Je li riječ o nekulturi ili čistom bahatom bezobrazluku u ovom slučaju teško je reći - tek ružna je slika i nekorektan odnos prema trgovcima - koje na društvenim mrežama svi podržavamo i žalimo što rade od jutra do sutra, blagdanima, petkom i svecom. Ali kad im tu podršku treba dati u poštivanju njihovog radnog mjesta i odnosu prema njima, onda ona nedostaje.
SLAVONSKI BROD - Dijete sam roditelja koji su cijeli svoj radni vijek proveli u trgovini. "Za pultom", rekli bi oni. Bila sam u prilici vidjeti koliko i njihove kolege i oni naporno rade. Trudili su se biti svakome kupcu na usluzi, ali opet dovoljno nenametljivo. Danas nerijetko kada uđem u trgovinu trgovci niti ne odzdrave na moj pozdrav, a vrlo često hodaju korak iza mene što postiže efekt da se osjećam nelagodno i već unaprijed žigosana kao potencijalni kradljivac. Mada, ovo drugo čak mogu i pokušati razumjeti jer ti isti trgovci ukradenu robu vrlo često moraju platiti iz svojih džepova.
Postoje kupci koji u trgovinama 'ubijaju' vrijeme. Šetaju se, isprobavaju odjeću iako neće ništa kupiti i onda sve to još ostave tamo gdje tome nije mjesto. Šta bi bilo kada bi se na njihovim radnim mjestima netko našetavao samo da 'ubije vrijeme'? Zato ne čini drugome ono što ne želiš da drugi čini tebi.
I dok me kao kupca takve stvari uistinu smetaju, pogotovo nepozdravljanje, kao dijete trgovaca vidim i greške kupaca. Koje nisu male.
Proteklog vikenda s kćerima sam bila u kupnji. Ono što mi je zapelo za oko bile su kabine u kojima su nesavjesni kupci ostavljali isprobanu robu. Bilo je zgužvane, nabacane odjeće. Probano nisu čak niti bili u stanju 's pake' strane vratiti 'na lice', vješalice su bačene na pod...
- Često nam se to događa. I mladi i stariji znaju doći u trgovinu 'ubiti' vrijeme. Malo isprobavati odjeću, koju onda, kako ste i sami vidjeli, ostave zgužvanu u kabini - kaže trgovkinja.
A ta slika nije usamljen slučaj. U samo jednoj trgovini, od pet slobodnih kabina u trenutku kada smo bili tamo, u četiri je roba bila ostavljena unutra iako samo par koraka dalje ima uredno označen prostor za odlaganje isprobane odjeće. U drugoj su s razglasa ljubazno molili kupce da isprobanu odjeću ne ostavljaju u kabinama. Uzalud.
Je li riječ o nekulturi ili čistom bahatom bezobrazluku u ovom slučaju teško je reći - tek ružna je slika i nekorektan odnos prema trgovcima - koje na društvenim mrežama svi podržavamo i žalimo što rade od jutra do sutra, blagdanima, petkom i svecom. Ali kad im tu podršku treba dati u poštivanju njihovog radnog mjesta i odnosu prema njima, onda ona nedostaje.
Rekoh već, u ovom slučaju ne znam što je nagnalo kupce na ovakav - blago rečeno - nekorektan odnos prema trgovcima. Tek sjećam se slučaja kada je u trgovinu, u pratnji prijateljice, ušla mlada majka s djetetom. Dok je ona isprobavala željeno, dijete je ispremještalo sve moguće na policama, na kraju je tražilo probati štikle što je majka i zatražila od trgovkinje koja je strpljivo udovoljila njihovoj želji. I dok je odlazila po štiklu za dijete mogla je čuti kako mlada majka prijateljici, koja joj je prigovorila na takvom ponašanju, odgovorila: " Ona je tu ionako da radi. A šta malo će nam proći vrijeme u isprobavanju, a dok mi probamo mala će se smiriti štiklama."
E pa, mlada majko nije baš Ona tu da bi udovoljavala vašim hirovima. I da se nije bojala za svoje radno mjesto trebala vas je zamoliti da napustite trgovinu. Baš kao što bi trebalo osmisliti sustav kojim bi se kažnjavalo kupce koji odloženu robu ostavljaju zgužvanu u kabinama, neriijetko ju i oštetivši. Kad već sami nisu dovoljno kulturni, možda bi udarac po džepu mogao od takvih stvoriti barem podnošljive kupce.