9114
Prikaza
2
Komentara
NA koji način doći iz ulice Đure Pilara do Brodske avenije koja se ulica Petra Svačića zove? Google maps pokazuje svoju rutu, ali okolo. Pošto nemam prijevozno sredstvo, osim ortopedskih cipela koje mi ova država daruje svake dvije godine (nakon što ih odobri komisija/povjerenstvo) idem pješice. Ipak mi je draži moj svakodnevni bezimeni put/staza/cesta, ili što već, koji vodi po sredini naselja. Čisto radi edukacije i vlastite spoznaje što je točan naziv onog po čemu svakodnevno hodam.
Kud svi turci, tu i mali Mujo
Kad neko tko je, prostorno i vremenski, malo izgubljen kao ja počeo sam slijediti druge, ne razmišljajući trebam li tamo ići i zašto stalno idem istom rutom kad je nema na karti (Ima je jedino kao staza bez imena). Drugi su bili dva slučajna prolaznika.
Prošao sam pored betonskih stupića, koji bi, valjda, trebali bit tu kako bi onemogućili prometovanje automobilima, jer sam utvarao kako je staza predviđena za pješake. Mada nisam primijetio znak zabrane prometa automobila, hodanja, levitiranja navedenom možebitnom stazom, mislim kako nema Brođanina koji navedenom stazom nije prošao barem jednom u životu.
Krenuo sam. Nemoj gledati unatrag, pomislio sam, jer možda nešto ide na tebe ovakvog kljakavog i šepavog. I zaista, nije prošlo dugo, upozorava me jedan od drugih: 'Zar ne vidite, pomaknite se da kombi prođe!'.
Pa to je prometnica za pješake, pomislio sam i pomakao se kako ne bih zgazi dostavni kombi, ili kako on ne bi pregazio mene.
Prvo da utvrdim kojom rutom idem. Je li to nerazvrstana lokalna cesta ili pješačka zona? Pješačka staza, ili prometnica. Naime, svemogući Google trasu nije determinirao u svojoj mapi, niti je moćni gradonačelnik Duspara to učinio vertikalnom prometnom signalizacijom.
Da se mene pita, put bih definirao sukladno vrsti prometala. U mom slučaju, pomoću HZZO odobrenih dvogodišnjih ortopedskih cipela.
Spoj Svaćićeve i ulice Đure Pilara, kojeg ni sveznajući Google maps ne imenuje, svježe je asfaltiran s ostavljenih stotinjak rupa. Pardon, 29 - brojao sam.
Po čemu sam hodao?
Biciklistička staza - dakle, izgrađena prometna površina namijenjena za promet bicikala koja je odvojena od kolnika i obilježena propisanim prometnim znakom?
Biciklistička traka - odnosno dio kolnika namijenjen za promet bicikala koji se prostire uzduž kolnika i koji je obilježen uzdužnom crtom na kolniku i propisanim prometnim znakom.
Prvo dvoje nisu. Slavonski Bord ima, uredno, crvenkastom bojom obojane biciklističke staze. Uostalom, nigdje nema znaka, jedino što sam vidio jesu pokidani i pomaknuti betonski stupići na južnom ulazu u Naselje.
Pješačka staza - uređena je prometna površina u prvom redu namijenjena za kretanje pješaka, u kojoj nije dozvoljeno kretanje motornih vozila, osim vozila s posebnom dozvolom.
Obilježen pješački prijelaz - dio je kolničke površine namijenjen za prelaženje pješaka preko kolnika, označen na samom kolniku i prometnim obavijesnim znakovima.
Nogostup – posebno je uređena prometna površina namijenjena za kretanje pješaka, koja nije u razini s kolnikom ceste, ili je od kolnika odvojena na drugi način.
Parkiranje vozila - prekid je kretanja vozila u trajanju dužem od tri minute, osim prekida koji se čini kako bi se postupilo drugo vozilo sukladno prometnom znaku, ili pravilu kojim se upravlja prometom.
Pješački otok - uzdignuta je, ili na drugi način obilježena, površina koja se nalazi na kolniku i koja je određena za privremeno zadržavanje pješaka koji prelaze preko kolnika, ili ulaze u vozilo i izlaze iz vozila javnog prometa.
I sad, da definiram sam sebe kao pješaka
Pješak jeosoba koja sudjeluje u prometu, a ne upravlja vozilom, niti se prevozi u vozilu ili na vozilu, osoba koja vlastitom snagom gura ili vuče ručna kolica, zaprežno vozilo ili motorno vozilo, dječje prijevozno sredstvo, bicikl ili prijevozno sredstvo na osobni ili motorni pogon za osobe s invaliditetom ili starije osobe, ako se pritom kreće brzinom čovječjeg hoda, te osoba koja klizi klizaljkama, skijama ili saonicama ili se vozi na koturaljkama, skateboardu i slično.
E to bih mogao biti ja. Malo bi bilo čudno da guram, pardon, nosim svoj sobni bicikl pored sebe. Još bi bilo čudnije da sjednem i da ga vozim na pola neidentificiran rute. Definiram se kao nedefiniranog definicijom pješaka. Mislim kako HZZO ne odobrava skije, ali mogu provjeriti. Što se tiče vožnje saonicama, globalno zatopljenje nas je zaribalo. Snijega nema, saonice su spomen na neka prošla vremena - kad su nas sanjkali, ili smo se sanjkali, na još nedefiniranoj stazi.
Zona smirenog prometa - područje je u naselju obilježeno propisanim prometnim znakom, u kojem se vozila ne smiju kretati brzinom većom od brzine hoda pješaka i u kojem je dječja igra svugdje dopuštena.
Zaključio sam kako moja nedefinirana staza vodi, od pomaknutih betonskih stupića, do nepomaknutih metalnih stupića na sjevernom ulazu u Naselje. Dok sam hodao, prebrojao sam četiri automobila, dva kombija, šest pješaka, četiri biciklista i 29 rupa. Po povratku kući, ispred moga stana, na pješačkoj stazi, okretao se kamion. Dakle, ispred mog stana je okretište za kamione. Naime, niti jedan ne može na sjever jer su tamo postojani metalni stupići.
Bitno da imamo plišanu rodu
Vozači bi mogli kazati: što nije zabranjeno dopušteno je. A u našem Naselju ili nema prometnih znakova ili ih nitko ne poštuje. Bitno da imao plišanu rodu. Koju neki vrlo cijene.
Kad sam došao do metalnih stupića, isključio sam brojač koraka na svom moćnom kineskom mobitelu. Od polu uklonjenih betonskih stupića do postojanih metalnih - 430 metara. Naime, na karti je zabilježen moj drndavo klimavi hod od 604 koraka. Dobra vježba, još samo na četvrti kat.
Vanja hvala ti na ovom tekstu. Zanimljiv, poučan....Uvijek sam cijenio ljude koji nešto napišu i onda to potpišu. I mene svrbi tema “naselje Slavonija 1”. Što se tiče svih zanemarivanja koja se događaju na naselju jedino si to mogu objasniti... Prikaži sve na način da gradonačelnik pati za krajolikom žeravca pa je tu vizuru zaostale i neuređene sredine,na žalost stanara, htio upriličiti baš na našem naselju.