SLAVONSKI BROD - Danas, četrdesetak minuta poslije ponoći, na kolniku državne ceste 525 u Gornjim Andrijevcima, ispred kućnog broja 2A, dogodila se prometna nesreća u kojoj je 20-godišnji vozač motocikla zadobio teške tjelesne ozlijede opasne po život.
Mladić je upravljao neregistriranim motociklom Honda CBR 600F prije stjecanja prava na upravljanje (bez položenog vozačkog) i kretao se kolnikom ceste kroz mjesto Gornje Andrijevce od zapada u smjeru istoka.
Zbog neprilagođene brzine, ulaskom u zavoj, izletio je s kolnika ceste na desnu južnu stranu i tom prilikom udario u dvostruku ploču za označavanje oštrog zavoja, a potom u odvodni kanal te prednjim dijelom motocikla udario u zemljano betonski most ispred kućnog broja 2B.
Liječnička pomoć mu je pružena u Općoj bolnici u Slavonskom Brodu gdje je zadržan na liječenju.
Zbog počinjenih prekršaja policija će protiv vozača motocikla podnijeti odgovarajuće prijave, te dostaviti obavijest nadležnom državnom odvjetništvu.
Udruga 'Sigurnost u prometu' kreće s akcijama kojima je cilj smanjenje stradanja motociklista
Potaknuti sve većim brojem stradalih u prometu, u organizaciji udruge Sigurnost u prometu, održana je konferencija za novinare. Od 2009. godine se Udruga, čiji su članovi renomirani stručnjaci, kroz razne aktivnosti zauzima za smanjenje broja prometnih nesreća, smrtno stradalih i teško ozlijeđenih osoba. Najnovije aktivnosti tiču se smanjenja broja stradalih motociklista, u svrhu čega je Udruga razvila model preventivno-edukacijskih aktivnosti, te izradila Priručnik za motocikliste.
Premda su prošlogodišnje brojke malo bolje od onih za prethodnu godinu, Hrvatska se prema izvješću Europske komisije nalazi u samom vrhu po broju poginulih u prometu, uz bok Bugarskoj i Rumunjskoj. Ono što zabrinjava jest udio stradavanja motociklista. U prošloj je godini 78 motociklista u Hrvatskoj stradalo, što je gotovo 20% svih stradalih na cestama.
- Sve upućuje na to da je razina kulture vožnje u Hrvatskoj nezadovoljavajuća, ali i da su mjere prevencije kontrole prometa nedovoljno neučinkovite, jer bismo u ovakvim situacijama mogli imati znatno bolje rezultate. Brzina u prometnim nesrećama ima jako veliku važnost. Upravo se zato trebamo maksimalno potruditi i educirati motoriste o tome da usporedno s većom brzinom dolazi i veća opasnost od stradavanja. Mnogi su samouvjereni kada je u pitanju vožnja, a nisu ni svjesni koliko je malo potrebno da netko nastrada - rekao je Željko Marušić, zamjenik predsjednik udruge Sigurnost u prometu.
Modelom preventivno-edukacijskih aktivnosti Udruga želi djelovati na svijest motorista. Za motoriste bi posebno koristan trebao biti praktični dio na poligonu u Mičevcu koji je dogovoren u suradnji s ORYX Grupom. Mogu se prijaviti svi zainteresirani motoristi, a edukativna je radionica u potpunosti besplatan i održat će se 18. i 26. svibnja te 15. lipnja. Grupe su ograničene na 30 motociklista, a svi zainteresirani mogu se javiti na e-mail adresu dlisicin.sup@gmail.com.
- Model se sastoji od tri dijela: prvi je dio teoretski, drugi prezentacijski, dok se treći bavi sagledavanjem posljedica stradavanja, što je novost ne samo u Hrvatskoj, već i europskoj razini. Uvjereni smo da možemo pomoći po pitanju povećanja sigurnosti motociklista i mopedista, te općem poboljšanju sigurnosti na hrvatskim cestama - smatra Georg-Davor Lisicin, tajnik Udruge.
S Lisicinovim mišljenjem slaže se i doktor Ante Muljačić, liječnik Traumatološke bolnice u Zagrebu koja već desetljećima slovi kao mjesto na kojemu se rješavaju najteži oblici nesreća. Upravo bi u sklopu trećeg, praktičnog dijela, uz poligon motoristi posjetili i bolnicu i stradale kolege na odjelima Traume.
