Priča o mogućem mitu pri nabavi Patrijinih vozila ponovo je aktualizirana ovih dana nakon što je finsko tužiteljstvo najavilo da će podići optužnicu protiv bivšeg glavnog direktora i još dvojice bivših zaposlenika Patria Vehycles Oi zbog sumnje da su podmićivanjem 2007. "podmazali" prodaju Patrijinih vozila Hrvatskoj
Istraga koju
zajednički vode istražiteljski timovi Hrvatske, Finske i Austrije o prodaji
Patrijinih oklopnih vozila Hrvatskoj vojsci 2007. i dalje traje, piše Jutarnji list.
U Hrvatskoj
su istražitelji USKOK-a ispitali niz ljudi vezanih uz nabavu tih vozila. S
njihovim iskazima, prikupljenom dokumentacijom i podacima s kojima raspolažemo
upoznali smo finske i austrijske kolege, kao što su i oni nama dostavili
njihova saznanja iz istrage. To je sve što vam u ovom trenutku mogu reći,
detalje iz istrage ne možemo otkrivati, potvrdio nam je danas izvor iz DORH-a
na pitanje u kojoj fazi je istraga koja bi trebala utvrditi je li 2007. pri
nabavi 84 Patrijina oklopna vozila vrijedna 112 milijuna eura za potrebe
Hrvatske vojske netko u Hrvatskoj uzeo mito i, ako jest, tko.
Finske optužnice
Priča o
mogućem mitu pri nabavi Patrijinih vozila ponovo je aktualizirana ovih dana
nakon što je finsko tužiteljstvo najavilo da će podići optužnicu protiv bivšeg
glavnog direktora i još dvojice bivših zaposlenika Patria Vehycles Oi zbog
sumnje da su podmićivanjem 2007. "podmazali" prodaju Patrijinih
vozila Hrvatskoj, te navodnih sumnji da su mito dali, ili namjeravali dati,
tadašnjem hrvatskom predsjedniku Stjepanu Mesiću i direktoru tvrtke Đuro
Đaković-Specijalna vozila, Bartolu Jerkoviću. I Mesić i Jerković oštro
opovrgavaju takve tvrdnje.
Sporne količine
Još 2011.
državna odvjetništva Finske, Hrvatske i Austrije potpisala su ugovor o
formiranju zajedničkog tima čija je zadaća istražiti sumnje prema kojima je
Patria pri prodaji oklopnjaka HV-u nekome u Hrvatskoj dala mito. Jedan od naših
izvora koji je 2007. bio u krugu osoba uključenih u nabavu 84 Patrijina
oklopnjaka, međutim, ističe da mu se spominjanje Mesića i Jerkovića čini
nelogičnim, jer nisu osobe koje su po formalnim položajima 2007. bile nadležne
za sklapanje ugovora o kupnji vojnih vozila. Sklapanje ugovora o nabavi je,
podsjeća naš izvor, bilo u nadležnosti MORH-a. Testiranja prije sklapanja
ugovora, podsjeća isti izvor, pokazala su značajne prednosti Patrijinih vozila
na onima austrijskog konkurenta Steyra, pa je nejasno zašto bi Patrija mitom
poticala prodaju svojih vozila koja po kvaliteti i cijeni nisu imala
konkurenciju.
- Ono što u
tome poslu može biti sumnjivo jest ukupna ugovorena količina Patrijnih vozila. Ugovorena
je nabava ukupno 126 oklopnjaka što apsolutno nadmašuje stvarne potrebe
hrvatske vojske za tom vrstom opreme, kaže sugovornik.