Gospodarstvo : Ostalo

Objavljeno: 23.11.2012. u 17:30
Prikaza: 2133
|
Autor: M. Bencun

Europskim sredstvima

Europske tvrtke rekonstruiraju hrvatsku prugu

Okučani : Europske tvrtke rekonstruiraju hrvatsku prugu

Rekonstrukcija pruge Okučani-Novska projekt je vrijedan 40 milijuna eura, 85 posto financiran iz IPA fonda, a 15 posto iz državnog proračuna.

OKUČANI - Općina Okučani u rujnu je postala veliko gradilište na kojem je počela obnova željezničke dionice Okučani-Novska duge 22 kilometra. Podsjetimo, rekonstrukcija pruge Okučani-Novska projekt je vrijedan 40 milijuna eura, 85 posto financiran iz IPA fonda, a 15 posto iz državnog proračuna.

Salcef Construzioni Edili e Ferroviarie S.p.A. talijanska je tvrtka s kojom su Hrvatskeželjeznice potpisale ugovor od 25,7 milijuna kuna za radove na kolosijeku te građevinskim i elektrotehničkim postrojenjima. Nadzor nad radovima obavlja njemački DB International za 1,56 milijuna eura, koji će raditi u konzorciju s hrvatskom Granovom. Za modernizaciju signalno-sigurnosnih i telekomunikacijskih uređaja, vrijednih 8,5 milijuna eura, zadužena je talijanska tvrtka Bombardier. Obnova i modernizacija trase trebali bi biti gotovi do kraja 2014. godine. Budući da je dio X. paneuropskog koridora, obnova željezničke dionice Okučani-Novska važna je za prometni, ali i gospodarski razvoj općine.

Zaposleni hrvatski radnici

Rekonstrukcija željezničke dionice (već) je pridonijela boljitku gospodarske situacije u općini s obzirom na to da je talijanski Salcef zaposlio osobe koje žive u Okučanima i okolici. Iz Kamen-Sirača i Kamen- Psunja dnevno na gradilište stiže po 2.500 kubika sitnog i krupnog materijala što znači da Salcef koristi i "domaći" tucanik, pijesak išljunak.

- Za općinu puno znači kad četrdesetak njenih stanovnika dobije plaću. Za naše ugostiteljske obrte značajno je što inozemni radnici borave i objeduju u općini. Autoprijevoznici koji imaju kamione surađuju s Kamen-Psunjem i dovoze materijal na kolodvor. Okučani su posljednjih mjeseci svakako živnuli, rekao je Aca Vidaković, načelnik općine i dodao kako su poslovni odnosi sa Salcefom korektni.

- Već smo radili na projektu pruge Vinkovci-Tovarnik-državna granica i drago nam je što smo pobijedili na natječaju i što opet radimo u Hrvatskoj. U našoj tvrtki trenutno je zaposleno pedesetak radnika od kojih su 30 posto Talijani, a 70 posto Hrvati, istaknuo je Salvatore Panetta, predstavnik izvođača radova. Zakonski zastupnik Salcefa, Antonio Luciani, istaknuo je kako su zaposlili talijanske stručnjake samo na onim poslovima za koje nisu mogli pronaći radnike na hrvatskom tržištu rada. Inače, netto iznosi plaća radnika kreću se između 4.000 i 5.000 kuna, a za stručne radnike i više.

Ogledni primjerak kolodvora

Do kraja godine planirana je obnova sjevernog kolosijeka i do sada je obavljeno dvije trećine planiranih radova, a u veljači ili ožujku trebali bi početi radovi na rekonstrukciji kolodvora i južnom kolosijeku. Prema riječima Dragana Minskog, inženjera na gradilištu, zbog iznimno lošeg stanja prugom između Okučana i Novske vozi se brzinom od 60 kilometara na sat i jednim kolosijekom prevozi se teret koji se inače prevozi kroz dva kolosijeka. Po završetku radova vlakovi će voziti 160 kilometara na sat, a okučanski će kolodvor imati moderne nadstrešnice na peronima, pothodnike i ostakljene liftove za osobe s invaliditetom. Bit će to, istaknuo je Minski, ogledni primjerak kolodvora za čitavu željezničku mrežu u Hrvatskoj.

- Drago mi je što ćemo imati suvremeni željeznički kolodvor koji neće služiti samo lokalnim već i putnicima iz Bosne i Hercegovine s obzirom na to da se Okučani nalaze na graničnom prijelazu. Ovaj projekt je još jedan poticaj da vjerujemo u bolje sutra jer općina, koja ima sagrađenu komunalnu i prometnu infrastrukturu, može napredovati, zaključio je Vidaković. (PH)

Broj komentara: 0

Komentirati članak možete samo ako ste prijavljeni!

