2710
Prikaza
0
Komentara
SLAVONSKI BROD - Ministri Siniša Hajdaš–Dončić i Tihomir Jakovina boravili su danas u radnom posjetu Brodsko-posavskoj županiji tijekom kojeg su, zajedno sa županom Danijelom Marušićem i gradonačelnikom Slavonskog Broda Mirkom Dusparom, obišli najznačajnija gradilišta s područja prometne infrastrukture u gradu Slavonskom Brodu.
Obilazak je završen posjetom gradilištu podvožnjaka željezničke pruge (MG 2) u Osječkoj ulici. Po riječima ministra Hajdaš-Dončića, uočeni problemi koji stvaraju poslovi koji nisu bili predviđeni prvotnom projektnom dokumentacijom na rotoru kod Halajka i problem zatvaranja nadstrešnice na kolodvoru, u budućnosti će se lakše rješavati zahvaljujući Master planu održivog razvoja prometnog sustava na području Brodsko-posavske županije za čiju izradu je danas potpisan Ugovor u Velikoj vijećnici županijske uprave, navodi se na službenoj stranici Brodsko posavske županije.
Sam master plan i njegove karakteristike predstavio je pročelnik Upravnog odjela za komunalno gospodarstvo i zaštitu okoliša Miroslav Jarić rekavši kako Brodsko-posavska županija ima važan i kompleksan prometi položaj u RH i EU, jer njezinim prostorom prolaze važni europski koridori: (longitudinalni prometni smjerovi: Europa-Azija-Bliski Istok, kao i dva transverzalna prometna koridora europskog značaja: D5 - Virovitica, Daruvar, Pakrac, Stara Gradiška, te prometni koridor na trasi državne ceste D7 - B. Manastir, Osijek, Đakovo, Slavonski Šamac.Radi se o ogranku V. prometnog koridora preko kojeg prostor Srednje Europe ima pristup prostoru i lukama južnog Jadrana). Polazeći od značaja navedenih prometnih pravaca, razvitak prometnog sustava Brodsko-posavske županije postaje imperativ za razvoj ukupnog prometnog sustava Srednje Europe (u smjerovima: Zapad-Istok, Sjever - Jug).
Razvitak prometnog sustava Brodsko-posavske županije odnosi se na sve njegove oblike, a koji u uvjetima razvoja suvremenog prometnog sustava postaju apsolutno međuovisni (sa aspekta tehnologije prometa i transporta, ekoloških zahtjeva, ekonomskih kriterija i dr.).Brodsko-posavska županija nema izrađen i usvojen Master plan razvoja prometnog sustava. Predloženi projekt ima za cilj izradu Master plana polazeći od: detaljne analize postojećeg stanja prometnog sustava Brodsko-posavske županije, izrade prometne mreže, prometne prognoze, izrade arhitekture inteligentnog transportnog sustava (Inteligentna mobilnost), davanje prijedloga rješenja za svaki oblik prometa (cestovni, željeznički, riječni, zračni, javni prijevoz putnika, održiva urbana mobilnost na razini gradova Slavonski Brod i Nova Gradiška), te provođenje analize koristi i troškova sa kumuliranjem neto efekata na razini županije.Projektom će se predložiti i dinamika (faze) realizacije predloženih rješenja.
Procjena trenda kretanja prometnih zahtjeva (prometna prognoza) biti će napravljena za kratkoročno (za 5 godina), srednjoročno (od 5 do 15 godina) i dugoročno (od 15 do 30 godina) razdoblje. Master plan razvoja prometnog sustava Brodsko-posavske županije usvojit će Skupština županije i postat će vršni dokument iz kojeg će se izvoditi objektivno utvrđena opravdanost planiranja i realizacije konkretnih prometnih infrastrukturnih projekata.
Navedeni dokument predstava ključno polazište i za izradu drugih operativnih dokumenata na razini pojedinog oblika prometa, kao i preduvjet za sustavno rješavanje tekućih prometnih problema županije i osnova za ostvarivanja ciljeva nacionalne prometne strategije i operativnih programa na području prometa.Operativno gledajući – projekt ima slijedeće karakteristike:
Planirano trajanje projekta – 17 mjeseci (mora biti završen do rujna-2016. godine)
Projekt obuhvaća 10 projektnih aktivnosti:
Osim navedenog, uz projekt će se izraditi „Strateška procjena utjecaja na okoliš" predloženih rješenja. Ukupan budžet projekta planiran je na iznos od 1.196.345,20 kn, uz učešće BPŽ u iznosu od 179.451,78. Međutim, dolazi do smanjenja prihvatljivih troškova, tako je u konačnici dobiveni grant oko 866.000 za Master plan i za 200.000 kn za „Stratešku procjenu utjecaja na okoliš" – a za što još treba aplicirati.