SLAVONSKI BROD - „Sramota, i nikako drukčije nije moguće opisati funkcioniranje jedne od osnovnih djelatnosti Policijske uprave brodsko-posavske. U Austro-ugarskoj monarhiji, osobne dokumente izdavali su brže perom i tintom, nego ovi u 'Milovićki' kompjutorskom tehnologijom, žali nam se jedan ugledni brodski odvjetnik te sugerira da o tome pišemo i potičemo policiju neka nešto poduzmu kako bi prestalo to ponižavanje i maltretiranje Brođanki i Brođana.
"Mi, kao Policijska uprava, nemamo diskrecijsko pravo samostalno ustrojavati službe i odjele i analogno tome praviti sistematizaciju radnih mjesta, a pogotovo nemamo pravo ad hoc povećavati, odnosno smanjivati, broj djelatnika po određenim službama i odjelima, sukladno trenutnim potrebama", kazao je Zovak.
Naslovna fotografija svjedoči kako naš posjetitelj ne zanovijeta, nego s pravom protestira zbog loše usluge koju građanima pruža Odjel za upravne poslove ovdašnje policije.
Sukladno uvriježenoj metodologiji rada na SBplusu, krenuli smo tragom vijest s ciljem utvrđivanja uzroka problemu i eventualnim saznanjima kako 'mjerodavni' problem namjeravaju riješiti.
Prvi, i za svakoga obvezan, korak, u ovakvim slučajevima, jeste kontaktirati glasnogovornicu Policijske uprave, Katu Nujić. Kako do nje, tog časa, nismo mogli, upitali smo njezina pomoćnika, Antuna Jakobovića – tko je nadležan za izdavanje osobnih dokumenata i kako do njega?
Ljubazni Jakobović uputio nas je na šeficu Odjela za upravne poslove, Ankicu Janković, a mi smo gospođu, još ljubaznije, zamolili neka nam objasni – zbog čega dolazi do tako velikih gužvi na 'njezinim šalterima'?
- Više je uzroka tome, a navest ću samo neke. Prvo. Nakon ulaska u Europsku uniju osobni dokumenti dobili su nešto drugačiji sadržaj. Drugo. Djeca koja postaju punoljetna, obično nakon Nove godine, mijenjaju, odnosno prvi put vade, svoje osobne dokumente. Treće. Tijekom 2003. godine izdali smo oko 4.500 osobnih iskaznica kojima rok ističe ove godine, a građani nastoje taj posao obaviti što prije. Četvrto. Svi naši građani koji 'privremeno' rade u inozemstvu, nakon blagdana, a prije povratka na trenutno prebivalište, žele produžiti osobne dokumente kako im rok ne bi istekao za vrijeme njihova boravka u inozemstvu, kazala nam je gospođa Janković.
'Nemamo ovlasti na ovoj razini'
- Možete li nešto poduzeti kako biste problem otklonili i gužve smanjili? Pitali smo u nastavku.
- Mi, kao Odjel, nismo u mogućnosti poduzeti nikakve mjere i radnje izvan naše nadležnosti, zaključila je šefica i time nam dala do znanja kako njezine ingerencije dosežu do razine o kojoj nas je informirala.
Sljedeći nivo, u hijerarhijskoj ljestvici ove institucije, načelnik je Policijske uprave, Ante Zovak, kojeg smo zamolili za više informacija o problemu, navodeći kako nije normalno ništa ne poduzimati kako bi se očigledan problem riješio u korist građana.
- Mi, kao Policijska uprava, nemamo diskrecijsko pravo samostalno ustrojavati službe i odjele i analogno tome praviti sistematizaciju radnih mjesta, a pogotovo nemamo pravo ad hoc povećavati, odnosno smanjivati, broj djelatnika po određenim službama i odjelima, sukladno trenutnim potrebama. U sustavu policije točno je definirana procedura kako se što i kad mijenja, a mi sustav poštujemo.