- Kada dođete u bolnicu i vidite stradale kolege motocikliste, ovakva šok terapija postaje izvrstan pristup problemu. Važna uloga u podizanju svijesti vozača, ne samo motorista, pripisuje se i Priručniku za motocikliste. Ovaj je priručnik prvi ove vrste u Hrvatskoj. On nije prepisan niti tuđeg uma djelo – napravili smo ga mi, svatko za svoj segment. Nije od visoke znanstvene vrijednosti, njegov je cilj ukazati na najučestalije ozljede na najjednostavniji način, ujedno objašnjavajući i psihološko stajalište - što čovjeka navodi da lebdi kada pod sobom ima velik broj konjskih snaga? Priručnik nije namijenjen samo motociklistima, već svima koje zanima kako unaprijediti kulturu vožnje - rekao je doktor Muljačić.
U ime MUP-a se obratio Ante Gašpar, te je iznio podatke o stradalima na hrvatskim cestama.
- S dolaskom toplijih dana svjedoci smo čestih nesreća. Čim se sunce počne pojavljivati u većoj mjeri, motoristi posežu za svojim ljubimcima i naravno da dolazi do većeg broja prometnih nesreća. Zato se svi zajedno moramo potruditi da što više educiramo motoriste i smatram da je ova inicijativa Udruge jako dobra. Interakcija je potrebna. Moramo poboljšati kulturu od tehničke spremnosti do kulture ponašanja. Motoristi, biciklisti i pješaci sudionici su nesreća kod kojih su gotovo uvijek prisutne ozlijeđene osobe - navodi Gašpar.
Hrvatska će uskoro postati punopravna članica Europske unije, a stanje u prometu nije nimalo zadovoljavajuće. Naime, Europska komisija je u svom posebnom osvrtu navela da je pred Hrvatskom velik izazov kako bi se nivo sigurnosti približio standardima EU.
- Svake se godine broj poginulih smanjuje, što je slučaj i u Hrvatskoj. U prošloj je godini na cestama EU smrtno stradalo 28.000 osoba. Najmanje poginulih na milijun stanovnika imaju Velika Britanija, Švedska, Nizozemska i Danska. Ako u pregled uključimo Hrvatsku kao novu članicu, podaci su za nas poražavajući. Na nivou Europe je vožnja motociklom najrizičniji oblik prijevoza. Rizik smrtnog stradanja motociklista je 20 puta veći od rizika vozača i putnika u automobilima. Brojke sve govore i zato se moramo zajedno potruditi kako bi se smanjila stradanja u prometu - zaključio je Milan Pajnić, član udruge Sigurnost u prometu.
Zaključak konferencije prilično je jasan: edukacija svakako mora doći prije ili barem usporedno s represijom. Sigurnost je cestovnog prometa složena kategorija koja zahtijeva multidisciplinaran i sinergijski pristup, u koji moraju biti uključeni psiholozi, pravnici (donošenje zakona i propisa), organi policije (represija i preventiva), sudovi, prometni stručnjaci (prometno-tehnička rješenja), liječnici... Jedino će se na taj način optimalno moći utjecati na povećanje sigurnosti na hrvatskim cestama. Nužna je i veća involviranost lokalnih i regionalnih zajednica, te korištenje najbolje prakse iz zemalja s visokim stupnjem prometne sigurnosti.
- Najnoviji
- Najstariji
-
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona. -
manemoj10.05.2013. u 12:43
Ah..što reći...ni nakon doslovnog medijskog bombardiranja tragičnim događajima ovih par dana nekome ne dolazi iz guzice u glavu!! Stasala je jedna sasvim nova generacija koji iz ničega ne izvlače pouku..pa ni iz ovako tragičnih događaja!! Današanje mlade generacije se ponašaju... Prikaži sve poput bika u koridi kad im se mlati krpom ispred nosa!! Tko je kriv za to!!?? Društvo u svim svojim segmentima...od obitelji pa nadalje...svatko snosi dio odgovornosti, manje ili veće!! Naravno prema dobrim starim hrvatskim običajima loptica krivnje se prebacuje iz ruke u ruku!! Najveći problem i bolest našeg društva je čudnovata bol u donjem dijelu ..takozvana "bol u qrcu"!! Svakoga boli q... za sve..nitko nije nadležan za ništa...a kotačiće (pojedince entuzijaste) koji se povremeno zavrte u pravom smijeru i zamirišu septička jama poput naše brzo prilagođava razini svoga smrada i tako svi zajedno nastavljamo u istom "krivom" smjeru sa vječitim upitnikom iznad glave....kad ćemo mi postat Švicarska!!??
-