Život : Potrošači

Objavljeno: 15.3.2012. u 9:20
Prikaza: 2337
|
Autor: Željko Jelavić

Velika obitelj

Svjetski dan zaštite potrošača

Brodsko-posavska županija : Svjetski dan zaštite potrošača
Još od 1983. godine obilježava se Svjetski dan potrošača (World Consumer Rights Day) koji korijene vuče iz 1962. kada je američki predsjednik John F. Kennedy (15. ožujka) donio "Deklaraciji o osnovnim pravima potrošača".Dokumentom se određuju četiri osnovna prava potrošača :
  •  pravo na sigurnost roba i usluga
  •  pravo na cjelovitu, istinitu i pravovremenu informaciju
  •  pravo na izbor roba i usluga
  •  pravo potrošača da se čuje njihov glas  
Glavna skupština Ujedinjenih naroda (9.4.1985.) usvojila je Rezoluciju 39/248, u okviru koje je usvojen i UN-ov Vodič za zaštitu potrošača, a nadopunjen je s još četiri stavke:
  •  pravo na zadovoljavanje temeljnih životnih potreba,
  •  pravo na naknadu štete
  •  pravo na obrazovanje potrošača
  •  pravo na zdravi okoliš. 

Republika Hrvatska se Zakonom o zaštiti potrošača približila uređenim društvima s izgrađenim sustavom zaštite potrošača. Postavlja se pitanje koliko tj. u kojoj mjeri sami konzumiramo zajamčena nam prava? Jeste li se ikada žalili da vam je "uvaljen" nekvalitetan proizvod? Koliko ste puta vratili robu zbog nekih propusta u deklaraciji ili zbog greške? Jeste li to bar pokušali? Jeste li bili zadovoljni ophođenjem trgovca ili davatelja usluga i jeste li i kome prosvjedovali ili uputili prigovor? Jeste li svjesni da su kupci kadri itekako utjecati na kvalitetu proizvoda i usluga na tržištu, pa čak i na cijenu?

Evo, 10 najčešćih pitanja glede reklamacija i 10 naputaka kako ih riješiti, te nekoliko vezanih linkova.

Potrošač

Gledajući općenito, potrošač ili konzument je osoba ili kućanstvo koje kupuje, troši i konzumira proizvode i usluge gospodarskog sustava. Znači, u većoj ili manjoj mjeri, svi pripadamo velikoj skupini (potrošača) koja danas obilježava svoj dan.

 

Broj komentara: 9

Komentirati članak možete samo ako ste prijavljeni!

RegistracijaPrijava
zjelavic

zjelavic

Komentirano: 15.3.2012. | 15:33

1

jedandanzivota-isprika, ne zahvalih se na iscrpnom i svakako poučnom komentaru. živ bio!
zjelavic

zjelavic

Komentirano: 15.3.2012. | 15:32

2

@jedandanzivota- i sam sam prije par godina u nekoliko navrata morao interventirati dotičnom davatelju usluga. nekoliko je puta to bilo telefonski,a dva puta (problem telefonske linije) i pismeno. sve je rješeno,ali nisam bio zadovoljan vremenom koje je na to utrošeno. također moram reći da sam kontaktirao i udrugu za zaštitu potrošača (u osijeku) koja mi tada i nije bila od pomoći. danas je nadam se drugačije. isto tako (nažalost) dva puta sam kupio električni uređaj koji nakon prvog korištenja nisu bili u redu. moram reći da sam u jednom slučaju nadoplatio za drugi, a jednom sam tražio i dobio povrat novca (doduše nakon upoznavanje prodavača o njegovim obvezama i mojim pravima kao kupca). @ SirOliver - glede nekih njihovih usluga, moram reći da sam zasad osuđen na njih, ali isto tako da sam mnogo zadovoljniji tretmanom otkada nemam pretplatu.
SirOliver

