Kolumne : Virtual Unreality

Objavljeno: 17.8.2013. u 9:12
Prikaza: 3094
|
Autor: Miroslav Mazurek

Rangiranje portala

Moj je tata jači od tvoga

root : Moj je tata jači od tvogaGoogle trends

Može li se ugled i utjecaj u društvu iskazati suhoparnim matematičkim modelom, analizom bezličnih brojeva i prebrojavanjem ili je potrebno nešto više?

Još od početka World Wide Weba 1990. pa sve do danas, autori i vlasnici pojedinih web stranica su se rado međusobno uspoređivali i pokušavali ustanoviti tko je od njih najutjecajniji, najvažniji, najbolje rangiran. U počecima weba, krajem 1993. postojalo je svega oko 500 web sjedišta, krajem 1994. već ih je bilo preko 10000, a neki brodski serveri su startali već u prvoj polovici 95. tj. bili su među prvih 20000 web sjedišta na svijetu.

Najbitniji je sadržaj

Netko od kolega „portalista" izvršio je brutalni atak na našeg (pravog) glavnog urednika, zlonamjerno mu napomenuvši kako je SBplus navodno izgubio primat među brodskim portalima. 
No, kako se web strelovito razvija i širi, tako nije moguće živjeti na staroj slavi, nego se mora stalno raditi na tehnološkom, dizajnerskom, marketinškom i sadržajnom unapređenju web sjedišta ili kako ih danas gotovo sve zovemo - web portala. Iako će mnogi stručnjaci naglasiti kako je nužno raditi paralelno na razvoju svih ovih sastavnica, oni najiskusniji znaju kako je na kraju ipak daleko najbitniji sadržaj. Prekrasan dizajn, sjajna tehnološka rješenja i snažan marketing zaokupiti će pozornost posjetitelja na neko vrijeme, ali bez zanimljivog, intrigantnog i raznovrsnog sadržaja to neće trajati dugo.

Navodno izgubljeni primat

Sve ovo navodim jer je netko od kolega „portalista" izvršio brutalni atak na našeg (pravog) glavnog urednika, zlonamjerno mu napomenuvši kako je SBplus navodno izgubio primat među brodskim portalima. Ako se to i dogodilo, dogodilo se na nekoj manje bitnoj web-metrics ili pagerank stranici koja na osnovu nekih svojih algoritama i izračuna govori o mjestu, ugledu i utjecaju nekog web portala. Čak da se to dogodilo i na samom Googlu ili nekom drugom od najuglednijih ranking sajtova, opet bi to valjalo uzeti s velikom rezervom, jer teško da svi napredni mambo-jumbo marketinški trikovi poput SEO optimizacije, on-page i off-page trikova mogu poremetiti dugo stvarani poredak. Sve te optimizacije za tražilice, socijalne medije i ostale varalice nisu ništa drugo do varalice, trikovi. Psihološki bihevioristički trikovi, spektakularan dizajn, sve najnovije tehnološke zezalice doslovno će na prijevaru dovući čitatelje na neki portal i pridonijeti povećanju toliko obožavanih „pageviews", „unique pagevievs" ili „uniqu visitors", ali, kao što sam već naglasio: bez sadržaja, atraktivnih i raznovrsnih tekstova, od portala nema ništa. Institucije, tvrtke i web sjedišta za rangiranje web sjedišta su gotovo uvijek vođeni kriterijem zarade koju imaju od neke stranice koju rangiraju, a i kada to nije slučaj, kada se radi o krajnje objektivnom mjeritelju, on baš zato što je matematički objektivan ne može dati prave i vjerodostojne rezultate. Na primjer, za portal sa novostima i komentarima nije svejedno čita li ga 100 anonimusa ili 100 viđenijih političara, znanstvenika ili kulturnjaka.

Prava  mjera utjecaja u društvu

Dakle, koliko god se netko tješio trikovima kojima prevari web surfere ne bi li posjetili njegov portal, koliko god se netko uzdao u suhoparnu matematiku, web stranice i portale ne može se izmjeriti tako jednostavno. Njihova prava mjera je mjera utjecaja u društvu, odnosno među svojim čitateljima i može se vidjeti iz nekoliko pokazatelja:
  • Ako imate snažan utjecaj i puno čitatelja, onda vjerojatno imate i dosta (uglednih) autora koji pišu ili bi htjeli pisati za vaš portal. Nekada anonimni autori grade svoje ime preko poznatog portala pa je zato riječ uglednih u zagradi.