RegistracijaPrijava

Komentari članaka objavljuju se u realnom vremenu. SBplus.hr ne može se smatrati odgovornim za izrečeno. Zabranjeno je vrijeđanje, psovanje i klevetanje. Upisi s takvim sadržajem bit će izbrisani.

Ostali članci u rubrici
SBplus.hr, Slavonski Brod : Prva faza izgradnje dionice od Okučana do granice s BiH

Trideset mjeseci za velike radove

Prva faza izgradnje dionice od Okučana do granice s BiH

17.7.2019. | 18:00
Most će biti dugačak 426 metara, širok 22,60 metara, a imat će četiri prometne trake, svaku širine 3,75 metara.
Most će biti dugačak 426 metara, širok 22,60 metara, a imat će četiri prometne trake, svaku širine 3,75 metara.
SBplus.hr, Slavonski Brod : Oni se hvale obnovljenim kolodvorom

Hoće li i Brođani moći?

Oni se hvale obnovljenim kolodvorom

11.11.2014. | 0:01
Okučanci ukazuju i na problem pristupnih cesta čiji su kolnici oštećeni prilikom rekonstrukcije i izgradnje željezničke pruge i kolovora
Okučanci ukazuju i na problem pristupnih cesta čiji su kolnici oštećeni prilikom rekonstrukcije i izgradnje željezničke pruge i kolovora
SBplus.hr, Slavonski Brod : Od danas ponovo zatvaraju Autocestu

U studenomu kraj razminiranja

Od danas ponovo zatvaraju Autocestu

3.11.2014. | 0:01
Cijela Brodsko-posavska županija trebala bi nagodinu biti očišćena od mina
Cijela Brodsko-posavska županija trebala bi nagodinu biti očišćena od mina
SBplus.hr, Slavonski Brod : Ovdje Hrvatski radio Okučani

19. obljetnica 'Bljeska'

Ovdje Hrvatski radio Okučani

5.5.2014. | 0:02
U početku je radio djelovao kao Hrvatski radio Okučani, a od 2. kolovoza 1995. godine, na zahtjev osnivača, općina: Okučani, Stara Gradiška, Gornji Bogićevci, izvjesno vrijeme i općine Dragalić te zaposlenika, dobiva naziv: Hrvatski radio "Bljesak"
U početku je radio djelovao kao Hrvatski radio Okučani, a od 2. kolovoza 1995. godine, na zahtjev osnivača, općina: Okučani, Stara Gradiška, Gornji Bogićevci, izvjesno vrijeme i općine Dragalić te zaposlenika, dobiva naziv: Hrvatski radio "Bljesak"
SBplus.hr, Slavonski Brod : Bespovratna sredstva za poduzetnike

Poduzetnički impuls

Bespovratna sredstva za poduzetnike

25.2.2014. | 18:55
Mjere ne pokrivaju cijeli iznos npr. stroja koji se nabavlja, već samo 50 – 75 posto njegove vrijednosti.
Mjere ne pokrivaju cijeli iznos npr. stroja koji se nabavlja, već samo 50 – 75 posto njegove vrijednosti.
SBplus.hr, Slavonski Brod : Intenzivni radovi na željezničkom kolodvoru

U okviru EU projekta

Intenzivni radovi na željezničkom kolodvoru

7.7.2013. | 14:10
Kad se završe svi planirani radovi, željeznički kolodvor u Okučanima bit će, zasigurno, jedan od najmodernijih u cijeloj Hrvatskoj. Pri kraju su radovi na južnom kolosijeku te se 11. srpnja planira otvorenje 1200 metara lijeve strane kolosijeka s četiri skretnice i A-V vezama i t
Kad se završe svi planirani radovi, željeznički kolodvor u Okučanima bit će, zas
SBplus.hr, Slavonski Brod : Republika Srpska (BiH) brža od Hrvatske

Međunarodni koridor E661

Republika Srpska (BiH) brža od Hrvatske

27.4.2013. | 12:50
Iako u Ministarstvu pomorstva, prometa i infrastrukture napominju kako je "hrvatska strana ispunila sve projektne aktivnosti i obveze u zadanom roku" druga je strana četverotračnu autocestu međunarodnog koridora E661 dovela do nasipa preko puta Stare Gradiške.
Iako u Ministarstvu pomorstva, prometa i infrastrukture napominju kako je "hrvat
SBplus.hr, Slavonski Brod : Do 2014. u Zagreb vlakom brzine 160 km na sat

FOTO: Vendoren, Hajdaš...

Do 2014. u Zagreb vlakom brzine 160 km na sat

25.10.2012. | 9:50
Radovi, koje s 85 posto financira Europska unija (sredstvima iz IPA fonda) a s 15 posto državni proračun, trebali bi biti završeni do 2014. godine, kad će vlakovi, na toj dionici, postizati brzinu i do 160 km na sat.
Radovi, koje s 85 posto financira Europska unija (sredstvima iz IPA fonda) a s 1