SirOliver

Komentirano: 15.3.2012. | 14:40

3

Od t-coma više ni hladne vode ne bih uzeo.
jedandanzivota

jedandanzivota

Komentirano: 15.3.2012. | 14:26

4

Sve ovo sam napisao kako bi se kupci T-Com upoznali sa svojim pravima. Niste li i vi bili jedna od zakinutih mušterija ?
jedandanzivota

jedandanzivota

Komentirano: 15.3.2012. | 14:23

5

Mail T-Com-u Poštovani gospodine Pavlić! Navodim dio Vašeg maila od 22.7. 2011.god.: „Kao uslužna kompanija nastojimo što je više moguće izaći u susret zahtjevima, željama i zadovoljstvu naših korisnika, stoga je donesena odluka o otpisu zaduženih mjesečnih naknada za spornu uslugu po Vašem računu broj 7110000899 za 05/2011 i 06/2011 u ukupnom iznosu od 117,96 kuna (PDV uključen). Uvidom u Vaše račune ustanovljeno je da ste račune, za koje je izvršen otpis, podmirili u cijelosti, stoga će Vam sljedeći Internet računi biti umanjeni za otpisane iznose.......“ Tako se radi s vjernim i dugogodišnjim kupcima. Znajte, ja ne bih propao za tih 117.96 kuna, ali, radi se o principu da treba razvijati korektne odnose s kupcima. Mislim da vašim stručnjacima nije problem napraviti izmjenu u vašim računalnim programima kako bi, 15 dana prije isteka ugovora, poslali obavijest kupcima, bilo putem SMS-a, maila i slično, da je ugovor pri kraju. Ako nema odgovora, kupca isključite iz paketa. Ako, pak, kupcu manjka taj paket, može vas nazvati i obnoviti ugovor. Time bi izbjegli kršenje članka 54, Zakona o zaštiti potrošača Republike Hrvatske. Usput, osobno sam u zadnjih desetak godina uputio barem 200 ljudi koji su zatražili vaše usluge (internet, mobitel, MaxTV) i dobili su ih od vas. Dakle, nakon svega, zadovoljan sam načinom riješavanja našeg zajedničkog problema. S poštovanjem,
jedandanzivota

jedandanzivota

Komentirano: 15.3.2012. | 14:21

6

Poštovani gospodine xxxxxxxx, nastavno na Vaš e-mail, želimo Vas obavijestiti da je izvršena detaljna provjera kojom je ustanovljeno da je Vaš prigovor riješen prethodnim dopisom 74243/11 te Vam je na isti poslan odgovor dana 18.7.2011.godine. Naime, prethodnim prigovorom Vam je detaljno pojašnjen proces produljenja ugovorne obveze i naplata mjesečnih naknada paketa HBO,Cinemax & HBO On Demand. Kao uslužna kompanija nastojimo što je više moguće izaći u susret zahtjevima, željama i zadovoljstvu naših korisnika, stoga je donesena odluka o otpisu zaduženih mjesečnih naknada za spornu uslugu po Vašem računu broj 7110000899 za 05/2011 i 06/2011 u ukupnom iznosu od 117,96 kuna (PDV uključen). Uvidom u Vaše račune ustanovljeno je da ste račune, za koje je izvršen otpis, podmirili u cijelosti, stoga će Vam sljedeći Internet računi biti umanjeni za otpisane iznose. Također koristimo ovu priliku da bi naglasili kako sukladno članku 50. Zakona o elektroničkim komunikacijama pretplatnik može operatoru javnih komunikacijskih usluga podnijeti prigovor na iznos kojim je zadužen za pruženu uslugu odnosno prigovor na kakvoću pružene usluge u roku od 30 dana od dana dospijeća računa za pružene usluge, ako se radi o prigovoru na iznos kojim je zadužen za pruženu uslugu, ili u roku od 30 dana od dana pružanja usluge, ako se radi o prigovoru na kakvoću pružene usluge. Ukoliko prigovor na iznos računa nije podnesen sukladno navedenom smatra se da je iznos računa prihvaćen. Ovim putem Vam želimo uputiti ispriku ukoliko smo izazvali Vaše nezadovoljstvo. U nadi da ćete ipak uvažiti naše obrazloženje i naše isprike, srdačno Vas pozdravljamo. Na ovaj odgovor imate pravo pritužbe Povjerenstvu za pritužbe u drugostupanjskom postupku putem Sektora za usluge privatnim korisnicima u roku 30 dana nakon primitka istog na niže navedene kontakte. S poštovanjem
jedandanzivota