  • Vaše tekstove puno prenose ostali portali ili reagiraju na ono o čemu i kako pišete. Neki vaši autori bivaju stalno prozivani s drugih portala. Oko portala se širi dosta kontroverze.

  • Poznate i utjecajne osobe rado daju izjave za vaš portal ili samostalno komentiraju tekstove. Do vas dolaze glasovi kako redovito prate vaš rad. Čujete kako se vaš portal prati čak i u Vladi.

  • Iz analiza vidite kako sve više ljudi među prvim stvarima koje ujutro napravi na računalu je otvaranje vašeg portala. Posjetitelji se dugo zadržavaju na vašem portalu zbog kvalitetnog i zahtjevnog sadržaja.

  • Vaš je portal u stanju pokrenuti mase pa makar se radilo i o šačici fanatičnih sljedbenika. Prepoznati ste po humanitarnim i drugim korisnim akcijama u društvu. Sadržaj vam nije nužno svađalački senzacionalistički, već više radi na unapređenju, pomirenju i toleranciji među raznim društvenim grupama te promociji opće priznatih vrijednosti.

  • Čitatelji dosta komentiraju tekstove te se nerijetko razvijaju žive rasprave. Portali s puno čitatelja koji slabo komentiraju trebaju se zapitati kakvi ih to ljudi čitaju. Ne boje li se možda otkrivanja svog identiteta ili iz nekog drugog razloga ili su pak tekstovi na vašem portalu jednostavno nepoticajni.
Koliko god se netko uzdao u suhoparnu matematiku, web stranice i portale ne može se izmjeriti tako jednostavno. Njihova prava mjera je mjera utjecaja u društvu.

Uspjeh ovisi o zacrtanim ciljevima

Znanost i stručnjaci dali su nam fantastične alate za analizu i unapređenje posjećenosti našeg web sjedišta no nikada to ne trebamo uzeti za jedini pokazatelj svog uspjeha. Naš uspjeh prvenstveno ovisi o zacrtanim zadacima i ciljevima – što želimo postići među svojim čitateljima. Portali mogu imati i obično imaju različite ciljeve: nekome je na prvom mjestu novac i zarada, nekome utjecaj među političarima i moćnicima, drugima utjecaj među intelektualcima i svim slobodoumnim građanima, nekome je bitno pomoći malom, običnom čovjeku u unapređenju njegovih životnih uvjeta, netko zabavlja i informira sunarodnjake daleko od kuće, netko samo želi puštati političku maglu, neki besciljno svaštare itd, itd, itd. Kako su ciljevi različiti, tako su različiti i stupnjevi njihova ispunjenja, a o tome, složit će se i svi stručnjaci za web, alati za rangiranje stranica nemaju pojma.

 

Broj komentara: 4

Komentirati članak možete samo ako ste prijavljeni!

RegistracijaPrijava
Stipe

Stipe

Komentirano: 20.8.2013. | 12:15

1

Sve rečeno u ovom tekstu plus današnji članak o košuljašima bez kravate pametnom sve govore. Može li to izmjeriti taj tvoj Gemius?
spartakus

spartakus

Komentirano: 19.8.2013. | 21:03

2

Svima brodskim portalima pune ruke statistika i usporedbi , a nitko nama 100€ da plati Gemius statistiku..sve do tada ovo je čisto igranje!..A da se Sbplus brecnulo to što je netko prije njih čisti dokaz je ovaj članak!
Stipe

Stipe

Komentirano: 17.8.2013. | 20:31

3

Mislim da je u zadnjem poglavlju sve bitno rečeno. Sve ovisi kakve si je ciljeve tko postavio. Ako netko ima cilj biti prvak u klikanju, onda se zna kako to postići. Mislim da ovaj portal nikada nije težio tome, mada se često pozivaju na te podatke. Meni je zanimljivo kako se ovdje sbosnjakovic javlja kao da je dežuran ili kako se djelic prije izbora javljao i ovdje i na sbperiskopu. Pohvalno. Da ne pričamo o Duspari i Valenti koji su ovdje dežurni i to čini mi se sa više nickova. A pojedine ankete su pokazale kako vjerojatno cjelokupno članstvo HSP AS-a ne silazi s ovog portala, bar u vrijeme izbora.
Cindro

Cindro

Komentirano: 17.8.2013. | 19:30

4

Do promjene na vrhu tablice brodskih klik-portala došlo je zbog svojevremene meritorne ocjene Željka Muuževića u kojoj je upravo portal koji se hvali da ima više posjeta od sbplusa i koji je Mazureku poslužio za izvanrednu kolumnu- proglasio najboljim. Nije to mala stvar imati takvu javnu podršku.

