LANI u prosincu, pod naslovom: Brodskim borcima za čist zrak bacio rukavicu u lice, SBplus je prenio članak Viktora Simončića u kojem se taj znanstvenik osvrnuo na zagađenje zraka lebdećim česticama u Slavonskom Brodu te je, tom prilikom, zaključio kako takvo zagađenje ima vrlo malo veze s Rafinerijom Brod, ustvrdivši kako je glavni uzročnik zagađenja lebdećim česticama promet u Slavonskom Brodu te ložišta na kruta goriva u slavonskobrodskim kućanstvima. Dakako, autor je napomenuo kako postoji onečišćenje zraka i iz Rafinerije te da na to treba reagirati.
Potaknut tekućim 'ništkoristi' prepucavanjem, koje putem SBplusa vode brodski gradski i županijski dužnosnici oko 'forme' međusobnog komuniciranja, a ne djelovanja u toj važnoj oblasti, odlučio sam predložiti im neka svoju pozornost usmjere na moguće sadržaje aktivnosti.
Promatrajući podatke sa svih mjernih postaja u Hrvatskoj, naročito zimi, vidljivo je drastično povećanje lebdećih čestica u zraku. Moguće mjere za smanjenje tog onečišćenja u Slavonskom Brodu mogle bi biti:
Građani:
1. Oni koji to mogu, umjesto osobnih vozila koristiti javni prijevoz, ili bicikle;2. Više pješačiti;
3. Umjesto krutih goriva u kućanstvima, koristiti plin (uz sufinanciranje države/grada/županije za uvođenje plina ili drugih energenata koji manje zagađuju okoliš);
4. Uvesti autoplin u osobna vozila (uz sufinanciranje države/grada/županije);
5. Drastično smanjiti odlaske u Bosanski Brod u kupovinu jer se na graničnom prijelazu stvaraju prometne gužve i dodatno onečišćenje iz osobnih automobila, posebice zimi (umjesto u Bosanski Brod može se ići u druge gradove sjeverne Bosne-Šamac, Gradiška…);
6. Smanjenje kupovine lošijih naftnih derivata iz BiH jer se dobrim dijelom proizvode u Rafineriji Brod.
Grad Slavonski Brod:1. Povećanje protočnosti prometa u gradu (izgradnjom podvožnjaka u Osječkoj i kružnih tokova većim dijelom realizirano);
2. Izgradnja dodatnih kilometara biciklističkih staza u Slavonskom Brodu;
3. Povećanje pješačkih zona u gradu;
4. Povećanje cijena parkiranja u centru grada, s ciljem demotiviranja građana da u centar dolaze osobnim vozilima (Slavonski Brod je među gradovima s najjeftinijim parkiranjem u Hrvatskoj, ali je među najzagađenijim);
5. Davanje koncesije za javni gradski prijevoz koncesionaru koji raspolaže autobusima na plin (takav je prijedlog dala i inicijativa Brođani za Brod);
6. Sufinanciranje ugradnje autoplina za osobna vozila, taxi vozila, dostavna vozila iz Slavonskog Broda (uz određene garancije, npr. vlasnik ne smije prodati vozilo osobi izvan Slavonskog Broda, u protivnom vratit će subvenciju);
7. Sufinanciranje prelaska kućanstva na plin umjesto krutih goriva.
8. Posaditi značajno veći broj stabla za parkove u određenim dijelovima grada (npr. prostor zapadno od brodske tvrđave - iza Doma zdravlja / u blizini graničnog prijelaza, pod pretpostavkom da nema zakonskih zapreka).
Županija Brodsko-posavska:1. Davanje koncesije za javni linijski prijevoz koncesionaru koji raspolaže autobusima na plin;
2. Sufinanciranje ugradnje autoplina za osobna vozila, taxi vozila, dostavna vozila u BPŽ jer mnogi rade u Slavonskom Brodu, a žive u općinama u okolici grada (uz određene garancije, npr. vlasnik ne smije prodati vozilo osobi izvan BPŽ, u protivnom će vratiti subvenciju);
3. Sufinanciranje prelaska kućanstva na plin umjesto krutih goriva.
Republika Hrvatska:1. Osiguravanje sredstava kroz natječaj EU ili ministarstva (za period od najmanje četiri godine) kojim bi se (su)financirali isključivo projekti zaštite okoliša u Slavonskom Brodu i Brodsko-posavskoj županiji, a na kojima mogu sudjelovati jedinice lokalne uprave i samouprave, javne ustanove, javna poduzeća, privatna poduzeća i građani;
2. Slavonski Brod proglasiti potpomognutim područjem (predlagala inicijativa Brođani za Brod) na određeni rok (recimo pet godina, s mogučnošću produžetka) s indexom razvijenosti manjim od 50 posto (sada je 78 posto) zbog onečišćenja zraka.