jedandanzivota

Komentirano: 15.3.2012. | 14:20

7

Re: Prigovor radi nepoštivanja Zakona o pravima potrošača, 74243/11 Gosp. Pavlić! Izgleda da mi živimo u dva različita svijeta. U svijetu u kojem živite vi i vaš T-Com, ne poštuju se zakoni države u kojoj zgrćete enormni kapital. Prema Zakonu o zaštiti potrošača za Republiku Hrvatsku, postoji članak 54 i 55 koji govore o tome tko je u pravu. Sada više ne tražim razliku u cijeni, tražim da mi se vrati kompletan iznos novca, za programe za koje nisam imao ugovor. Danas šaljem prigovor u vašu centralu, u Njemačku. Vjerujem da tamo poštuju zakon te zemlje. Nakon toga slijedi tužba.
jedandanzivota

jedandanzivota

Komentirano: 15.3.2012. | 14:18

8

Odgovor T-Com-a na moj gornji e-mail: Poštovani gospodine xxxxxx, (namjerno sam iksirao)) nastavno na Vaš E-mail u kojemu iznosite nezadovoljstvo naplatom HBO, Cinemax & HBO On Demand paketa, a za priključak broj 035/451-367, te Vas želimo izvijestiti o sljedećem. U vezi aktivacije nekog od dodatnih MAXtv paketa uz ugovornu obvezu na 12 mjeseci, nakon isteka minimalne ugovorne obveze (1+12 mjeseci), pretplata se automatski obnavlja sve dok korisnik sam ne otkaže uslugu ili promjeni paket. Pretplata se obnavlja bez ugovorne obveze u istom trajanju u kojem je sklopljena (u ovom slučaju 12 mjeseci). Vremensko razdoblje trajanja pretplate je neograničeno tj. do otkaza ugovora. Nakon isteka minimalne ugovorne obveze, korisnik može otkazati uslugu bez penalizacije u bilo kojem trenutku, međutim mora platiti puni iznos za mjesečnu pretplatu za mjesec u kojem je otkazao ugovor, no ima mogućnost gledanja programa do kraja mjeseca za koji plaća pretplatu. Također želimo napomenuti da postoji razlika u mjesečnoj naknadi paketa HBO,Cinemax & HBO On Demand; ukoliko se isti aktivira uz ugovornu obvezu na 12 mjeseci cijena paketa je 60,49 kn (s PDV-om), a ukoliko se aktivira na mjesec dana iznosi 70,57 kn (s PDV-om). Slijedom navedenog, Vaš prigovor nismo u mogućnosti uvažiti, a budući da ne postoje razlozi za smanjenje potraživanja, molimo za razumijevanje ove odluke. Na ovaj odgovor imate pravo pritužbe Povjerenstvu za pritužbe u drugostupanjskom postupku putem Sektora za usluge privatnim korisnicima u roku 30 dana nakon primitka istog na niže navedene kontakte. Sve dodatne informacije možete zatražiti besplatnim pozivom na broj telefona Službe na korisnike, 0800 9000.
jedandanzivota