Broj komentara: 4

Komentirati članak možete samo ako ste prijavljeni!

RegistracijaPrijava

Komentari članaka objavljuju se u realnom vremenu. SBplus.hr ne može se smatrati odgovornim za izrečeno. Zabranjeno je vrijeđanje, psovanje i klevetanje. Upisi s takvim sadržajem bit će izbrisani.

Ostali članci u rubrici
SBplus.hr, Slavonski Brod : Kralj za jedan dan ili ljetopisac za vječnost?

Zovkov izdavački poduhvat '4 u 1'

Kralj za jedan dan ili ljetopisac za vječnost?

7.3.2018. | 15:45
SBplus.hr, Slavonski Brod : Broj čitatelja i moćnika koji bi rado ugasili (i) SBplus

Što karakterizira medij?

Broj čitatelja i moćnika koji bi rado ugasili (i) SBplus

19.12.2016. | 11:25
SBplus.hr, Slavonski Brod : Carevo novo ruho

Redizajn SBplusa

Carevo novo ruho

10.12.2015. | 23:55
SBplus.hr, Slavonski Brod : Ogledalo ovdašnje elite

Ljudi našeg doba

Ogledalo ovdašnje elite

12.7.2015. | 0:04
SBplus.hr, Slavonski Brod : Nestandardno izvješće o radu portala SBplus

Skupština udruge PLUS

Nestandardno izvješće o radu portala SBplus

6.6.2015. | 23:15
SBplus.hr, Slavonski Brod : Podanici! Krivima se klanjate

Dvorski sukobi

Podanici! Krivima se klanjate

17.12.2014. | 0:04
SBplus.hr, Slavonski Brod : Isključi računalo i put pod noge

Web za majstore

Isključi računalo i put pod noge

8.5.2014. | 8:50
SBplus.hr, Slavonski Brod : Bliže ljudima ili …?

Gradonačelnik Duspara

Bliže ljudima ili …?

18.1.2014. | 15:20
SBplus.hr, Slavonski Brod : Zagrobni Facebook

Mreža i nakon smrti

Zagrobni Facebook

7.12.2013. | 23:10
SBplus.hr, Slavonski Brod : Jedan od vodećih brodskih trgovaca automobilima

Mangup ili kriminalac?

Jedan od vodećih brodskih trgovaca automobilima

24.10.2013. | 10:20
SBplus.hr, Slavonski Brod : S kime ćemo se uspoređivati?

Zapad je zapadno

S kime ćemo se uspoređivati?

18.9.2013. | 0:04
SBplus.hr, Slavonski Brod : Najljepši zalazak Sunca na svijetu

Zadarski

Najljepši zalazak Sunca na svijetu

12.8.2013. | 0:01
SBplus.hr, Slavonski Brod : Naši šefovi - puno batina, nigdje mrkve

Vječna nestašica

Naši šefovi - puno batina, nigdje mrkve

23.7.2013. | 0:04
SBplus.hr, Slavonski Brod : Fišijada - Dream Team

Neskromno - mimo službenih rezultata

Fišijada - Dream Team

7.7.2013. | 22:30
SBplus.hr, Slavonski Brod : Alibi politika ili politika kao alibi

Novi komiteti

Alibi politika ili politika kao alibi

24.6.2013. | 0:03
SBplus.hr, Slavonski Brod : Nitko neće fukaru

Traže se novi lideri ljevice

Nitko neće fukaru

1.6.2013. | 11:55
SBplus.hr, Slavonski Brod : „Šuplja priča“ ljevice

Izborna spika

„Šuplja priča“ ljevice

22.5.2013. | 22:45
SBplus.hr, Slavonski Brod : Kol'ko nas ima... Nu mene!

Standardi političke promidžbe

Kol'ko nas ima... Nu mene!

6.5.2013. | 0:04
SBplus.hr, Slavonski Brod : Jerko probudi se! Zove te Mirko

Zovak u sjeni Kim Jong-una

Jerko probudi se! Zove te Mirko

18.4.2013. | 0:04
SBplus.hr, Slavonski Brod :
SBplus.hr, Slavonski Brod :