Ne treba biti profinjeni elegantiae arbiter kako bi se dosadašnji vizualni izričaj SBplusa postavio na najviše mjesto među lokalnim portalima. No, od počivanja na lovorikama nema sreće pa je peta godišnjica poslužila i kao poticaj za redizajn portala.
Riječ dizajn (originalno engleski design) nema
zadovoljavajućeg prijevoda na hrvatski, jer se pod dizajnom, osim pukog
vizualnog doživljaja, u stvari podrazumijeva proces iznalaženje rješenja nekog
problema. Konkretno, web dizajn mora vizualnu, odnosno danas multimedijsku
komunikaciju oplemeniti raznim novim mogućnostima koje mu daju komparativne
prednosti u odnosu na klasične tiskovine.
Na razini likovnosti, uspješan dizajn trebao bi polučiti gestalt.
Ova njemačka riječ u osnovnom poimanju govori o obliku, figuri, formi, ali
njeno značenje na višoj razini također nema adekvatnog hrvatskog prijevoda, a
značila bi kako je konačni rezultat veći od pukog zbroja građevnih elemenata. Kompozicija elemenata
koja daje vrijednost više.
U razmatranje ocjene uspješnosti nove pojavnosti news web
portala iliti informativnih mrežnih stranica moraju se u obzir uzeti dvije
njegove funkcije. U doba kada u nas mikroplaćanje
(micropayment), pretplate pa ni donacije nisu uzele većeg maha i poduprle
informativnu portalsku djelatnost, osim osnovne informativne funkcije ne smije
se zaboraviti i na komercijalni, poslovni karakter tog medija. Pored silnog
entuzijazma i volonterstva, news web portal ipak zahtijeva i određena sredstva
za svoje djelovanje, odnosno prvenstveno za svoj opstanak. Stoga, web dizajn
mora, na neki način, pomiriti i uskladiti prezentaciju informacija i prezentaciju
reklama.
Od samog svog početka, SBplus je tehnološki temeljen na WebManageru,
CMS sustavu koji je proizvod brodske tvrtke, a koji pruža, pokazala su to dosadašnja
iskustva, zadovoljavajuću stabilnost i dovoljnu fleksibilnost za njegovu
primarnu namjenu. Novo ruho, odnosno redizajn SBplusa, cara među lokalnim brodskim
portalima, trebao bi donijeti nekoliko poboljšanja: povećanu čitljivost,
snažniju prezentaciju bitnih, udarnih vijesti, povećan sklad između
komercijalnih i informativnih sadržajima te lakšu mogućnost uvođenja novih
vidova komunikacije s posjetiteljima portala.
Sve to nije učinjeno drastičnim promjenama, već što bi rekli
u auto industriji, blagim faceliftingom, koji bi trebao
doprinijeti svim navedenim ciljevima. Postupna unapređenja uskoro će se
dogoditi i u mobilnoj verziji portala, odnosno u dizajnu mrežnih stranica za
pametne telefone, pločasta računala (tablete) i ostale uređaje koji imaju
specifične karakteristike prikaza i korisničkog sučelja.
Novi dizajn SBplusa svakako je korak naprijed i osigurat će
portalu zadržavanje vodećeg mjesta po svim kriterijima, a posebno po vizualnom
iako će unatoč intenzivnom testiranju novog dizajna, za konačne ocjene trebati
nešto više vremenskog odmaka i truda na otklanjanju novo uočenih nedostataka. Valja
se nadati kako će naredne dizajnerske iteracije smjelije uključiti neke nove
napredne web tehnologije te kako će se povećati interaktivnost sa posjetiteljima
portala.
SBplus je do sada imao gestalt, čini se kako će ga imati i
nadalje.
Nepostojanje adekvatnih hrvatskih pojmova u području
grafičkog dizajna i dizajna uopće pa ako hoćete i području likovnosti, pokazuje
koliko smo kao društvo zaostali i u području vizualnog. Gledano i ekonomski ili
poduzetnički, zašli smo u vremena kada više nije primarna kvaliteta, koliko
vizualni, taktilni, osjetilni dojam koji proizvod ostavlja na kupca.