Prikaza: 5551
|

Jedinstveno 'pero' Lijepe Naše:

'Ovo je inspirativna sredina za pisanje političkih trilera'

Nova Gradiška : 'Ovo je inspirativna sredina za pisanje političkih trilera'Drago Hedl na predstavljanju knjige u Novoj Gradiški(Foto: Radio Nova Gradiška)

Njegova je veličina u tome što, obogaćen dugogodišnjim iskustvom, gotovo nikada ne dopušta da novinarski eros zamagli istinu.

NOVA GRADIŠKA - Novi roman Drage Hedla, naslova „Kijevska piletina", u nakladi Ljevka, prošli je tjedan svečano predstavljen publici na najvećem hrvatskom sajmu knjiga - zagrebačkom Interliberu. Uz drugih četrdesetak autora, Hedl je baš taj Sajam izabrao za prvo predstavljanje završnog dijela svoje kriminalističke trilogije koju, uz spomenutu, čine knjige „Izborna šutnja" i „Ispovjedna tajna".

Logičan izbor, rekli bismo, jer je upravo na Interliberu, 2014. godine, Drago Hedl bio laureat književne nagrade „Kočićevo pero". Tada je nagrađen za svoj prvi roman „Donjodravska obala" koji govori o odrastanju u Osijeku pedestih godina prošloga stoljeća te društeno-političkim okolnostima u to vrijeme. Hedlovo je djelo uvršteno među najbolje ovogodišnje naslove, a da je zvijezda 42. po redu izdanja tog knjigoljupcima omiljenog Sajma, dovoljno su govorile njegove fotografije kojima su bili 'ukrašeni' paviljoni.

Kao predstavnik izumrle vrste u Hrvatskoj - zvane 'istraživački novinari' - Hedl već godinama oštrim perom ispravlja 'krive Drine'. Rijetki ga se usude ignorirati, a kada to i učine, uglavnom ih 'uništi' svojim poznatim serijama istraživačkih reportaža koje objavljuje na portalu Telegram, dok za SBplus piše 'Nedjeljnu propovijed'. Zbog afera koje je razotkrio - ne samo u političkom životu, nego i u različitim institucijama - mnogi su morali otići s funkcija ili su, pak, bili potjerani s radnih mjesta na kojima su se ponašali nečasno. Podsjetimo, primjerice, na to kako su, nakon Hedlova istraživanja i pisanja, s funkcija maknuti svi sudci porotnici koji su imali stranačke iskaznice.

- Meni je podjednako drago novinarstvo i spisateljstvo, a počeo sam kao urednik časopisa. Nakon toga sam zaglibio u novinarskim vodama, upao u tu brzu rijeku koja me bacala čas lijevo čas desno. Poneki govore više lijevo, ali dobro, to je stvar naših opredjeljenja. Isplivao sam i vratio se književnosti, to je moja stara ljubav iz mladih dana. To je moja oaza mira, sreće i zadovoljstva. - poručio je Hedl.

Novu Gradišku izabrao je za ovotjedno predstavljanje novog romana. U prostorijama Turističke zajednice, okupio je ljubitelje svog stila pisanja - bilo da se radi o onome što stvara kao novinar ili kao književnik. Kod Hedla se stvarnost i fikcija, svakako, isprepliću.

- Meni je, kao autoru, bilo lako napisati roman u kojemu se isprepliću kriminal i politika, nažalost, na jedan drastičan način. Dio onoga što u romanu opisujem također je i naša stvarnost, ima tu i fikcije i autorske slobode. Kad pogledamo kako funkcionira naš politički život, onda vidimo da je vrlo često duboko zaglibio u kriminal. Lako je napisati takav roman kad živite u inspirativnom okruženju, svaki dan nam se nude primjeri na osnovu kojih se može napisati krimić, naravno, uz malo mašte. Moji romani, a drago mi je da je to i kritika primijetila, imaju i snažnu kritičku notu prema društvenim anomalijama; korupciji, kriminalu, pohlepi, beskrupuloznosti, potpunom pomanjkanju empatije. Zato bih „Izbornu šutnju" i „Ispovjednu tajnu" radije svrstao u političke trilere. - na predstavljanju knjige u Novoj Gradiški kazao je Drago Hedl.

'Uživo' šutljiv i skroman, a 'napisanim riječima' jedan od najjačih u Lijepoj Našoj, Drago Hedl u današnjem je novinarstvu, sinonim za onoga čijim informacijama treba vjerovati. Na objektivan, informativan, provjeren i smiren način, s 'neodoljivom lakoćom' otkriva čitateljima ono što bi, u suprotnom, gotovo sigurno, ostalo 'gurnuto pod tepih'. Iz blagog sarkazma i karakterističnog stila pisanja, najveći zaljubljenici u Hedlove rečenice, dakako, osjete i njegovu sugestivnost kada je u pitanju odluka o tomu čiju stranu oni moralni i pravedni trebaju zauzeti, no njegova je veličina u tome što, obogaćen dugogodišnjim iskustvom, gotovo nikada ne dopušta da novinarski eros zamagli istinu.

Upravo zbog istine koju svojim čitateljima neumorno servira, Drago Hedl danas je jedan od najpoznatijih hrvatskih novinara i suvremenih književnika te rijedak uzor mlađoj generaciji koja na njegovu primjeru ima priliku vidjeti kako borba ponekad ipak nije uzaludna.