jedandanzivota

Komentirano: 15.3.2012. | 14:16

9

Kako natjerati T-Com raditi u skladu sa zakonom…. Svojevremeno sam poslao e-mail T-Com_u slijedećeg sadržaja: Poštovani! Uz standardni paket MAX TV-a, naručio sam, dodatno, putem telefona i paket HBO i Cinemax s trajanjem od 12 mjeseci. Kako je paket nakon 12 mjeseci istekao, niste me niti obavijestili, a niti pitali, želim li nastaviti s gledanjem tih programa. Prilikom narudžbe telefonom nitko mi nije rekao da će se nastaviti zaračunavanje po višoj cijeni kada paket istekne. Računi su stizali i ja sam ih uredno plaćao, vjerujući vam i smatrao sam, da imam za partnera ozbiljnu firmu. No, kad sam pregledao jedan od računa ustanovio sam da mi je paket HBO_a i Cinemaxa istekao, a vi uredno šaljete račun za te pakete, ali po većoj cijeni od skoro 18%. (Mj. naknada- HBO&Cinemax&HBO On Demand (1 mj.). Niste poštovali Zakon o zaštiti potrošača i članke koji o tome govore: Zabrana slanja proizvoda bez narudžbe potrošača Članak 54. (1) Nije dopušteno isporučiti potrošaču proizvod ili pružiti uslugu koju potrošač nije unaprijed naručio, ako je riječ o naplatnom poslu. (2) Ako trgovac, suprotno stavku 1. ovoga članka, pošalje potrošaču određeni proizvod, smatra se da je taj proizvod promidžbeni dar trgovca. (3) Ništetna je odredba u uvjetima poslovanja trgovca ili ponudi poslanoj bez prethodne narudžbe potrošača prema kojoj bi šutnja potrošača značila prihvat ponude. (4) Odredbama stavaka 1. do 3. ovoga članka ne dovode se u pitanje odredbe ovog ili drugih zakona o prešutnom obnavljanu ugovora.

Broj komentara: 9

Komentirati članak možete samo ako ste prijavljeni!

RegistracijaPrijava

Komentari članaka objavljuju se u realnom vremenu. SBplus.hr ne može se smatrati odgovornim za izrečeno. Zabranjeno je vrijeđanje, psovanje i klevetanje. Upisi s takvim sadržajem bit će izbrisani.

Ostali članci u rubrici
SBplus.hr, Slavonski Brod : Povrat poreza ove godine ide brzo

Svi će biti isplaćeni do kraja kolovoza

Povrat poreza ove godine ide brzo

12.8.2019. | 14:30
SBplus.hr, Slavonski Brod : Zabranjen promet za dio teretnih vozila u županiji

Sljedećih godinu dana, od 0 do 24 sata

Zabranjen promet za dio teretnih vozila u županiji

1.7.2019. | 10:45
SBplus.hr, Slavonski Brod : Privremeno se zatvara cesta u Srednjem Lipovcu

Dana 26. i 27. lipnja, od 7 do 19 sati

Privremeno se zatvara cesta u Srednjem Lipovcu

26.6.2019. | 12:17
SBplus.hr, Slavonski Brod : Vlak prolazi dok je rampa podignuta

Željeznički prijelaz Sapci-Staro Topolje

Vlak prolazi dok je rampa podignuta

20.5.2019. | 22:10
SBplus.hr, Slavonski Brod : Police socijalnih samoposluga prazne

Unatoč novim propisima o donacijama

Police socijalnih samoposluga prazne

17.12.2017. | 15:55
SBplus.hr, Slavonski Brod : Nestle opoziva svoj proizvod sa tržišta

Obavijest za potrošače

Nestle opoziva svoj proizvod sa tržišta

31.5.2016. | 15:00
SBplus.hr, Slavonski Brod : Evo tko zadovoljava kriterije za otpis duga

Provjera putem FINA-e

Evo tko zadovoljava kriterije za otpis duga

1.2.2015. | 21:25

U novom broju Posavske Hrvatske čitajte

Zašto vijećnici nisu prihvatili gradonačelnikov proračun?

20.12.2012. | 18:01
SBplus.hr, Slavonski Brod : HT više neće smjeti naplaćivati pet kuna

Odluka HAKOM-a

HT više neće smjeti naplaćivati pet kuna

22.8.2012. | 19:00

Poziv preko Facebooka

Bojkot svih benzinskih crpki u RH na 24 sata

22.2.2012. | 8:57
SBplus.hr, Slavonski Brod : Donacije za SBplus

Opravdano ili ne?

Donacije za SBplus

20.5.2011. | 0:01
SBplus.hr, Slavonski Brod : Lakše do stana

Državna jamstva

Lakše do stana

18.3.2011. | 0:01
SBplus.hr, Slavonski Brod :
SBplus.hr, Slavonski Brod :