NOVI val zimske hladnoće i snijega koji je zahvatio veći dio Hrvatske uzrokuje prometni kaos. Prometni stručnjak, dr. sc. Željko Marušić sa Fakulteta prometnih znanosti u Zagrebu, za dnevnik.hr otkrio je kako pravilno treba pristupiti vožnji u zimskim uvjetima te na što sve treba paziti. Obzirom kako se snijeg najavljuje i za područje Slavonskoga Broda nije zgorega ponoviti gradivo. Tim više što smo zbog smrzavanja na kolniku nedavno imali i veliki lančani sudar na nadvožnjaku u Vinogorju, a prije nekoliko dana, kada je pao snijeg, zabilježili smo slijetanja s ceste u Sapcima i na cesti između Trnjana i Vranovaca. Srećom sve tri nesreće o kojima smo izvjestili prošle su bez teže ozlijeđenih. Kako bi izbjegli i materijalnu štetu valja se podsjetiti pravila.
Svaki vozač vjeruje da se u promet uključuje najbolje moguće pripremljen, no postoje stvari koje uzimamo zdravo za gotovo, no one nas mogu u vožnji ili sputati ili predstavljati potencijalnu opasnost u prometu.
Prometni stručnjako, dr. sc. Željko Marušić pokazao je na što sve vozači trebaju obratiti pozornost kako bi se najbolje moguće pripremili za vožnju u zimskim uvjetima.
1. Za Marušića pravilo broj jedan - vozila bez zimskih guma ne bi u zimskim uvjetima niti trebala biti na cesti.
2. Nije svejedno kako ulazite u automobil, odnosno što na sebi nosite. Zimsku jaknu najbolje je skinuti sa sebe, kao i kapu i rukavice te ih odložiti na stražnje sjedalo. U protivnom, jednom kad se automobil zagrije, mogu vam stvarati samo neugodu i remetiti pozornost u prometu.
3. Nije svjedno kakvu obuću imate. Treba izbjegavati vožnju u teškim čizmama ili obući s debelim potplatima, jer se na taj način gubi osjet na sve tri podne papučice.
4. Metlice na brisačima trebaju biti ili nove ili u vrlo dobrom stanju, jer će u protivnom samo razmazivati prljavštinu po vjetrobranskom staklu, što može uzrokovati smanjenu vidljivost i preglednost vozaču.
5. Brzinu tijekom vožnje treba prilagoditi zimskim uvjetima i ne žuriti. Čak je preporučivo voziti i sporije od ograničenja, radi lakšeg zaustavljanja i ostavljanja prostora za pravovremene reakcije u nepredviđenim situacijama.
6. Gume ne treba pumpati na nazivni tlak, već nešto ispod, kako bi veća površina gume imala kontakt s cestom i davala veću stabilnost u vožnji.
7. Držati razmak između vozila od dvije sekunde, odnosno dvadesetak metara. U zimskim je uvjetima zaustavni put vozila produžen, a ako je cesta posipana solju ili pijeskom, to može dati lažan osjećaj sigurnosti, jer naglim kočenjem guma nema direktan kontakt s cestom, već leži na zrncima i moguće je veće proklizavanje.
8. Obratiti pozornost na pješake, jer bez obzira na to prelaze li cestu na obilježenom pješačkom prijelazu ili mimo njega, u slučaju nesreće vozač automobila odgovoran je i za neodgovornost pješaka.
Prometni stručnjak naveo je još dosta savjeta za vozače, a pokazao je i kako izgleda kad se naglo koči po snijegom zametenoj cesti. Kako je izgledala vožnja možete pogledati u video prilogu dnevnika.hr.
- Najnoviji
- Najstariji
-
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona. -