SVILAJ – Gradilište mosta preko rijeke Save kod Svilaja i na granici s Bosnom i Hercegovinom, koji je sastavni je dio međunarodnog cestovnog koridora 5C "Budimpešta - Beli Manastir - Osijek - Sarajevo - Ploče", danas su obišli Tomislav Mihotić,državni tajnik za infrastrukturu i Josip Draženović, direktor Hrvatskih autocesta. Riječ o projektu važnom i za Hrvatsku i za BiH, jer spaja dvije države i povezuje ih s europskom mrežom autocesta.
Izgradnju mosta s udjelom od 7,2 milijuna eura, sufinancira Europska unija i to iz Instrumenta za povezivanje (Connecting Europe Facility – CEF) , s 58 posto vrijednosti hrvatskog dijela investicije. Osim zbog bolje povezanosti dvaju država, trasa koridora Vc za Hrvatsku je važna i zbog razvoja Luke Ploče.
"Nadamo se da ćemo vrlo brzo, do 2022. -2023. imati poveznicu od Budimpešte do Ploča. Imamo informaciju da bosanska strana ubrzano raspisuje natječaje na svom dijelu Vc koridora", izjavio je Mihotić. Ne očekuje, međutim, u ovom kratkom roku izgradnju svih objekata na autocesti kroz Bosnu i Hercegovinu. Dodaje pak kako se dobar dio objekata može realizirati, pa se uz manje premosnice promet može odvijati prema Luci Ploče. Boljim vezama BiH sa zapadom Europe pridonijeti će i novi most u Staroj Gradiški čiji se početak gradnje očekuje krajem 2018. godine.
Radovi na izgradnji mosta Svilaj započeti u rujnu prošle godine, unatoč problemima s jednim od izvođača (Viadukt) napreduju prema predviđenoj dinamici. Ugovorni partner kompanija Hering d.d.iz Širokog Brijega preuzeo je izvođenje svih preostalih radova.
Trenutno rade upornjake i stupove na kopnenom dijelu, a slijedećeg tjedna započet će radovi na upornjacima u riječnom koritu. Most Svilaj dug je 660 metara, širine 29 metara i svaki kolni smjer imati će tri kolne trake. Ukupna vrijednost investicije iznosi 22,3 milijuna eura bez PDV-a. Novim četverogodišnjim Programom građenja i održavanja javnih cesta (2017-2020), koji je u svibnju ove godine donijela Vlada RH, do 2020. godine planiran je završetak tehnološke cjeline koridora Vc, koja bi bila u prometu i pod naplatom od Belog Manastira preko Osijeka sa spojem na autocestu A3 i u nastavku preko graničnog prijelaza Svilaj spojena s Bosnom i Hercegovinom.
Hrvatskoj još predstoji izgradnja dionice od Osijeka do granice s Mađarskom, a prema riječima direktora HAC-a, već je pripremljen natječaj za izgradnju objekata za prvu fazu dionice od rijeke Drave do Belog Manastira.
"U pripremi je natječaj za izgradnju i opremanje trase. Nadamo se da će do kraja ove ili početkom iduće godine ti natječaji izići. Tako bi dionica mogla biti završena do 2020. godine", potvrdio je Draženović.
- Najnoviji
- Najstariji
-
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona. -