SLAVONSKI BROD – U više navrata smo pisali kako most u Svilaju, kojim je odnedavna krenuo i promet teretnih vozila i roba, Slavonskom Brodu još nije donio očekivano rasterećenje graničnog prijelaza u gradu, a time niti čišći zrak.
MUP je SBplus portalu još ranije odgovorio kako teretni promet na prijelazu Slavonski-bosanski Brod neće zabraniti, pa je jasno kako će Brođani i daje ovisiti o slobodnoj procjeni vozača teretnih vozila koji im je prijelaz bolje koristiti. Pomak nabolje, kada već zabrane kojom bi se to riješilo nema, mogao bi donijeti, završetak autoceste A5, čiji je sastavni dio i most u Svilaju.
Riječ je autocesti koja će biti dio Paneuropskog koridora Vc, dijela mreže europskih koridora koji je dogovoren na konferenciji europskih ministara prometa u Helsinkiju 1997. godine.
Podsjetimo, ogranak je to petog prometnog koridora koji prometno čvorište glavnog mađarskog grada povezuje s prostorom Jadrana. Počinje kod Budimpešte te se proteže kroz Mađarsku do granice s Republikom Hrvatskom. Na području Republike Hrvatske proteže se u smjeru sjever - jug pokraj Belog Manastira i Osijeka sve do granice s Bosnom i Hercegovinom, gdje nastavlja u smjeru južne hrvatske granice, točnije do luke Ploče na Jadranskom moru.
No, na njegov završetak trebat će se još pričekati. Naime, prema izjavama iz Hrvatskih autocesta u tijeku je upravnopravni postupak ishođenja građevinske dozvole i izrada projektne dokumentacije za poddionicu između Belog Manastira i Republike Mađarske, čijom bi gradnjom bio završen hrvatski dio radova.
- Postupak javne nabave, sukladno pravilima banke EBRD, počet će sredinom 2022. godine, a početak radova u planu je krajem 2022. godine. Financiranje je osigurano preko kredita banaka EBRD i HBOR. - za Glas Slavonije naveli su u HAC-u. Što se tiče dionice u izgradnji, a koja se proteže od novog dravskog mosta do jedinog baranjskog grada, ističu kako je do sada realizirano 77 posto radova, zaključno s krajem veljače.
Na koridoru Vc dosad su izgrađene dionice između Osijeka i Đakova, dužine 32,5 kilometara (puštena u promet 2009. godine), Đakovo - Sredanci u dužini od 23 kilometra (puštena u promet 2007. godine) te Sredanci - granica Bosne i Hercegovine, dužine 3,5 kilometara (puštena u promet 2015. godine). Most Svilaj, kao sastavni dio ove dionice, u promet je pušten 30. rujna prošle godine i u punoj je prometnoj funkciji, zajedno s ukupno 59 kilometara autoceste A5 od Osijeka do granice s Bosnom i Hercegovinom. Vrijednost tih radova je 22.308.022,34 eura, bez PDV-a, od čega su, sukladno međudržavnom sporazumu RH i BiH, Hrvatske autoceste financirale 50 posto.
Panirani završetak radova na dionici koja bi u Hrvatskoj označila završetak radova je kraj 2024. godine. Hoće li Brođani čekati još nekoliko godina do stavljanja u uporabu kompletnog koridora Vc na istoku i završetak svih radova na pristupnim cestama i mostu preko Save na zapadu kod Gradiške, kako bi se riješili velikog broja kamionskog prometa koji utječe na kvalitetu zraka ili će se uspjeti izboriti za neko bolje i kvalitetnije rješenje ostaje vidjeti.
- Najnoviji
- Najstariji
-
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona. -
e24be26695da9b22b35a08f8a759be580506473a21.03.2022. u 03:46
Uklonite gradsko smetlište iz grada pa će zrak biti kvalitetniji.
-
Samo_istina20.03.2022. u 21:45
Kamionski promet nikad nece zabraniti na GP Slav. Brod iz razloga troskova i vremena koje iziskuje voznja do GP Svilaj jer ovako dodju do SB-a i dalje nemaju cestarine a i moteli i benzinske u BiH imaju koristi.
-