
Foto: Ž.G./SBplus

Foto: Ž.G./SBplus

Foto: Studija

Foto: Ž.G./SBplus

Foto: Ž.G./SBplus

Foto: Ž.G./SBplus

Foto: Ž.G./SBplus

Foto: Ž.G./SBplus

Foto: projekti.hgk.hr

Foto: projekti.hgk.hr

Foto: projekti.hgk.hr
„Uredit ćemo šetnicu i postaviti brod koji će biti priključni za kruzere koji će ploviti Savom.“
SLAVONSKI BROD - S ciljem stvaranja preduvjeta za jačanje
riječnog turizma na rijeci Savi, kreirana je 'Studija održivog razvoja riječnih
krstarenja na području Brodsko-posavske županije'. Prema Sporazumu o suradnji,
u njezinoj izradi sudjelovale su Lučka uprava Slavonski Brod i Turistička
zajednica Brodsko-posavske županije.
Studiju je ovaj tjedan u Slavonskom Brodu predstavila Božana Matoš,
predsjednica Zajednice riječnog turizma HGK te konzultantica i direktorica
tvrtke Ancoris, a tim su dokumentom, prvenstveno, predloženi primjeri
povezivanja rijeke Save s postojećom turističkom ponudom, kao i njezino
proširenje takvim sadržajima.
Prema podatcima HGK, Studija je pokazala kako nema prepreke
za razvoj izletničke plovidbe i jednodnevnih krstarenja za plovila koja imaju
gaz 60 centimetara te kako, u plovnim putevima županije, ne postoji prostor na
kojem se takva plovidba ne može odvijati. Ipak, jednodnevni izleti samo su dio
Studije koja je okrenuta i međunarodnom plovnom turizmu koji zahtijeva
izgradnju pristaništa s pristanišnom infrastrukturom (ponton, pristupni most za
ukrcaj i iskrcaj putnika, itd.) - na što su već ranije mislili i u slavonskobrodskoj Lučkoj upravi.
Naime, trenutno je u izradi dokumentacija za izdavanje građevinske
dozvole za čišćenje rijeke Save koje bi trebalo osigurati bolju plovnost
riječnih puteva, dok je projekt za adekvatno putničko pristanište već dovršen.
- Sljedeće godine trebale bi biti riješene kritične točke na
Novom Gradu, tako da kruzeri koji inače imaju manji gaz od teretnih brodova,
konačno mogu ulaziti u rijeku Savu. Isto tako, kod Brođanke bi trebalo biti
izgrađeno pristanište. Uredit ćemo šetnicu i postaviti brod koji će biti
priključni brod za kruzere koji će dolaziti u Savu. Za to čekamo lokacijsku i
građevinsku dozvolu, projekt je gotov. - kazao je Marijan Jurić, ravnatelj
Javne ustanove Lučka uprava Slavonski Brod, odgovorne za upravljanje te razvoj
luka i pristaništa na rijeci Savi od 207 do 467 rkm.
Kako je u ovom području puno propisa i institucija koje
reguliraju izgradnju infrastrukture i uvjete obavljanja djelatnosti, od Zajednice
riječnog turizma koja je osnovana u Hrvatskoj gospodarskoj komori očekuje se da
olakša poduzetnicima raspolaganje svim potrebnim informacijama za bavljenje
riječnim turizmom te inicira promjenu regulative koja sprječava njegov razvoj.
- Prošle godine imali smo preko šesto pristajanja riječnih
kruzera, najviše na Dunavu i Dravi. U tragovima se to pojavilo i na Savi u
Slavonskom Brodu. Bez Turističke zajednice i Ministarstva mora i prometa koji
moraju zajedno raditi, nema ni rezultata. - dodao je Jurić.
Unaprjeđenje riječnog kruzinga ili međunarodnih riječnih
krstarenja, kao i primanje gostiju koji brodovima dolaze na jednodnevne
turističke obilaske, Brodsko-posavskoj županiji moglo bi donijeti puno toga
dobroga. Koliko točno, najbolje govori podatak koji je iznijela Božana Matoš o
tomu kako prosječan prihod po jednom pristajanju kruzera iznosi oko deset
tisuća eura, a u regiji ih je prošle godine bilo preko petsto.
Ravnatelj Lučke uprave Slavonski Brod Marijan Jurić ističe
kako je Slavonski Brod prva međunarodna riječna luka Europske unije na rijeci
Savi (na kojoj su još 1862. godine plovili putnički brodovi) pa očekuje nastavak
radova i projekata na rijeci Savi koji će osigurati njezinu plovnost barem deset
mjeseci godišnje.
Konačnu verziju Studije SBplus ekskluzivno donosi u privitku ovog članka (na mobilnom uređaju dokumentu je moguće pristupiti odabere li se najprije na naslovnici portala 'desktop' verzija preglednika), a u galeriji fotografija moguće je vidjeti kako će izgledati moderno pristanište (uz pristanišni brod koji će trajno biti smješten na lokaciji u blizini Stadiona kraj Save).