3. Povećati udio sufinanciranja države u projektima povećanja energetske učinkovitosti i zaštite okoliša;
4. Donijeti zakon/protokol/rezoluciju prema kojem svi autobusi u RH koji se koriste u gradskom prijevozu moraju biti na plin - zbog razdoblja prilagodbe, zakon stupa na snagu npr. 2022. godine);
5. Sufinanciranje ugradnje autoplina za osobna vozila, taxi vozila, dostavna vozila u RH;
6. Značajnije sufinanciranje kupovine električnih automobila.
Tek razmišljam javno
Navedena sufinanciranja ne isključuju jedno drugo, jer imamo primjer stipendiranja studenata koje provode općine, gradovi, županije, država, privatne tvrtke itd., s tim da jedna osoba može biti korisnik samo jedne stipendije.
Dakle sufinanciranje, npr. ugradnje autoplina u osobna vozila može provoditi i općina i grad i županija i država i privatni sektor istovremeno, naravno u skladu sa količinom sredstava koja su za tu svrhu namijenili.
Dakako, ovo su ad hoc razmišljanja povremenog suradnika SBplusa, bez pretenzija da bilo kome postanu sastavni dio akcijskog plana i/ili programa rada. Tek, eto, razmišljam javno.
- Najnoviji
- Najstariji
-
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona. -
bpz201117.09.2017. u 11:06
Moram ponoviti svoj zadnji komentar uz ovaj jedan mali dodatak. na kraju. Sinoć za vrijeme tenisa, dok su se naši mučili i gubili, 'prelistao' sam sve dosadašnje članke, pa i naša 'čavrlanja' na temu '(ne)pozivanje na radni sastanak s pomoćnikom... Prikaži sve ministra'. Mogu se potpuno složiti sa aktivistima za čisti zrak, kako se svi nadamo da nakon jućerašnje objave "reagiranja zamjenika župana, Stjepana Bošnjakovića ... ova će žalosna trakavica biti skinuta sa 'dnevnog reda' na portalu SBportal". Također i da se svi "nadamo da će se od sada puno više pričati o samom sadržaju vezano za ovu za Borađane zaista goreću problematiku; zagađivanje zraka iz Rafinerije i ostali brodski onečišćivači! Tako nakon devet godina lutanja svi Brođani, pa tako i političari u jednoj neviđenoj sinergiji počnu rješaviti te brodske probleme!". No ne znam, nakon svega 'odigrananog' tko i kako će ovo razjedinjeno društvo dovesti na istu valnu d(r)užinu(?)! Moram još ponoviti da je žalosno je da se toliko prepucavalo o nekim formalnostima. A ponovo bih predložio Davoru i MStaru, pa možda još nekim suludim komentatorima da pročitaju i ono što je PTDj napisao o toj trakavici, pa će im biti sve ovo puno jasnije. Jasno je da su ti njihovi suludi komentari u funkciji očuvanja obraza Grada! Čudim se Jerku, da sve te niske udarce Davora i sličnih dozvoljava. No moram primjetiti, da je ovaj zadnji Davorov potez vezano za ocjenu rezultata i uspjeha PTDj, bio ispod nivao šahista najniže kategorije!!! Mislim da PTDj-ov uspjeh bar na aktivnostima borbe za čisti zrak usko je vezan sa (ne)aktivnostima svih onih u Gradu i gradskom Ureda za okoliš, koji su se više nego potpuno zakazali za ovih devet godina. Možda da još spomenem, ova priča oko Zajednice udruge za okoliš, kako ja znam već četiri godine je na stolu Gradske uprave pod nazivom: Zajednica za zaštite okoliša i prirode. Ne znam, zašto nije ta ideja još tada prihvaćena? Možda bi sada svi mi Brođani lakše disali! Nekako mi se čini da u tom neprihvaćanju te ideje Davorov udio je bio vrlo veliko! A imam osjećaj da je ovaj mali, "skromni prilog za razmišljanje" isto je izašlo iz 'gradske kuhinje'. On je vrlo dobro poznat Brođanima. Faktički je prepisan dio sadržaja Akcijskog plana Grada, prihvaćen na GV prije nešto više od godinu dana, ali kako se vidi još nerealiziran...
-
mrki5516.09.2017. u 17:52
Ovo sve čuo sam zimus razgovarajući s gospođom iz HZJZ u Zagrebu. Evo sad glanak na lokalnom portalu. Pitanje tko će pročitati jer nema političkih obilježja. Ali da bi te informacije našle put do ušiju onih koji bi se o... Prikaži svese o tome trebali pobrinuti, proći će još puno vremena...
-