Po mom dolasku u Policijsku upravu, nakon što sam bio upoznat sa stanjem - i činjenicom da od izgradnje novog objekta, do daljnjeg, neće biti ništa - pretpostavljenima sam predložio premještanje Odjela za upravne poslove, iz za to neprimjerenog prvog kata 'Milovićke', na neko drugo mjesto. Odgovor-odobrenje čekamo, a za najam smo predložili bivšu Zdravstvenu ambulantu Đure Đakovića s ciljem da u prizemlju organiziramo prijem stranaka, a na katu smjestimo arhiv, zaključio je Zovak.
Ipak, čeka se na Ministarstvo policije
Sljedeći korak će, navodno, učiniti djelatnik Ministarstva unutrašnjih poslova zadužen za tu oblast u Slavoniji i Baranji – izradom projektnog zadatka za najmodavca Đuru Đakovića. Očito je, postupak ide sporije nego bi i to i ovdašnja policija željela.
Budući da nismo dobili konačan odgovor – kad će Brođani jednostavnije i brže do osobnih dokumenata? – kontaktirali smo Igora Rubila, u Đurinom Holdingu zaduženom za njihove nekretnine, te ga zamolili neka nam kaže – u kojoj je fazi proces iznajmljivanja i prenamjene njihove Zdravstvene ambulante za potrebe policije.
- Čekamo projektni zadatak iz Ministarstva. Po prijemu projektnog zadatka – ako ništa ne bude sporno – s Ministarstvom namjeravamo potpisati Predugovor o najmu objekta, a zatim krenuti u njegovu rekonstrukciju za potrebe najmoprimca, kazao nam je Rubil.
S obzirom na utvrđeno, nije izgledno kako će Brođanke i Brođani, uskoro, na primjerenijem mjestu, brže dolaziti do svojih osobnih dokumenata.
Da nemamo saborske zastupnike, kao što imamo te da imamo jedinstvo u upravljanju lokalnom samoupravom, kao što nemamo, do tih i sličnih problema ne bi ni dolazilo.
- Najnoviji
- Najstariji
-
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona. -
Tonda08.08.2017. u 14:04
ugledni brodski odvjetnik kakva glupost kao kod njih se ne čeka a deračina za pravni savjet 500 k za 15 min 500 k i odmor... Prikaži sve15 min 500 k i odmor
-
balkanforever05.01.2014. u 15:44
Sve je to sto pise istina, ali me smeta sto se o tome toliko pise nakon sto se pozalio "ugledni brodski odvjetnik". dok je u redu cekala neugledna brodska raja, to nije bilo vazno. Zato predlazem policiji da otvori jedan... Prikaži sve salter samo za ugledne , a ostali mogu cekati.
-
walter03.01.2014. u 11:00
@THOR - ja trebam njih zato jer su smislili debilne zakone koji me prisiljavaju da ja trebam njih. Oni trebaju mene, jer su sve te službe bez građana besmislene, ali u visoko birokratiziranoj državi to nikako da shvate. Slažem se... Prikaži sve 100% sa pst1 i justlike, ljudi su sve rekli kako treba samo je pitanje prvenstveno rukovodečih kadrova da to riješe. Ovo što justlike spominje je samo pitanje prioriteta, hoće li onaj koji vodi tu ustanovu uložiti u par uređaja koji će doprinijeti boljem radu ili će svoj budžet potrošiti na nešto drugo. I bez uređaja bi se dalo organizirati bolje, kad bi se znalo i kad bi se htjelo.
-
THOR03.01.2014. u 10:23
Ima jedna bitna razlika između banaka, TK centara i ostalih koji se bore na tržištu, u odnosu na državne i javne službe. Kad dođete kod ovih prvih, vi ste njihov klijent, oni vas trebaju, žive od vas. Kad dođete u... Prikaži sve neku državnu ili javnu ustanovu, vi trebate njih, osuđeni ste na njih, oni nemaju konkurenciju, ali ipak žive od svih nas. Kako će oni raditi to je pitanje uređenosti države. Ponekad me bude sramota što živim u ovakvoj državi!
Prikaži sve komentare
-