3910
Prikaza
1
Komentar
SLAVONSKI BROD - Projekt asistenta u nastavi za djecu s teškoćama u razvoju, unatoč određenim problemima na koje se naišlo u njegovoj realizaciji, u konačnici se pokazao kao projekt koji je donio željene rezultate, a to su u prvom redu uspjeh i svladavanje gradiva od strane učenika. Zaključak je to gotovo svih duionika završne konferencije projekta koja je danas održana u Velikoj vijećnici zgrade Gradske uprave u Slavonskom Brodu, a kojoj su nazočili i sami asistenti.
Neki od njih, poput Predraga Martinovića, već drugu godinu dio su ovog hvale vrijednog projekta. - Kao asistent u nastavi pomažem učeniku s dijagnozom ADHD-a. radim već drugu godinu i ono što mogu istaknuti jeste da je projekt definitivno dobar, daje rezultate, no, na osnovu svog iskustva, mislim kako je bitno postići kontinuitet, posebice kad se asistent i učenik 'povežu' - kazao je Predrag, dodajući, kako je na kraju ipak najpresudnije za uspjeh cijelog projekta, kompletna 'uvezanost' svih, od učenika i roditelja, preko asistenata, do koordinatora, ravnatelja a onda i nositelja projekta.
Obzirom da se u svom radu asistenti susreću s raznim dijagnozama učenika kojima je potrebna njihova pomoć, nužno je da u cijelom postpku prođu kroz edukaciju, koja im uvelike olakšava taj proces. - U našoj školi, OŠ "Milan AMruš" prolaze edukaciju koja je neophodna da bi se u konačnici postigao uspjeh. A on u ovom projektu nije izostao i vidljivo je kako učenici koji imaju asistente uistinu postižu bolje rezultate nego li bi to činili da ih nisu imali. Samim tim što zahvaljujući asistentu gradivo mogu proći po nekoliko puta - pojasnila je Marta Prohaska, koordinatorica projekta u OŠ "Milan AMruš", koja je jedna od osam gradskih osnovnih škola partnera u provedbi "Helpng II" projekta.
Partner u projektu je i Osnovna škola "Ivana Brlić Mažuranić", čija ravnateljica Jasminka Suman također ističe koliko njegovu uspješnost u postizanju uspjeha učenika, toliko i nužnost koordinacije svih uključenih u projekt, ali i nužnost kontinuiteta u provođenju projekta asistenata u nastavi.
Grad Slavonski Brod uspješno je odradio projekt Helping I, sada je pri kraju i "Helping II", a kako je istaknuo zamjenik gradonačelnika Slavonskog Broda Hrvoja Andrića, vjeruju kako će, unatoč određenim nedostacima, uspješno krenuti i u provođenje "Helping III".
Nesavršenosti su se na području Slavonskog Broda pokazale kroz činjenicu da Povjerenstvo u Agenciji nije odobrilo sudjelovanje u projektu za dvoje učenika koji su se naknadno pojavili. Naime, u projekt se krenulo sa 44 učenika, a kada je dvoje njih zbog preseljenja, otišlo iz projekta, odlučilo se na njihova mjesta prijaviti dvoje novih učenika koji imaju potrebu za ovakvom vrstom pomoći. - Agencija je dala usmenu potvrdu kako će sve biti u redu, mi smo djecu uključili u projekt, da bi nakon višemjesečnog čekanja i brojnih požurnica, krajem ožujka ove godine dobili za njih odbijenicu. Naravno kako ih nismo isključili iz projekta i Grad će iznaći način to isfinancirati - pojasnio je dogradonaečlnik Andrić.
Kako se ovakve situacije ne bi ponavljale, Anita Vačić iz Razvojne agencije grada pozvala je sudionike programa da temeljito u suradnjki s roditeljima pripreme svu medicinsku, psihološku i rehabilitacijsku dokumentaciju, naravno uz onu iz škole kao i iskustva iz dosadašnjeg rada s djecom kako na natječaju za treći krug provedbe projekta ne bi dobili negativne bodove. - Najvaljen je natječaj za Helping III, očekujemo da bi objava mogla biti u naredna dva tri tjedna, a novosti su to što ugovaranje asistetnata ne bi više bilo na godinu nego na četiri godine što bi dalo određeni kontinuitet i stabilnost za sve - poručila je Vačić.