2487
Prikaza
2
Komentara
POZNATO je kako je na današnjem tržištu oštre i nemilosrdne konkurencije nužno biti pametniji, drugačiji, domišljatiji i upečatljiviji od konkurencije kako bi ljudi izabrali baš vas kao suradnika u obavljanju neke usluge.
Stoga se poduzetnici svim silama trude da svaki svoj korak iskoriste kao promociju.
Mnogi su u tu svrhu oblijepili svoje kombije u šaljive plakate kako bi, ne samo privukli poglede i nasmijali prolaznike, nego ostali trajno zabilježeni u nekom kutku njihova mozga... iz kojega će biti prizvani baš kada ih najviše budu trebali. Jer svi vrlo dobro znamo da reklamiranje nerijetko zadire u sferu podsvjesnog.
S hrvatskih smo ulica izabrali pet primjera takvog reklamiranja.
Vlasnici tvrtke za čišćenje i odčepljivanje kanalizacije našalili su se na vlastiti račun i natpisom poručili građanima "Vaš drek je naš kruh" što zasigurno odmah u startu smanjuje neugodnost potrebe za takvom intervencijom.
Proizvođači ormara i polica nerijetko na dostavnim vozilima plavom bojom istaknu upravo riječ "police" što ljude u prvi mah podsjeti na policijski auto. Osim što odmah stisnu kočnicu i uspore, sigurno se dobro nasmiju kada shvate da su nasamareni.
Jedna se građevinska tvrtka odlučila reklamirati kao ljekarna za kuće, poručujući time da će popraviti sve što na građevinama ne valja.
Služba za pomoć izbjeglicama Sirijcima odlučila je iskoristiti poznatu američku filmsku rečenicu "Are you serious?" i preoblikovati je u "Are you Syrious?". Zašto je staklo njihova vozila na fotografiji razbijeno vjerojatno ne moramo previše obrazlagati... očito je reklama bila predobra pa su čak i hejteri imigranata shvatili tko koristi vozilo.
Udžbeničke definicije marketinga su različite, ali možda je najbolja i najpreciznija ona Kotlera i Armstronga iz 2006. godine koja kaže da je to "proces kojim organizacije stvaraju vrijednost za kupce i stvaraju snažne odnose s kupcima da bi za uzvrat od kupaca dobili vrijednost".
Ovakvim se domišljatim načinom to sigurno lakše postiže.