hr, Slavonski Brod : Hoće li ovoga ljeta biti uživanja na plaži?

Upitni godišnji odmori

Hoće li ovoga ljeta biti uživanja na plaži?

8.5.2020. | 13:45
SBplus.hr, Slavonski Brod : Prilika za Slavoniju? Gužve će biti zamijenjene prirodom.

O turizmu tijekom i nakon korone

Prilika za Slavoniju? Gužve će biti zamijenjene prirodom.

3.5.2020. | 19:00
SBplus.hr, Slavonski Brod : Za pet milijuna kuna u srcu Slavonije otkrili more

Atrakcija za boom kontinentalnog turizma

Za pet milijuna kuna u srcu Slavonije otkrili more

14.3.2020. | 9:00
SBplus.hr, Slavonski Brod : Nazire se ponovni procvat bazena s dugom tradicijom

Mogu li ponovno postati top destinacija?

Nazire se ponovni procvat bazena s dugom tradicijom

7.3.2020. | 21:00
SBplus.hr, Slavonski Brod :
SBplus.hr, Slavonski Brod :