Ilustracija(Foto: tportal)
Prelaskom na tu platformu smanjuje se mogućnost ljudske pogreške pri stvaranju dokumenata jer se dokumenti ne kreiraju ručno, kao i upotreba papira u svakodnevnoj komunikaciji, ali i količina dosadnih svakodnevnih zadataka vezanih uz "papirologiju”, što ionako uzima previše vremena.
PRVOG dana srpnja ove godine u Hrvatskoj se počinje
primjenjivati Zakon o elektroničkom izdavanju računa u javnoj nabavi kojim
elektronički računi postaju obvezni za sve sudionike javne nabave. Procjenjuje
se da se uspostavom cjelovitog procesa elektroničke javne nabave u Hrvatskoj
mogu ostvariti uštede od šest do 13 posto ukupnog iznosa javne nabave, što je
oko 2,5 milijardi kuna, dok je ušteda na razini Europske unije veća od 400
milijardi eura, piše tportal čiji članak prenosimo.
Prelazak na slanje i primanje elektroničkih računa i ostale
poslovne dokumentacije moguć je već danas i to za sve tvrtke bez obzira na
njihovu veličinu. Elektronička razmjena računa i drugih dokumenata u poslovnom
se svijetu odvija putem platformi poput Electronic Data Interchange (EDI)
Hrvatskog Telekoma koja, jednostavno rečeno, omogućava razmjenu e-dokumenata
između poslovnih subjekata. Prelaskom na tu platformu smanjuje se mogućnost
ljudske pogreške pri stvaranju dokumenata jer se dokumenti ne kreiraju ručno,
kao i upotreba papira u svakodnevnoj komunikaciji, ali i količina dosadnih
svakodnevnih zadataka vezanih uz "papirologiju”, što ionako uzima previše
vremena. Razmjena dokumenata među tvrtkama puno je brža, ali i sigurnija zbog
najviših sigurnosnih standarda u takvom prijenosu podataka. Nije zanemariva
prednost ni to što ovakvi sustavi ubrzavaju naplate, s obzirom da rok za
plaćanje počinje teći od trenutka primitka računa što je elektroničkim putem
puno brže nego papirnim.
Prelazak na tu platformu i prije zakonskog roka ostavlja
dojam inovativne, ekološki osviještene te progresivne tvrtke. Odmah je moguće i
procijeniti uštede koje se ostvaruju na mjesečnoj i godišnjoj razini. Ako obje
tvrtke koje razmjenjuju račune i ostalu dokumentaciju koriste platformu EDI
Hrvatskog Telekoma, fiksna mjesečna naknada iznosi 39 kuna, uz trošak slanja
dokumenta u iznosu od jedne kune. Primanje dokumenata se ne naplaćuje. Ako
tvrtka koja prima dokumente koristi EDI sustav drugog pružatelja usluge, cijena
po jednom poslanom dokumentu iznosi dvije kune. Za tristo kuna mjesečno u flat
rate opciji moguće je jednom partneru slati neograničen broj dokumenata.
OVDJE je moguće pogledati kalkulator i odmah izračunati potencijalne
uštede prelaskom na slanje elektroničkih računa. Izračun pokazuje da mali
poduzetnik koji mjesečno običnom poštom pošalje 100 dokumenata, sada to u
prosjeku plaća 450 kuna mjesečno. Prelaskom na elektroničku razmjenu dokumenata
godišnje će uštedjeti oko 4200 kuna. Osim značajnih ušteda, prilikom slanja
računa preko EDI platforme na račun se automatski ugrađuje aplikativni
certifikat Financijske agencije (Fina) i vremenski žig kako bi taj račun bio
pravovaljan. Time se smanjuje mogućnost fiktivnih odgoda plaćanja, odnosno bilo
kakvog kupovanja vremena, jer korištenjem EDI sustava poslovni subjekti račune
mogu ispostaviti u stvarnom vremenu, što uvelike olakšava posao pošiljatelju,
ali i primatelju računa.