2914
Prikaza
2
Komentara
SLAVONSKI BROD - Današnjim postavljanjem parne lokomotive u krug Muzeja Industrijske baštine na otvorenom, privodi se kraju realizacije ideje koja je započela još u rujnu 2016. godine, a prvi konkretni koraci napravljeni u studenom te iste godine postavljanjem prvog eksponata.
Uz pomoć 80-tonske dizalice tada je iz kruga ispred zgrade Đure Đakovića, gdje su do tada obnovljeni eksponati čekali na selidbu, prvo je prevežen i postavljan 12 tona težak valjak, a potom i oko 18 tona težak tramvaj. Prevoženje ostala dva eksponata, a riječ je o dvije lokomotive, teške svaka preko 40 tona, obavljeno je ovoga tjedna.
- Iako se možda čini kako je riječ o laganom poslu, bilo je tu nekih radnji koje ga dodatno otežavaju, ali evo uspješno to privodimo kraju i uistinu je lijepo vidjeti da ovakvi primjerci ne završe negdje na otpadu već da ih se izloži kako bi naši ljudi mogli vidjeti kako se nekada vozilo - kaže Jadranko iz Zagrebtransa, tvrtke koja je dobila posao prveoženja dvije teške lokomtive.
Netko od radnika koji su radili na postavljanju lokomotive kazao je kako je šteta što možda cijeli park nije osmišljen na način da su tračnice postavljene u krug, pa da se građanima i turistima po simboličnoj cijeni, jednom ili dva puta tjedno omogući vožnja parnom lokomotivom.
Prijedlog koji rekli bismo 'pije vodu', jer u tom slučaju Industrijski muzej na otvorenom imao bi priliku i ostvariti 'svoju zaradu'. Koliko god malu, opet višu od nula kuna koliko će zarađivati na ovakav način. Tako da Brođani, osim jedinstvenog parka vrijednog posjete, opet od svoje turističke ponude neće imati koristi.
Čak niti tolike da zarađenim pomognu održavanje eksponata Muzeja na otvorenom čija je ukupna vrijednost radova u prvoj fazi iznosila 685 tisuća kuna s PDV-om, od čega se 477 tisuća kuna s PDV-om odnosi na trošak restauracije koju je, sa 65 posto, financirao Đuro Đaković Holding, a ostali troškovi odnose se na utovar, istovar i prijevoz eksponata te demontažu, premještanje i ponovnu montažu kolosijeka.