4730
Prikaza
8
Komentara
SLAVONSKI BROD - U Područnoj školi OŠ "Antun Mihanović" u Malom Parizu danas je održan izvanredni roditeljski sastanak. Tema je bila uvođenje jednosmjenskog rada u ovoj školi koju pohađa 97 učenika, a sazvali su ga učitelji škole i to, kako su istaknuli, u prvom redu da bi roditelje upoznali s ovom problematikom, ali i motivirani napisima u pojedinim medijima koji su, prema njihovom mišljenju, iznosili jednostrane i nepotpune informacije.
Naime, Grad Slavonski Brod je, kako je istaknuto, s ciljem podizanja standarda u radu s učenicima u ovoj školi, odlučio uvesti jednosmjenski rad. Prijedlog je da se pregradom učionica dobije potrebni prostor kako bi svi učenici mogli ići u jednu smjenu. No, učitelji ove škole smatraju kako to nije dobro rješenje.
"Mi učitelji s tim učenicima provodimo sate i dane i smatramo da javnost mora čuti naše mišljenje. Nismo sazvali sastanak da bi dizali bunu niti da bi govorili protiv bilo koga, nego da bismo govorili ZA one koji bi nam svima trebali biti na prvom mjestu, a to su naši učenici. Mi, učitelji OŠ "Antun Mihanović" smo ZA uvođenje jednosmjenskog rada, ali smo protiv pregrađivanja učionica", naglašeno je na današnjem izvanrednom roditeljskom sastanku, kojem je prethodio jutrošnji sastanak u gradskoj upravi. Tamo su predstavnici škole i roditelja sastali se s predstavnicima Grada.
"Tom prilikom prisutni su (učitelji opa.a.) iznijeli svoje stajalište o uvođenju jednosmjenske nastave u Osnovnoj školi „Antun Mihanović" Područna škola Mali Pariz te su naveli svoje primjedbe o navedenoj tematici. Naime, jedna od primjedbi odnosi se na pretpostavku da će pregradnjom učionica učitelji izgubiti kabinetski prostor. Međutim, u zgradi škole postoji predviđen prostor za kabinete te će on biti na raspolaganju svim učiteljima. Učionice ove gradske škole do sada su bile korištene kao praktikumi za potrebe studenata Fakulteta za odgojne i obrazovne znanosti. S obzirom da predstavnici škole tvrde kako pregradnjom prostorija to više neće biti moguće, ovim putem ističemo kako će i dalje ostati dovoljno prostora za obavljanje njihovih aktivnosti, a na tu temu su predstavnici Grada obavili razgovor i s nadležnim djelatnicima Fakulteta, koji na predviđene preinake nemaju primjedbi jer dvije od četiri učionice zadržavaju svoje gabarite", između ostaloga, piše u priopćenju s ovoga sastanka, a koje u cijelosti možete pročitati OVDJE.
I dok u gradu tvrde kako će pedagoški standardi, glede prostora, biti poštivani, učitelji nisu tog mišljenja. Prema standardu površina učionice po učeniku mora iznositi 2,5 m2. Kada bi pregrađene učionice imale 35 m2, u njiba bi bilo maksimalno 14 učenika.
"Što ako za koju godinu budemo morali upisati 17 Ili više učenika? Od izvođenja takvih građevinskih radova naši učenici neće imati koristi", kazao je Mario Tandarić u ime učitelja, a dobili su i podršku dobrog dijela roditelja koji drže kako uvođenje jednomsjenskog rada trenutno nije najidealnije rješenje za njihovu djecu.
"Jednosmjenski rad nije jedini način za podizanje pedagoških standarda. Podizanje standarda ostvaruje se metodičkim kutkom, kutkom za čitanje, crtanje, prostorom za igru, rekreativnu stanku, prostorom za ostavljanje didaktičkih materijala! Mi sada imamo sreću da sve to imamo, a na ovaj način ćemo sve to izgubiti.
Predložili bismo da se sredstva za pregradnju preusmjere u obnovu sanitarnih čvorova koji su u lošem stanju, da se promijene ploče koje su pohabane, da se nabave projektori za sve učionice... tako se podižu pedagoški standardi! Ovo je stav učitelja naše škole, koji smo potvrdili glasovanjem na sjednici Učiteljskog vijeća 18. 8. 2017. godine. Na roditeljskom sastanku dobili smo i pisanu suglasnost roditelja da se slažu sa našom odlukom da se pregradnja učionica zaustavi ili odgodi do sljedeće školske godine", stoji u priopćenju koje je, nakon izvanrednog roditeljskog sastanka u prisustvu pozvanih medija, medijima uputio Mario Tandarić.
Osim toga, Tandarić je u svojoj izjavi naveo kako će, od iduće školske godine, ovu školu pohađati pet razreda. Budući da škola ima pet učionica, tad će biti moguće uvesti jednosmjenski rad, bez materijalnih troškova i na korist djece.
- U slučaju kada bi se ove godine uveo jednosmjenski rad, postavlja se pitanje kako bi više od 90 učenika, u isto vrijeme, užinalo u ovako malom prostoru, a da ne govorimo o problemu sanitarnog čvora koji bi u takvim okolnostima bio nedovoljan na toliki broj učenika", kazala je i ravnateljica Snježana Vinarić.
Mada su dobili podršku roditelja s jednosmjenskim radom krenu od iduće školske godine, u slučaju da osnivač bude inzistirao na uvođenju jednosmjenskog rada, tražit će mišljenje viših instanci.
- U tom slučaju, ići ćemo prema ministarstvu kako bismo od odgovornih dobili informaciju radi li Grad po zakonu ili smo mi u krivu. Kakva odluka bude donesena mi ćemo ju poštivati, ali u bojkot nastave nećemo ići jer, ponavljam, ja sam protiv bojkota nastave obzirom da smo mi ovdje isključivo zbog djece", kazao je, uz ostalo, Tandarić.
Kakav će biti konačni epilog ove priče ostaje vidjeti, tek raduje informacija kako mališani, ako je vjerovati ovom obećanju, neće kasniti s početkom nastave.
koliko god se ne slažemo ovaj put se moram složiti ipak jedna caka tko uopče poštuje zakone e to je tragično i mislim da je ovo pitanje radi pitanja jedna ili dvije ja mislim da bi gro roditelja prihvatilo jednu... Prikaži svejednu smjenu a i učenici a opet svejedno stvaramo problem gdje ga nema a trebamo riješavati važnije stvari
Što roditelji i školsko osoblje o jednosmjenskoj ili višesmjenskoj nastavi misle, irelevantno je na razini jedne škole jer su stvari normirane i trebaju se provesti. (Ako nisu zadovoljni, mogu pokrenuti kampanju i lobirati za izmjenama pedagoških standarda na razini na... Prikaži sve kojoj se ti standardi donose i mijenjaju). Kako je krajnji rok za usklađivanje sustava osnovnog školstva s Državnim pedagoškim standardom osnovnoškolskog sustava odgoja i obrazovanja 2022. godina, nije potrebno ishitreno i parcijalno rješavati samo jednu ili tek neke od propisanih standardnih normi. Za sve osnovne škole Grad je, u suradnji sa školama trebao izraditi dinamički plan (prema propisanim koeficijentima izvodljivosti) kojim su, pored rokova, trebali biti definirani svi parametri a s krajnjim zaključkom o tehničkim mogućnostima potpune prilagodbe svim propisanim normama, osobito rokovima završetka prilagodbe i cijenom. Uostalom, samim Standardom predviđena je postupnost. Za rad osnovne škole u jednoj smjeni (članak 6. stavak 4.) koeficijenti izvodljivosti pedagoških standarda (obveze koje su utvrđene u tekstu Državnoga pedagoškog standarda osnovnoškolskog sustava odgoja i obrazovanja Republike Hrvatske) je 3 što znači da se moraju se postići u roku od deset godina, po donošenju Standarda i normativa, odnosno do kraja ove godine. Jedino što mi nije jasno, to je - zašto se u slučaju ove škole čekao krajnji rok, odnosno gotovo deset godina od donošenja Standarada?